ALFA 156 2.5 V6 mostro
Szöveges ítélet
14 éves, Svájcból behozott, 2.5-ös 156-os! Kis dízelt vezettem idáig, ami keveset eszik, gazdaságos, viszont nem megy! Hogy mennyire nem az csak most tudatosul bennem. Kinőttük a kis autót, kellett egy családi utazó autó! Legalább 2001-es, benzines, kézi váltó, min. 1.8-as szívó és szedán! A legfontosabb azonban a motor volt. Nem a fogyasztás volt az elsődleges szempont, hanem a megbízhatóság! Itt jöttek képbe a 6 hengeres motorok. Úgy okoskodtam, hogy ezekben van akkora erő, hogy nem kell kínozni őket, hogy menjenek. Régebbi konstrukciók mint a modern turbós motorok,ugyanakkor tartósabbak is. Persze ehhez kellett egy gondos tulaj is! Az első jelöltem a 406-os 3000-es V6-osa. Ritka mint a fehér holló! Aztán jött a mondeo 2.5-ös V6-osa! Ebből már volt eladó,de nekem ez már nagy autó! Valami kisebb kellett!
S itt jött képbe a 156-os! Utána olvastam a motoroknak! Mindenhol a V6-ost dicsérték,mondván az az igazi egy ALFA-ba! Igazuk volt! Ez még az eredeti Arese-i Busso-féle 2.5-ös! A 156-os pedig minden idők legszebb autója!:-) Vannak szép autók, lesznek is még, de ennél szebb nem lesz! Azonban a lényeg a motor! Én csak szörnyetegnek hívom. Brutális! A hang, ez a morgás,ahogy 3000-es fordulatnál megindul,hogy húzzon egyre jobban egészen a leszabályzásig! Egyszerűen élmény vele minden egyes km.
De hogy ne csak jókat írjak! A futóművel nem volt gondom (még) de a rossz utakon óvatosan próbálok vezetni mert ez az autó nem a magyar utakra készült ezt el kell ismerni! Ezzel a motorral nem is városba való! A fogyasztást ilyenkor nem is akarom tudni!:-) A vegyes 12 liter!
Az olajon se spórolok (egy ALFA nem is arra való) Megkapja a SELENIA 10W60-t minden évben!
Ha van autó amit érdemes megtartani akkor az egy szedán 156 -os! Egy átlag autóhoz képest elképesztő élményt ad! Ha találtok meghirdetve egy V6 -ost ne szalasszátok el! Érdemes kipróbálni!
Eltelt még 1 év és vele megint 10 ezer km!
A szerelem még megvan, de két év után megjelent az első hibakód. ABS kockát kell kijavíttatnom.
Az elmúlt évben rá kellett jönnöm hogy a peres gumik bár iszonyú jó úttartást adnak, jól néznek ki, de csak ha jó az út. Ráadásul télen le kellett cserélnem télire, gyári méret, ballonos gumik. Megszoktam hogy nem kell félteni a futóművet a balkáni utaktól, kényelmesebb lett az autó, mintha szőnyegen járna. Mivel kopott volt mindkét garnitúra sokáig vaciláltam mi legyen míg végül kompromisszumként bevállaltam egy 4 évszakos gumit, a Vredestein Quatrac 5 -t, gyári méretben. Télen se volt vele gond nyáron pláne de vizes úton óvatosabban kell vezetni ezt tapasztaltam. Meglátom meddig bírja.
Műszaki előtt rendbe raktam a gépet fék felújítás, lambda szonda cserék, kipufogó javítás, alsó lengőkar csere.
Amire viszont figyelni kell mielőtt az ember egy ALFA vásárlásra adja fejét az az hogy már előre keresni kell egy szerelőt aki nem fogja a fejét ha meglát egy ALFA-t! Sok időbe telt mire végre találtam vkit akin látszik hogy kedveli az olasz autókat!
Ráadásul a feleségem vmi okból nem érzi ugyanazt a rajongást amit kivált belőlem az én drágám. Sőt! Lassan ott tartunk hogy beülni sem akar már!:-(
Van vmi ezekben az autókban ami megragadja az embert és nem engedi el!
Hibalista
- Kintről behozott, 14 éves olasz autó! A kötelező dolgokon kívűl (vezérlés,olajok,szűrők) cserélni kellett kipufogódob,üzemanyagszivattyú,fékbowdenek,első fékbetétek,gyertyák.Különösebb gond nem volt vele. Motor,váltó,kuplung,klíma,futómű rendben volt.
Ide hordtam szervizbe
D.Z tuning (vezérlés)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Régi szerelőm (minden más)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 166000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 206 | Következő autója? | Marad! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
