Meg nem értett zseni
Szöveges ítélet
A kocsi több drágább autót ütött ki a kiválasztáskor. Különösen az új Volvo S40 tűnt esélyesnek, (elsősorban a pénzügyi feltételek és a külső miatt), de szinte minden körben vereséget szenvedett. Utastér (egyszerűen kisebbnek hat, mint az Alfa), anyagminőség (a Volvo régi Ford Focust idézi, messze a prémiumtól, Alfa szép lassan araszol fölfelé a prémiumba, még messze nem Audi, de nem rossz), praktikum (Volvo: 4 pohártartó de sehol egy épkézláb rakodóhely, SEHOL!, Alfa méretes oldalzsebek (bal oldal kb 10 cd meg apróságok, jobb oldalon egy rakás térkép), + elfogadható kesztyűtartó).
A kocsi eddig meghálálta a választást. Egy év alatt 30 ezer km ment bele. Az Alfáknál különösen nagy gond hogy pár széthajtott vagy hétfőreggeli autó lenyomja az árakat. A hülyék megveszik, aztán bámulnak, hogy mit kaptak. Az egyik tesztautót 0 km-esen vittem országútra, majd pár km múlva 180 autópályán. Aki ilyen autót vesz, az menjen inkább kamikáze-pilótának...
Ezt a kocsit én járattam be (annak ellenére hogy díler szerint csak az el? 500 km-en kell kímélni és nem akart olajat cserélni 6000 km-nél, pénzkidobásra hivatkozva). A kocsi meg is hálálta a tör?dést.
Eddig még senki sem panaszkodott a belsőre, mind anyagában, mind a helybőségben (ok, nem találták meg a hátsó ajtó kilincsét). Én személy szerint egyedül a csomagtartót keveslem,de két személyre bőséges, 4 személy sok bőrönd viszont esélytelen küldetés. Ha váltok valszeg a csomagtartó miatt váltok, és azonos feltételek mellett maradnék a márka mellett.
A dízel pedig szenzációs, belül nem olyan zajos, mint a Volvo 2.0 vagy a VW dízelek amiket kipróbáltam, és iszonyatosan húz. (OK kívül ennek is olyan a hangja, mint a vizitraktor.) Szerintem szükségtelen a JTD 16v ehhez a kocsihoz. A törésteszt videóját látva viszont nem értem, hogy sikerült 1400 kilóra.
Update
40-rel 2 évesen (2006) eladtam. Meglepően könnyen ment el, és nem is volt akkora az értékvesztése, a rendkívül kedvező akciós eredeti vételárnak köszönhetően (tényleg, van még olyan balek, aki listaáron vesz autót?). Az átvételkori bakin kívül nem nagyon volt semmi a kocsival. Ha egyszer rendbe teszik gyári slendriánságokat, a kocsi nem rossz konstrukció.
A sors fintora, hogy az utódja pont a fent fikázott S40 lett. Az ugyan sehol sincs pl egy 159hez képest, de árban és konstrukcióban (motoradatok, felszereltség) annyira kedvezővolt, hogy nem tudtam kihagyni. Alapjában véve nem is bántam meg a márkaváltást, de megbízhatóságban az S40 elég szégyenletesen teljesít a 147-hez képest. 2 év alatt megszoktam, talán meg is kedveltem a Volvót de amíg továbbra sem az első jelöltem (hamarosan eladósorba kerül, majd akkor ítélet erről is)... A slusszpoén az, hogy nemrég egy másik, jó állapotú de igen öregecske 147 került a házhoz, és sok tekintetben (azért az egy alapfelszereltségű gyenge benzines) lényegesen jobbnak érezzük, mint a Volvót. Ha eleget hajtottuk majd ő is kap egy bejegyzést. 7 évesen azért már vannak nüanszok, és mivel használtan kellett vennem kicsit utána is néztem, és hát vannak komoly típushibái a modellnek (leginkább a benzines változatoknál). Mindenképpen javasolt a dízel a palettáról.
Hibalista
- Az ablakmosó sapkája hiányzott (újonan). Az els? gumik (Pirelli P0) eléggé megkoptak 25 ezer km alatt, de kihúzták 40ig váltó téligumi nélkül. A kötelez? szervíz során volt pár dolog, aminek javítása ingyen volt, így nem okozott zavart, és nem foglalkozom vele.
Ide hordtam szervizbe
Külföld
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Alfa 146, Rover 220 coupe | Következő autója? | sok terv után egy 2006-os Volvo S40. Brrr.... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
