Az olaszok bizony tudnak hangolni! :D
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem? Az autót 2 évesen 15.000 km-el vettem. Szegény bemutatóautó volt élete els? 2 évében. Eddig szerencsére semmi olyan probléma nem jött el?, amit ennek köszönhetett volna (kopp-kopp).
Élmény: els? együtt töltött születésnapunkhoz közeledve csakis pozitív dolgokat tudok mondani a kocsiról!
Kívül-belül: szép. Ez tény! Vitatkozni lehet vele, de nem érdemes. Kívülr?l a forma maga a tökély! Belül a vezet? felé forduló m?szerekkel - asszony a jobb 1-r?l csak 120-ig látja a sebességmér?t, a fölött meg már ne foglakozzon vele, hogy mennyivel megyünk... :), a szép ülésekkel, lentr?l induló fordulatszám és sebességmér?vel igazi sportos hangulata van! Az ülések oldaltartása inkább csak ránézésre jó! Hosszabb úton az el?z? autóm - egy 1.4-es ClioII-es - sokkal kényelmesebb volt. Ebben egy 500 km-es út végén már nagyon fészkalódok az ülésben. A hátsó ülésekr?l és az ottani helykínálatról nem tudok nagyon nyilatkozni - nem nagyon használom. Néha haverokat viszek vele 7VG-n, de ?k nem panaszkodhatnak! :DD
Csomagtartó: 1 biztos: nem nagy! Kedvesemmel 1 hét horvátországi nyaralással megtöltöttük a teljes csomitartót - és még az ülésekre is jutott egy kevés!
Motor: megy. Méghozzá egész szépen! Ha azt mondom, hogy sportos, meg nagyon húz, nem egy Ferrarival kell összehasonlítani, de egy 4 ajtós családi verdától nem rossz! A hétköznapokban elég. 155 le és 186 nm. Azért a gyár által megadott 8,6 sec-es 0-100 km/h-s értéket hirtelen felejtsük el. Az biza egy elírás, a 9,6 sokkal hihet?bb! A végét még nem sikerült kiautóznom, de 210-el már gurultam vele - még biza ment volna!
Gyárilag a hangolt szívósor miatt is minden egyes gyorsítás egy élmény a kocsival - f?leg egy-egy visszaváltás a Selespeed váltó miatt a maga kis gázfröccsével (ha-ha M5-ös bömbi és társai, az enyém ezt már 2002-ben tudta!!!). Ezt még sikerült megspékelni egy direktsz?r?vel! Na az aztán a dörg? szívóhang!!!
Váltó: sokan ódzkodnak ett?l a fajta megoldástól, de én szeretem, nagyon! Elég sokat autózom (évi 45.000 km soknak mondható) és így nagyon kényelmes a gép - f?leg, hogy túl vagyok egy-két nem kicsi dugón! Persze, nem tud olyan élményt nyújtani, mint egy manuális megoldás, de mint azt fentebb írtam, egy-egy visszaváltásnál, ahogy felugat - ÁÁÁÁÁ! Imádom! Fontos: ez nem az audi féle tiptronic nev? izé, annál azért sokkal sportosabban, gyorsabban vált!
Futóm?: igen, elérkeztünk a gyenge ponthoz. Nem azért mert rossz - egyáltalán nem az, hanem inkább a tartóssága a gond: kb 20.000 kmenként rá kellett költeni egy nagyobb pénz tömeget. De ez is attól függ, ki, hol használja. Egy pesti Alfába valszeg még ennél is többet kell költeni, de ha valaki szinte csak autópályán halad vele, annak lehet, hogy egyszer sem kell cserélni semmit!
Költségek: mint már írtam: futóm?. Valamint az, hogy a gyár által el?irányzott 20.000 km-enkénti olajcserét jobb, ha el?rehozzuk 10.000-re! Ha ezt nem tesszük, elkezdi enni az olajat (10.000 km után kb 1-1.5 litert).
Fogyasztás: 10 literrel autópályán bármikor boldogul (nem mindig kímélve). az egy éves átlagom olyan 11-12 liter küröl alakul - sok várossal! Eddig egyszer sikerült vele megetetnem 14 litert is, de az élményautózás volt a javából! :D
Mindent összevetve, ez egy nagyon jó autó. Én mindenesetre nagyon meg vagyok vele elégedve! Ha vannak hibái, azokat - nálam - az emotion-al biza ellensúlyozza. Van aztán a másik alfás tábor, akiket nem tud kiengesztelni az alfa a hibáiért a vezetési élményével. Nos, ?k vagy rossz alfát vettek - mármint nem az elvárásaiknak megfelel?t, vagy egyszer?en nem való nekik az alfa - na ?k vegyenek valamit a volkswagen konszernt?l! Miel?tt valaki félreértené: ez nem leszólás volt, minden autónak megvan a maga el?nye-hátránya! Számomra egy golf sohasem lenne alternatíva - de ezt meg embertípusa válogatja!
