A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 1.9 JTD 8V 105 LE 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Alfi, a kedvenc

Szöveges ítélet

Ezt az 1.9 JTD előtt egy 2.0 Twin Sparkot használtam. Erről itt olvasható az általam írt népítélet: http://nepitelet.hu/autok/alfa_romeo/156_1997/alfi/

Az autó jól megy ezzel a leggyengébb 8 szelepes 1.9 JTD motorral is, de nem annyira, mint egy benzines. Városban kis sebességnél kb. 50-ig az alacsony fordulaton megjövő nyomaték miatt nagyon jól gyorsul, ez jól kihasználható piros lámpáknál. Országúton lehet vele előzni nyomatékből, autópályán viszont elfogy az ereje. Kb 120 km/h az, ahol még jól érzi magát és képes további normális gyorsulásra. A fogyasztása azonban mindenért kárpótol. Egy iPhone mobiltelefonos applikációval mértem (Road Trip), amiben eltároltam minden tankolást. A teljes átlag 7,5 literre jött ki, de elég sokat megyek városban. Városban az átlag 8-8,5 liter közöttre jön ki, télen-nyáron. Hóban, nagy hidegben ez felmehet 9-ig is. Országúton 5,5-6 liter, autópályán kb. 7 liter a fogyasztás.

A motor 10.000 km alatt nem igényel olaj utántöltést, ami nagy szó egy ekkora futásteljesítményű motortól. A korábbi 2.0 Twin Sparkomba 3000km-enként kellett egy litert utántölteni.

Az utastér komfortos, hosszú távokat is meg lehet vele tenni, az ember háta nem fájdul meg. A dieselmotoros változatok jellemzően fakormányosak, ez a kormány tapasztalatom szerint jobb mint a bőrkormány. Nem hiába volt régen az összes luxusautó fakormányos. Nyáron kevésbé forró, télen kevésbé hideg, mint a bőr, ráadásként könnyen lehet egy kézzel tekergetni a lakkozott felülete miatt. Ez utóbbi miatt megszokást is igényel mert csúszik, szerencsére a hátulja barázdált.

Az autó vezetése nem csak benzinessel, de dieselmotorral is nagyon jó, bár tudom, hogy vannak akik azt mondják, hogy egy Alfa csak benzinmotorral az igazi, de ezt én nem így gondolom. Manapság a diesel sokkal praktikusabb, a fogyasztása is sokkal jobb, és a nyomatéka jól kihasználható. Autópályára azért inkább a 2.4 JTD motort javasolnám, ez oda gyenge. Mivel én ritkán megyek autópályán amióta megszüntették a négy napos matricát, engem ez nem zavart. Országúton dinamikusan lehet vele haladni, és az embernek nem kell visszafognia magát mint egy benzines autónál, hogy ne fogyasszon sokat. Ez nem fogyaszt sokat akkor sem ha gyorsan haladnak vele.

Az Alfát itthon szokás szidni. Ez nem Opel vagy Suzuki, ezt lehet imádni vagy utálni. De inkább az első. Akinek még nem volt Alfája, próbálja egyszer ki, meg fog lepődni. Az is lehet, hogy többet más autót nem is akar majd. Egy Alfát élmény vezetni, és ez az, ami a legtöbb mai autóból hiányzik. Az ember örömmel ül bele nap mint nap. Az autón érződik, hogy fanatikusok tervezték, mert minden része tökéletes összhangban van, és minden tényleg a vezetőért van. Itt nincs középen a műszerfal, a műszerek a vezetőnek szólnak, és minden kézre esik. A kormánymű csodás, az úttartás kimagasló, mintha sínen futna az autó. Nem dülöngél, nem billeg, nem gondolkozik a gázpedál elektronika, csak megy ahogy a vezető akarja. Ráadásként az Alfások integetnek egymásnak, ami a mai rohanó világban nagy szám.

Következő autóm egy Mazda 6 (zoom-zoom), de hát... ez valahogy nem egy Alfa Romeo. Lehet precízebb, lehet megbízhatóbb, lehet gyorsabb. De az élmény hiányzik belőle.

Hibalista

- Korábbi népítéletemben (http://nepitelet.hu/autok/alfa_romeo/156_1997/alfi/) leírtam az autó jellemző hibáit amit egy benzines autónál tapasztaltam. Ezért itt most a diesel hibát sorolom csak fel: - - 322e km főtengelytárcsa (kb. 25 ezer ft) és nagynyomású adagoló javítás (22 ezer ft) - - 329e km termosztát (10 ezer ft): a termosztát ritka típus a legelső generációs JTD-hez, csak egyetlen fajtát találtam, ami nem a legjobb minőség, mert nemsokára ismét elromlott - - 329e km porlasztócsúcs zárlat miatt menet közben kigyulladt a motorvezérlő számítógép, az autóban minden azonnal megállt, a jobb oldali lábtérből pedig dőlt a füst az utastérbe. Az akkumulátor lekötése segített a problémán. Számítógépcsere és porlasztócsúcs csere, mindkét esetben bontott alkatrészekből, összesen 73 ezer forintba került a javítás. - - 355e km EGR szelep elkoszolódott: a hiba jellege, hogy miután felmelegedett a motor, kb. 2000-es fordulatnál az autó ereje egy másodpercre elvész, majd kigyullad a check engine lámpa, a motor ereje pedig visszatér. Ezt minden újraindítás után eljátssza, de van, hogy a check engine lámpa újraindítás után közvetlenül is ott marad égve. - - 14 éves korára erősen elkezdett rozsdásodni a küszöb és az alváz. Az alvázon félkör alakú lyukak vannak kivágva gyárilag (nem tudom mi célból), majd visszahajlítva síkba, ezek mindegyike kicsit vagy nagyon elkezdett rozsdásodni. A küszöbök az illesztéseknél rozsdásodnak, ez tipikus 156-os hiba. Többszöri javítás után is mindig újra elkezd rozsdásodni (lehet, hogy egy üregvédelem segítene rajta). Továbbá a kerékjáratokban is előjött némi rozsda.

Ide hordtam szervizbe

Kis magánszerviz, nem volt velük különösebb problémám. Az elektronikai hibákkal külön autóelektronikai szervizbe vittem az autót.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 322000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark Következő autója? Mazda 6 2.0 diesel
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)