Bendőke, a szeretnivaló tékozló fiú
Szöveges ítélet
Ez az első Alfánk. Amikor először meghallottuk (még nem láttuk), a sportkipufogórendszerrel és direkt szűrővel megbolondított V6 hang már megbabonázott...aztán befordult a parkolóba.. imádtam. Természetesen hetedik évesen is piszok jól nézett ki (persze most is). Ránézésre egy vérbeli, törődő alfa rajoingótól vettük (klubbtag), így kevésbe tartottam a sok rosszindulatú olasz autó pletykától. Átnézettem, a szervízben azt mondták, rendben van a gép. Megvettük. Asszonypajtásnál természetesen családi autóként lett ratifikálva, bár a V6-os benzinmotor mellett tény, hogy nem sok észérvet tudtam felsorakoztatni azon kívűl, hogy sose voltam teljesen normális.
A Sportwagon karosszéria szerintem imádnivaló, stílusosan nyersnek mondanám. A húzott vonalai ellenére igazán férfias autó. Meglepetési faktora is a kombi kasztniban rejlik. Sok "nagygépes" csodálkozó arcának látványával örvendeztet meg a visszapillantótükörben, ugyanis kevesen gondolják, hogy a mellettük a lámpánál álló fekete alfa kombi szűk kétszáz lovat enged az aszfaltra, ráadásul ...va gyorsan =)
A 18 colos nyári alufelnik gyönyörűen feszítenek alatta. Belülről mintha körbeölelné a vezetőt, a csőműszerek hízelgően ránk vannak fordítva, sötétben a piros háttérszín vérpezsdítően hat.
A motorja veszdelem. Gyárilag azt hiszem 7,3 sec százra. A hathengeres alsó fordulaton is elég nyomatékos, de az igazi kraft nyilván 3500-as fordulattól tol az ülésbe. Minden mozdulata átitatott a "cuore sportivo" érzéssel. Fogyasztása miatt nem igazán városi autó (bár én 80%-ban városban használom), de nyilván aki éhezőművészt keres, az nem ilyet vesz. Brutálsian jól pörög (bár én is örexem és egyre kevésbé hódolok a hülyegyerek rítusnak) lámpás alázásokhoz, előzésekhez, "ebbe még beleférek" gyorsításokhoz kiváló partner. Garantáltan nem okoz csalódást. A hangjára csaknem minden hozzáértő és hozzá nem értő felkapja a fejét. Ezelőtt volt 3 literes dízel BMW-m (E39) is, - bár az az autó másról szólt - érzésre, dinamikában, gyorsulásban alulmarad - a nem kicsit olcsóbb - Alfival szemben. A "dízeles" vezetési stílusra is kiváló - bár az étvágya ekkor is megvan, lásd alább - ezalatt azt értem, hogy amikor nem siet az Mber, kettesből gond és erőlködés nélkül, simán el tud indulni, 60 km/h-nál 6-os sebességbe be lehet rakni, nem erőlködik ekkor sem.
Fogyasztás.. khmm.. hát igen. Ne kerteljünk: szóval város jobb láb súlyától függően 12-16 l. 12 l alatt nekem nem megy. Akárhogy próbáltam. Pedig ebben benne van az új perverzióm is, hogy 2000-es fordulat körül elváltva nagypapisan "gurguláztatom". Országutat megússza 9 l-ből. Ez van. Cserébe viszont (ha nem akarod) nem nagyon jön eléd senki =) A nagy németflottával is felveszi a kesztyűt, a kis gizdákról nem beszélve
Eddig fél év alatt 9000 km-t mentünk, a bal első lengőkart kellett cserélni (még megvételekor szóltak), ha jól emlékszem 20-30e körüli összeg volt. Meg lassan a stabilizátor (vagymiarák) cseréje érik szerelőbácsi szerint. Hideg reggelente beindításkor fura búgó hangot ad (volt egy öreg Volvom, az Bendixes volt hasonló jelenségnél). A szerelő előtt persze már nem produkálta a kis huncut, pedig kétszer is vittem - szerintem frankón hülyének néznek. Ezen kívűl semmi baja nem volt/nincs. Kopp-kopp
A futómű elég kemény, a kormányzás nagyon direkt. Ezek a jó úton remek tulajdonságok a magyarisztáni csapásokon (útnak többnyire nem nevezném, ami itt van) halmozottan hátrányos helyzetbe hozzák szegény párát. Egy közepes fokú keresztbordánál már egészen taposóakna fíling keríti hatalmába az embert. A kasztni is nagyon alacsonyan ül. Ami kicsit kiáll az út szintjéből, azonnal felüt (de tényleg - már már kiábrándítóan). Ezek persze nem a gép bűnei. Eddig ennyi. Ja, és drága a lézerblokkoló, de eddig 2x húzott ki a fekáliából - vagyis az árát már bőven behozta ...
Hibalista
- szövegben
Ide hordtam szervizbe
magánszerelő - kiváló. Tökéletesen elégedettt vagyok a munkájával.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 530d | Következő autója? | marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
