A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 155 (1992-1997)

155 1.8 TS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy beteljesült álom.

Szöveges ítélet

Az egész 92-ben kezd?dött. Akkor szereltem le a seregb?l augusztus elején, és ezt megünneplend? egy surranó társammal megbeszéltük hogy kiugrunk Görögbe, megmutatjuk a Görög istenn?knek mire képes a magyar legény ha elemében van. ( egy év katonaság után elemünkben is voltunk! ) De mivel ez egy autós portál, inkább csapjunk a lecsóba, a Görög csajokat ismerje meg mindenki maga!
Thessalonikiben kóboroltunk az utcán amikor megláttam a nagy ?-t. Egy 155-ös Alfa volt. Újságban láttam már elötte de igaziban.. ugyan már! Alig lehetett pár hetes az utastrából még ki sem szell?zhetett a Milánió szmog teljesen. Gyönyör? volt. 21 éves voltam ekkor de tudtam hogy nekem egyszer lesz ilyen autóm! Kell hogy legyen! Sajnos a görög tengerben nem úszkálnak aranyhalak, Dényényi Tibi bácsi sem járt arra a pöttyös labdáival-ezt azóta sem bocsájtottam meg neki- így hát maradt a sóvárgás, hazafele meg a buszozás.:( Úgy 6 év telt el valljuk be ennyit a világ legjobb n?jére nem várunk! 98-ban anyagilag némiképp meger?södve-92-höz képest- találtam egy hírdetést egy akkori KAE-ben. 95-ös 1.8 TS Sportivo 1.950.000 Ft-ért. Ami a lényeg beszámítottak használt autót, és lehetett hitelt is igénybe venni. Elmentem megnéztem belezúgtam és megvettem. Talán fel sem fogtam az úton hazafele, hogy van egy saját 155-öm. Szép könny? fém felnikkel, ultra brutal Sebring kipuffogóval piros szinben. Imádtam a hangját, mély öblös igazi tekintélyparancsoló hangja volt. 100 méterr?l hátrafordultak az utcán ha jöttem, hogy mi ez a technika. Imádtam. Megjártam vele Olaszország déli részeit lezúztunk egészen a Ion tengerig, meg Európa különbféle országait.
525 literes csomagtere mint az ?sember barlangja. Lehetetlen volt tele pakolni. Az utastere kell?en tágas minden irányban elegend? helyet kínált. Az ülések nagyon jól kagylósítottak, mint minden alfán. Körül vesz átölel, talán az anyaméhben érzi így magát az ember. Az üléspozició kissé magas, az egyetlen dolog ami ellent mond a sportos hangulatnak. Bár az ülés magasság állítható volt, nekem a legalacsonyabb állásban is magasnak tünt. De hozzá lehet szokni, mert egyáltalán nem kényelmetlen, csak az elején szokatlan.Az anyagok a kor szinvonalát hozták, semmi csicsa, semmi fabetét, szép, könnyen áttekinthet? minden. A motor igazi Twin Spark. Ebbe még a 8 szelepes így redline 6500-nál. Úgy 3000-es fordulat fölött jön meg a kedve, aztán 4000-tól elég rendeset húz a gép. Ha ezeket a sorokat 98-ban írnám órákat zengnék a menetdinamikáról, de azóta jó pár er?sebb autóm volt így csak azt mondhatom 1.8-as létére jól ment. Sok mai 1.8-asnál er?sebb volt gyári 129 LE simán ment 200-at, és úgy 10 mp kellett neki a 0-100 teljesítéséhez. Ez utóbbi adat nem volt egy világbajnok, így elvittem az ATC-hez egy kis chip módosításra. Az eredmény 142 LE lett így a 0-100 is bement 10 mp alá. Akkoriban azt hittem ez az autó az utak császára. Hurrá! :) Fogyasztásra sem lehetett panasz. Átlagosan 9 liter körül jártam vele, hozzáteszem elég dinamikusan vezetek ( értsd: kitolom a belét ahol lehet ) de javarészt vidéken, így a Bp.-i dugók okozta kínszenvedést csak ritkán tapasztalom. Egyszer sikerült akaratomon kívül levinni a fogyasztást 7 liter alá. De ehhez monszuni es? és 250 km osztrák autópálya kellett tartós 120-as sebességgel. Megbízhatósága példás volt! Sosem hagyott cserben, és cserélni is csak a kötelez? dolgokat kellett - ide tartozik a leng?kar csere is hála a kátyús utaknak- meg egy relét. Ez jó sztori, okulásként elmesélem hátha jár így más is. Az autó érdekes hibát produkált. Alapjárata egyenetlen lett de nem állandó jelleggel. Volt hogy rápöccintettem a gázra és elmúlt.
De a hiba egyre gyakrabban egyre hosszabb id?kre jött el?. A helyi Fiat szervízben semmit sem találtak a computer néma volt, de a hiba nem szünt meg. Már már kezdték pedzegetni, hogy computer csere 300.000 Ft-ért én meg kezdtem olyan fejet vágni mint akinek a legnemesebb szervét satuba fogják, amikor jött az ihlet. Irány Bp. Szamosi szervíz! A f?nök úr meghallgatta a beteget, egyszer csak oda nyúlt az egyik reléhez kivette a helyér?l az alapjárat pedig besímúlt. El?vett egy kapcsolási rajzot, és már mondta is hogy mi a baj. A vezérlés elhangoló mágnes szelep m?ködtet? relé. Mi is ez a küty?? Amikor padló gázt adunk, egy a szelep egy relén keresztül meghúz, többlet üzemanyagot adva a motornak. A relé egyik lábából az érintkez? kiszakadt emiatt folyamatosan érintkezett és emiatt nyitva tartotta ezt a mágnes szelepet. Emiatt alapjáraton "fuldoklott" az autó. A hiba azonosítása, és a relé cseréje emlékeim szerint úgy 10 percet vett igénybe a mesternek! A "szakszervíz" egy hónapig nézegette és nem talált hibát! Szamosi úr még munkadíjat sem számított fel, mondván 10 percért nem szokás. Kifizettem a relé árát ami 500 Ft-volt és tekertem haza.
Az autót közel 2 évig használtam nagyon szerettem és csak egy ugyan ilyen V6-os kedvéért váltam meg t?le.

Hibalista

- 1 db relé! ( 500 Ft )
- Els? leng?karok 2 db ( 14500/db )

Ide hordtam szervizbe

Fiat Szervíz

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Alfa Szamosi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 89000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 33 1.7 IE Következő autója? Alfa 155 V6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 155 1992 (1995 - 1997)

További ítéletek (57 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)