Az Olasz családtag.
Szöveges ítélet
Mikor megjelent megfogadtam, hogy lesz egy ilyen autóm. Eljött az idő 7 év után, hogy lecseréljem a kis Tipót. Nem volt egyszerű dolog, majdnem egy évig keresgéltem. Aminek gondját viselték nem adták el, a többi meg siralmas lepusztult állapotban volt. Ez nem az az autó amit leviszek Józsihoz a műhelybe a Suzukik meg az Opelok mellé, és majd biztos megcsinálja. Egy hozzá nem értő szerelő többet árt mint használ. Szerencsére nekem sikerült nagyon profi, és jól felkészült szerelőt találnom Várpalotán.
Igaz az enyém csak 1.6, bár egy nagyobbnak jobban örültem volna, de közel 1 év után belementem ebbe, mivel ennek egy gazdája volt, és márkaszervizbe szervizelték, ami persze nem mindig jelent jót. Esetembe a vezérlés cseréjénél derült ki, hogy ott is dolgoznak kontárok.Aki ilyen autót vesz annak bizony bele kell törődnie, hogy erre az autóra néha kell költeni. A magyar utakat kimondottan utálja a futómű. Minél nagyobb kerekeket raksz rá annál jobban, és sajnos nem olcsó. Illetve van az is de a gyári alkatrészek jobban bírják a gyűrődést. Megéri mindenből azt megvenni. Olajat én csak gyárit /Selénia/ használok, és 10000 Km elteltével cserélem. Meghálálja a vezérlésmódosító azt mondják. Ami elromlott, és nem kopó alkatrész az a Lambda, légmennyiségmérő, illetve alapjárati motor volt. / Még szerencse, hogy a NÉMET alkatrészek ennyire megbízhatók BOSCH /. Viszont kapsz egy nem hétköznapi autót, mert nem találkozol több tucattal nap mint nap, és nincs lejáratva a presztízse egyesek által, mint pl. a Mercedesnek.
A vezetési élmény illetve az autó menetkomfortja, kanyarstabilitása valami hihetetlen. Szinte suhan, és az előzés se esik nehezére. Igazából nem nagyon kell visszakapcsolni. Egy dolog van ami határt szab a vezetési élménynek, az a sok trafi. A fogyasztása vegyes üzembe 9-10 liter körül alakul, igaz nem 90-el járok vele :) Olyan 130-150 körül érzi jól magát. Egyszer sikerült 7.6-ot produkálnom, mikor betartottam minden szabályt, és nem mentem 100 fölé, igaz a végén az útnak már majdnem sírtam.Azt mondják az olajfogyasztásra figyelni kell, mert ha nagyon hajtja ez ember, akkor csipegeti, és akkor szokott beállni a motor. Mindig maximumon kell tartani az olajszintet. / Azért írom, hogy mondják, mert én nem tapasztaltam, hogy fogyna, bár már a 3. olajcserén vagyok túl / Az ülések nagyon jól tartanak, és felettébb kényelmesek, minden kezelőegység kézre esik, mintha az ember köré tervezték volna a belsejét. Nagyon csendes belülről, és nem nyekereg nem zörög semmi. Korábban jártam egy Passattal, az megőrjített, mert az egész belseje nyikorgott-nyekergett.A karosszériáról nincs mit mondani, annak idején a tervezőmérnökök, nagyon jó időtálló formát alkottak.Még mindig megesik, hogy utána fordulnak az utcán.
Aki tudomásul veszi, hogy az autó egy újabb családtag, és néha költeni kell rá és megadni neki ami jár annak ajánlom, de aki csak hajtani akarja, és minél olcsóbban szervizelni annak bizony nem való, mert nem örömet, hanem sok keserűséget fog okozni neki, és a vásárlásnál alaposon meg kell nézni mit vesz az ember, mert pl. egy rossz futóműre rá lehet költeni azonnal 200000 Ft-ot. Remélem, még jó pár évig megmarad nekem, és majd ha eljön az idő le tudom cserélni egy nagyobb testvérre.
Hibalista
- Ami elromlott az szinte csak NÉMET /BOSCH/ Alapjárati motor, légmennyiségmérő, lambda.Vezérlésmódosító.Futómű alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Csörgő Autószerviz Várpalota.
Ha tehetném 11-et adnék.....
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Tipo | Következő autója? | 156, talán 159 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
