A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 1.6 Twin Spark 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Alfacus Maniacus 1. strófa

Szöveges ítélet

Milyen volt (metálszürkesége)? Röviden: kifogástalan. Csaknem napra pontosan 7 év örömautózás volt, aztán megérkezett az utód, a 159 1.9 JTS (ebben van most 19.000km, beszámoló jő…).

Részletesebben messziről kezdem, az Alfa-kór rajtaütésszerű kialakulásával.
Még a történelem előtti időkben, ’oktalan gyermekként’ (copyright: Alfonso) került kezembe az Autó-Motor egyik 1957-es száma (ma is megvan!). Az akkori időknek (és a lap akkori szellemének) abszolút meg nem felelően megjelent egy szerencsés hazánkfia két oldalas fényképes beszámolója ’Csellengtem a monzai pályán’ címmel az Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce gyári sebességtesztjéről az akkor még emelt kanyaros Monzában. (Ennek a kétajtós, nagy krómkilincses típusnak lett a retroja a 156-os.) Hát így.

Múlt a sok idő KGST kocsik ’szine-javával’, majd 1993-ban elérkezett egy új kocsi vásárlásának ideje. Ez csak Alfa 164-es lehet, mondok én, s elmentem a (sajnos éppen kivonulóban levő) bp.-i céghez. Egyetlen Alfa 164 2.0 V6 TB volt a választék (ez nekem nagyon jó) de világító krétafehér színben (ez nekem nagyon nem jó). Így lett belőle Lancia Thema 2.0i 16V (elegáns ’Madras kék’ metál színben, napi két mosással nem tűnt szutykosnak).

Aztán újra idő volt, azaz 1999 májusában végre megérkezett a 156-os, végül is erről szólna az írás.
Használatához tartozik egy-két dolog: gyakorlatilag naponta ment, a 108.000 km kisebb része napi bp-i 20 km-ből, a maradék mintegy 65.000km hosszú külföldi utakból tevődik össze, télen-nyáron egyaránt (2 személlyel, részben autópályákon, részben sokszámjegyű – de kifogástalan burkolatú – magashegyi utakon). Másik lényeges dolog, hogy székesfővárosunkban a lehetőségekhez képest kíméltem, tekintet nélkül utasaim idegrendszerére és epés megjegyzéseire, azaz tettem több kilométeres kitérőt, ha a rövidebb ’út’ bombatölcsérekből készült, 7-8 centisnél magasabb járdára nem álltam föl, tovább keresgéltem helyet stb. Így elmondva elég ijesztő, de eredményes: futóművileg egyetlen kutyacsont cserével és érintetlen spoilerrel, kocsialjjal, felnivel teljesítettem a 108.000 km-t.

Autópályán külföldön (Németországban szigorúan…) a szokásos utazótempó 170 volt, időnként több. A Twin Spark motor kiváló konstrukció – sajnos most már inkább csak volt. Még utolsó időkben is, 100.000 km körül a mindössze 1.6-os motor Stuttgartnál vidáman ment 205-öt (nem a szokásos ’sebességmérőm kiakadt 260-nál’ sztori, hanem stopperrel mérve táblák között), észrevehető olajfogyasztása soha nem volt. Üa. fogyasztásra egyetlen átlagszámot írni nem lehet. Autópályán 130 körül 7 és fél liter jött ki, 160 tájékán 9 körül. Pesten (időnként dugó, időnként padlógázzal kihajtva a folyamatos sorok üres helyeire) összejött néha 13 liter is.

Vezetési kényelem, ülés kifogástalan, a hosszú utaknál kialakult napi 1100-1300km lehajtása után is öröm volt a másnapi folytatás. Erős a gyanúm, hogy 185 cm-nél magasabbaknak szűkös lehet az utastér, de ez nem az én problémám. Másik kritika a csomagtartó szerény méretét érheti: 3-4 hetes utak bőrönd és szütyőhegyeinek bepakolási sorrendjét és a mi melyik oldalra mi mellé/fölé rakható technikát ki kellet kisérletezni, meg kellett tanulni és mindig azt követni (mert ülésekre nem rakodunk, egyrészt esztétikai diliből, másrészt külföldön parkoláskor a feltörési csábítást csökkentendő).
Hogy legyen még kis kritika: nyáron az automata klíma szerintem lustán kezdte végezni a dolgát, aztán már rendben volt; hideg téli napokon az alsó rakparton teljesen végigmentem, mire a fűtés valóban hatásos lett.

