Jó szabású olasz zakó
Szöveges ítélet
- A formája verhetetlen! Hihetetlen érzékkel elegyíti a ´90-es évek gömbölyűségét a mai élekkel, visszakacsint a márka múltjára, erőt sugároz, de nem agresszív. Még 1 év használat után is percekig gyönyörködök benne kocsimosás után.
(az egyetlen disszonáns elem a tepsi formájú kipufogódob, de mivel már úgyis rohad, cserélni kell majd valami szép diszkrétebb darabra)
- A motor (105 LE) éppen elég a kasztniba (sportos megszállottaknak inkább a 2.0 TS ajánlott.)
Mivel ez csak 105 LE-s, ezért nincs benne vez.módosító (nem tud elromlani :)), és a gyertyacsere is kijön egy huszasból (a másiknál legalább 50 a platinagyertyák miatt).
Nem fulladós, alulról is elhúz, de a haladáshoz kéri a fordulatot.
Én nem vagyok túlzottan pörgetéspárti, városban inkább papásan autózok, de a motor ebben is partner.
Kipörgetve 3000 felett valami hátborzongatóan kellemes orgánuma van, igazi alfás hang, túlzottan nem is akarták véka alá rejteni mindenféle hangszigeteléssel. Ugyanakkor 3000 alatt meglepően halk.
Városban (csak városban!) télen kell neki a 9 liter, országúton nyáron 100-as tempóval megelégszik 6,2-vel. Pályán inkább 7,5-8 a jellemző.
- A váltó nem egy remekmű, a kar lötyög a kulisszában. A kapcsolás már pontosan megy, de a lötyögés nem kéne.
- A kormány hihetetlenül direkt, a bőrbevonatot kötelezővé tenném minden autón (főleg nyáron).
- A futómű a magyar városi utakra kemény, hibákon üt, viszont jó úton, szerpentinen, autópályán tömény élvezet. Félek tőle, hogy a kátyúk előbb-utóbb elviszik a geometriát, egy ellenőrzés/állítás évente muszáj.
- A fékek rendben vannak, az ABS kissé túlbuzgó.
- Belül minden anyag maximálisan igényes, puha, kellemes tapinású, még lábmagasságban is. Az ülések példásan tartanak, hátul inkább kétszemélyes. A műszerfal körülvesz, mint valami passzos olasz zakó.
- A kétzónás klíma nagyon intelligensen teszi a dolgát, a tempomat úgyszintén. Gyári audiorendszerben ilyen hangzást én még nem hallottam, pedig nem a Bose van benne.
- A csomagtér eddig elég volt (sílécek a tetőtartón), gyerekkel már kevés lenne. Sportos lelkületéhez képest meglepően jól variálható (oszott támla, felhajtható ülőlap, majdnem sík padló nyerhető).
Összességében: szerethető, igényes gép, egy korszak az életemben.
Hibalista
- - az előző szerviz hanyagsága miatt 1 db. kipufogószelepet cserélni kellett
- - az önindítót meg kellett tisztítani (kb. 1 óra, csak levenni nehéz, mert hülye helyen van).
- - a gyári kipufogódob már rozsdás, cserélni kell
Ide hordtam szervizbe
SzepaGold, Miskolc
korrekt csapat, régóta ők a "házi szerelőink". Értenek az autó lelkéhez, és megvan a laptop-os csatlakozójuk a legtöbb mai modellhez.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Alfa Boldizsár (még az előző tulajnál)
hanyag munkát végeztek, miattuk kellett 1 kipuff.szelepet cserélni
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 43800 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Bravo 1.4 | Következő autója? | ha jön a gyerek, valami nagyobb (pl. C-Max) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
