Barátn?vel utazó olasz menedzsereknek
Szöveges ítélet
Csak bérautóként volt nálam Németországban 5000 km-t, a legmagasabb felszereltséggel. egyetlen dízelként tudták éppen adni. Így a szerviztapasztalatot és a fenntartási költséget és a megérte megvenni mez?t csak kényszerb?l osztályozom, nem kell figyelembe venni. A megbízhatóságot a kevés km ellenére tapasztalt hibák miatt igen.
Él?ben kívülr?l el?lr?l nagyobbnak, hátulról kisebbnek t?nt, mint vártam. Belül nem F kategória, csodálkoztam, hova lett ez a sok tér, igazából utazóautónak csak két személynek kényelmes, ahogy a csomagteret se 4-5 utasra tervezték.
A kétzónás klima inkább másfél zónás. A fék hatásos, de megszokást igényel. A kormány viszont szuper, mint ahogy a 215/45 R17-es felnik is, és a rugózás is kényelmes, volt, persze ott más az utak színvonala, de szerintem ez itthon is jó lenne. A bels? m?anyagok nem illenek egy harmincvalahányezer eurós kocsiba, különösen az ezüstös középkonzol és a rádió/navigácó panelje. A reflektor visszajelz?jét biztos, hogy észlelni fogjuk, olyan er?s.
Csendes, szélzaj csak 160 felett a tükrök fel?l, szép, benzineshez közeli motorhang, bár azzal nem értel egyet, hogy hidegen nem dízeles, de kit zavar?
Amúgy furcsa egy dízel, minden pillanatban érezni, hogy megvan a 150 l?er?, és a 212 km/h, én 190 körül mentem vele, er?s volt. A nyomaték szintén biztosan megvan, de az nem jön át annyira, kicsit benzines jellegre szabták a motort. Aki Alfát vesz, az biztosan szereti ezt benne, lehet pörgetni, szinte benzines módra. Mindezzel együtt nekem egy nagyon kihegyezett motornak t?nt, kíváncsi lennék egy olyan véleményére, aki már sokat és gyorsan ment vele, mennyire megbízható. Nehéz hétköznapi, dízeles stílusban vezetni, valahogy nem erre van kitalálva.
A hatsebességes váltók általában autópályára termettek, szerintem csak az vegye az er?sebbet, aki sokat pályázik. A gy?r?/jobbra fel rükverc talán jobb lett volna gy?r?/balra fel módon, így kicsit természetellenes a kapcsolása, forgolódáskor picit id?rabl?, persze bal kezeseknek ideális.
Aki szereti az alfát, biztos megveszi, de összességében nagyon-nagyon rétegautónak t?nt nekem.
Hibalista
- A 9000 kilométert futott autóban a csomagtér csak úgy záródott, ha trabantajtó módjára kétszer-háromszor lecsaptam, és ha valaki kombit vesz, valószín? használni is akarja a csomagtartót, úgyhogy jó lett volna valami fogáspont is.
- Ablaktörl? kis és nagy es?ben is akadozva, nyikorogva m?ködött, és miután ott három napból egyszer esik, annyira idegesít? volt, hogy fontolgattam, hogy saját pénzemb?l lecserélem.
- A jobb els? kerék fel?l 60-70-nél valami nyikorgás hallatszott.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 4800 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