A többek által említett elektromos parajelenségek soha nem jelentkeztek (a 159-es erről az oldaláról már bemutatkozott). Nem zörgött, nem ciripelt benne semmi, tökéletesen volt összerakva.
Kb. 4 éves korában jelentkezett alapjárati probléma, ennek megszüntetése 1 hónapba került a márkaszervízes kalandoknak köszönhetően (lásd Szerelő 1), de ezen kívül se előtte, se utána semmi. Olvasom néhány márkaatárs gyászos tapasztalatait, különösen a használtan vett, 80-100 ezret futott kocsikkal. Számomra e kocsik előélete lenne érdekes, mert bármi széthajtható, és a körülkerített aknafedő kátyú is gondosan koncentrálva telibe található (előttem történt egy 147-es telefonhoz hozzáragadt vezetőjével). A kocsit más soha nem vezette, váltó egy újbeggyel vajsimán kapcsolható, kuplungtárcsa eredeti.

Abszolút megbízható, hibátlan volt. Reggeli-délelőtti bűnös lustaságból és szöszmötölésből kifolyólag a külföldi hosszú napi szakaszok rendszeresen késő éjszaka értek véget, télen időnként riasztó időjárási viszonyok között, de fel sem merült bennem, hogy esetleg az út szélén maradhatok vele valahol.
Utolérhetetlen olasz ’fílinget’ sugárzott, különösen ’otthon’, a toszkánai dombvidékeken autózva olasz CD mellett.

Hibalista

- 1 db kutyacsont és az alapjárati motor. Semmi más, csak az új típusoknál néha előforduló garanciális cserék (hidegen 1 percig hangot adó vezérlés elhangoló) és a szokásos elhasználódás: fékbetétek, egy-két izzó, 4 év után akku. Túlzott óvatosságból (gyakran pörgetem leszabályozás határig a motort – mégis csak Twin Spark zenéről van itten szó, vagy mi…) 68.000km-nél vezérmű szíj és görgők cseréje. Ennyi.

Ide hordtam szervizbe

Egy budapesti szalon-márkaszerviz (nevét fedje homály).
Kifogástalan ügyfélszolgálat, de a javítási vezérfonal 1) típus: ’diagnosztika szerint minden OK ergo hiba nincs’ és a kocsi változatlan állapotban udvarra kitéve. 2) típus: ’valamit kicserélünk’ és kocsi változatlan állapotban borsosabb számla kíséretében újra udvarra téve; illetve e két módszer tetszőleges permutációja. (Ha a minden esetben gondosan felszámlázott ’próbaút’ csak egyszer megtörténik, már a kapun kigurulva észrevehették volna a ’javítás’ eredménytelenségét – kizárólag üzemmeleg állapotban alapjárat 300-1200 f/p között csaknem leáll, felpörög .) Tehát a problémával többször vissza, lambda szonda csere, mindenféle más cserék, számlák fizetve, javulás nélkül. (Más: ugyanitt egyik szervizciklus során pollenszűrő cserénél a szélvédőt megrepesztették. Fekete műanyagszegély gondosan visszarakva, kocsi egyetlen szó nélkül átadva. Másnap kezdett a repedés nekem is láthatóan felkúszni a szegély alól. Kocsi vissza, kitartásomat többlépcsős alkudozás-zsűrizés után végül siker koronázta: saját hiba elismerve, szélvédő cserélve. Tudom, hogy ez máshol is előfordult a pollenszűrő elhelyezésének-rögzítésének hála, de kétlem, hogy az elkövető ne vette volna észre.)

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Alfa Szamosi
Megunva előző cég költséges próbálkozásait (s főleg legyőzve lustaságomat – márkaszervíz lakásomtól 5 percre volt) kerültem ide.
’A’ profi alfás cég, erről többet nem is kell írni. Sajnálatos, hogy nem hivatalos márkaszervíz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 108000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Thema 2.0i 16V Következő autója? Alfa 159 1.9 JTS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)