A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 1.9 JTD 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A közhiedelmeket meghazudtoló!

Szöveges ítélet

2012 november közepe: A parkolóbankét csodálatos Alfa állt, természetesen mind a kettő az enyém. Az egyik egy 94-es 164 2.0TS. Szegénykém ekkor már lassan 1 évet állt. Néha azért csaptam vele egy kört, ne érezze, hogy teljesen elhagytam. Sajnos a papírjaival gondok voltak, így sosem került a nevemre. Ebből kifolyólag nem is költöttem rá, aminek köszönhetően legatyásodott szegény. Motorikusan hibátlan volt, ami nem csoda, hiszen ez még láncos volt. -20 fokban, fél év állás után is csak aksi kellett vele és pöcre indult.
Mivel nem tudtam papírjai miatt használni, kellett egy másik autó is. Ő volt a másik a parkolóban. Egy 91-es 33 1.7 16V (132LE). Egyszerűen imádtam a boxer motort. Gyári sport felszereltség, recaro ülések...stbstb. Minden egyes alkalommal mosolyt csalt az arcomra ha beültem. Egyszerűen nem ehetett vele lassan menni. A fordulatot nem lehetett 4000 alatt tartani és olyan vígan forgott 7000 fölé... csodálatos autó volt. Nagyon sokan meglepődtek piros lámpánál, autópályán, szerpentinen :) De sajnos ez a fogyasztásán is meglátszott. Ritkán sikerült letornáznom 10 liter alá. A motor közeledett a 300.000 km felé, és mint tudjuk boxerek esetében egy egy full nagy motor generált jelent. Sajnos a rozsda is kezdte már teljesen bevenni a küszöböket... így jött a felismerés, hogy váltani kell.
Rögtön első pillanattól kezdve tudtam, hogy csak egy dízel 156-os jöhet szóba, semmi más. Ha már dízel akkor az is egyértelmű volt, hogy csak az 1.9 JTD és csak a 105 vagy a 116 lóerős változat. Ezek még igénytelen és tartós jó Fiat motorok. Elnyűhetetlenek, ha odafigyel rá az ember.
Bogarásztam a hirdetéseket naphosszat, de nem találtam az igazit. Kicsit lentebb kellett adnom az igényekből, vagyis átléptem azon a kritériumomon, hogy SW lesz a következő szerelmem.
Végül is csak két autót néztem meg személyesen. Egy 99-es bordó SW-t ami nagyon jó szerkezeti állapotban volt. Szép volt, jó volt, de gyanús volt a kereken 200.000 km-es óra állás.
Illetve volt egy szintén 99-es, fekete sedan. Szerelem volt első pillantásra. Szép fényezés, gyönyörű 17"-os felnikkel, zöld plüss belső, fa betét, kormány, váltó... egyszerűen gyönyörű volt. Nem akartam rögtön bűnbe esni, így széles mosollyal az arcomon haza sétáltam. Már másnap vissza is mentem, hogy csapjak vele egy karikát. Minden rendben is ment. Nem zörgött, nem csattogott, nem füstölt, a 105 lovas motor annyira húzott amennyire kellett. Innentől már tudtam, hogy megveszem, csak keresnem kellett valami jó alku alapot :) Az autó Alfa szalonba volt, így könnyen egyeztettem időpontot egy egyszerű szervizes átnézésben. Ez annyiban merült ki, hogy felemelték és kicsit megcibáltam a futóművet illetve gépre kötöttük. Meg lett az alku alap: kicsit lógtak a lengőkarok. De semmi egyéb gond nem volt. Se rozsda, se a számítógépen egy hiba sem.
Az átnézés után jött hát az alkudozás. Gyorsan megegyeztünk, lefoglalóztam, egy hét múlva pedig mentem érte :)
Minden ismerősöm hülyének nézett. Hogy miért? Csupán mert 259.000 km volt a kocsiban... ÉS? Mint azt már a becsületesneppertől is sokat olvashattuk, nem km-t veszünk, hanem állapotot. Amúgy meg végig vezetett holland szervizkönyve megvolt az autónak, számlákkal mindennel. Rendesen szervizelve volt mindig.
Amióta megvettem sikeresen bele toltem 16.000 km-t minden gond nélkül. Természetesen a kötelező full nagy vezérlés csere meg volt rajta rögtön. Az elmúlt egy évben ki lettek cserélve a lengőkarok, lengéscsillapítók és egy féltengely. Kicsit kopogott már, így rögtön cserés lett :)
Hihetetlenül kényelmes az autó. Persze csak elől, de én még nem is ültem hátul soha :D Simán le tolok benne 800 km-t megállás nélkül, és nem fájdul meg semmim (190cm vagyok). A fogyasztására nem lehet panaszom. 4,8 és 5,5 között váltakozik, lábamtól függően. A motor egyszerűen igénytelen, ellentétben azokkal a közhiedelmekkel amik terjednek róla. Csak olaj meg üzemanyag kell bele és ki megy a világból is. Itt jegyezném meg, hogy olajból NEM SZABAD Seléniát bele önteni! Amióta a Petronas felvásárolta a Seléniát elég sok beállt motorról lehet hallani sajnos. Ami nekem és más nagyon sok kartársnak bevált az a Comma Diesel Lite 10W40. Magyarországon kicsit nehéz hozzá jutni, de vannak források :) Érdemes még oda figyelni az EGR szelepre is. Én minden olajcserekor kitisztítom. Hideg zsíroldó szedi le legjobban a kormot róla, és így azzal sem lehet gond soha :)
Összességében ez egy nagyon jó autó! Motorikusan igénytelen, viszont a futómű kényes (lengőkarok) és vannak apróságok amikre figyelni kell. De mutasson nekem valaki még egy 14-15 éves autót amire ne kellene figyelni és időről-időre költeni. Nem létezik ilyen, mondhat akárki akármit :)
Ja, szerviz: én nem szórakozok mindenféle szerelővel/szervizzel. Az alfás közösség elég nagy és elég összetartó. Itt meg lehet találni azokat az embereket akik TÉNYLEG értenek hozzá. Én Kecskemétről fel hordom Pest mellé szerelőhöz ha valami gondom van. Ott tudom, hogy jó kezekben van és meg lesz csinálva tisztességesen :)

Hibalista

- féltengely, lengéscsillapító, lengőkarok, légtömegmérő

Ide hordtam szervizbe

Alfás ismerős :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 259000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 33 1.5 / 164 2.0TS / 33 1.7 16V Következő autója? 166 2.4JTD
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)