Végül, hogy az utazás akkor se legyen unalmas, ha már hosszabb távon a szívóhang nem lenne kielégít? élmény, egy kis zene-bona is került a gépezetbe! :)
Kis kiegészítés 2006.05.02: az autóval a fent írtak óta megtettem további 20.000 km-t és a következőkkel egészíteném ki a fenti "imádatot":
kb 2 hónapja gondolkodtam el azon, hogy esetleg le kellene cserélni az autót - jellemzően a sok futómű probléma miatt - túl drága, macerás szervízbe hordani, stb. Ezután el kezdtem nézegetni itt a népítéleteket, hogy mi lehetne az utód - gondoltam passat-ra, audi A4-re, A6-ra, de mikor ezeknek a népítéleteit olvastam rájöttem, hogy nem is az alfára kell sokat költeni - úgyhogy hirtelen el is vetettem a csere gondolatát.
Azóta megint gondolkodom a dolgon, nem elsősorban a kocsival való gondok miatt, mert azokat továbbra is kiegyenlíti a kocsi azzal, hogy olasz és mert olyan! :) inkább a teljesítményt kevesellem egy kicsit - hiába, a jóhoz hamar hozzászokik az ember és után már csak jobbat akar.
Kis magyarázat, hogy mit értek az alatt, hogy az autó olasz és olyan :) :
két barátommal sikerült az elmúlt 2 hétben összekerülnöm piros lámpánál: egy civic 1.6 VTi (160 LE, de nincs súlya) és egy Mitsubishi 3000 gt (230 LE). Mindketten legyorsultak. DE! Mindketten irigykednek az autó miatt - főleg a hangja miatt - és ez jó érzés, nagyon jó...
Idegestő dolog, hogy az autó csomagtartó fedelét, ha vizesen (rosszabb esetben havasan) felnyitom, az összes víz/hó a csomagtartóban landol - kicsit a konstruktőr ezen a ponton nem feltétlenül 100%-ban volt józan.
Az elmúlt idők tapasztalataiból a következő képpen tudnám módosítani az Alfa célközönségét: olyan ember vegyen ilyen autót, akinek fontosak az érzelmek, nem számít a precíz német összerakottság érzet, számít viszont a hang!! És, ami talán a legfontosabb: nem autózik évi 30-40.000 km-t!
Még egy "apróság": irgalmatlan értékvesztéssel kell számolni a kocsinál: 2 évesen az új árának kevesebb, mint a feléért lehetett megszerezni (újonnan 8.5 mill körül volt), valamint azóta az elmúlt lassan 2 évben nagyot esett a kocsi értéke!
Hibalista
- - els?-hátsó leng?karok, egyéb futóm?-alkatrészek - továbbra is igaz az agyon ismételt igazság: egy Alfa futóm?ve jó, csak az út szar! :D
- Kiegészítés: az összes lengéscsillapítót cserélni kellett (55-60 e pént darabja!!)
- - az egyik kulcs beadta az unalmast - indított, csak a távirányító rész halálozott el
- - ????, más nem jut eszembe
- - vagy mégis: nem tudom, hogy ez romlás-e egyáltalán, de ideírom: ha már hárman ülünk a kocsiban (ami ugye alapból 5 személyes + csomagok), már beleér a hátsó gumma a kerékjáratban lév? szövet borításba. ha valakinek volt hasonló élménye, írja már meg nekem légysziv :)!
- Fent nevezett problémára a gyógyír: a kerékdobban található szövet borítást feljebb kell csavarozni - egyből jobb lett
- - eszegeti az olajat: ami "normális": 10.000 km-ként 1 l, de ennél már foldult elő több is!
- - idegesítő apróság: mosás v. bármily nedvesség után néha az ajtónyitó gomb beragad - ilyenkor csak a kulccsal lehet kiszabadítani!
- - a helyzetjelzők kb 1 havonta kiégnek: már rég nem cserélem.
- - a kocsiban 75.000 km van, a kormányról és a váltógombról lekopott a bőrborítás :(
-
Ide hordtam szervizbe
Fiat Riegler - Györ
Az autóval lévő problémákat eddig sikeresen megoldották.
Alapvető gond: nem lehet utalással fizetni (illetve lehet, de ehhez bankgarancia kell, meg a vezérigazgató jóváhagyása). Ezen elhatározásukban az a tény sem enyhít, hogy már 600 e forintot biztosan otthagytunk!
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Clio II | Következő autója? | Eldőlt: Alfa 156 SW 2.5 V6 :D már nagyon várom! |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
