Jelentkezzen aki gyorsabb nálam .. ja 6 l/100km alatt :)
Szöveges ítélet
A nyáron vettem a fekete 147-es gyönyörűséges szörnyeteget. Még az előző autóm keresgélése közben (Fiat Stilo 1.9 JTD) kipróbáltam egy 147-est, még a ráncfelvarrás előtti gép volt, és "csak" 115 LE.. hááát a sok német csalódás után, (Toledo, Golf, A3) amik szépek, meg jók, meg minden, csak egyikben sem volt az a turbo feeling, hogy bizonyos fordulattól szinte hátbaver az autó. (persze mielőtt lázadás törne ki a német kontra olasz fronton a tapasztalataim az 1.9-es TDI-re vonatkoznak,és nem csak próbakör hanem volt Golfom is meg Audim is) Na de ebben, húúú a Stilo is egy remek gép volt de ugyanaz a motor sokkal komolyabban küldte a gépet Alfa címer alatt, csak akkor az árbeli különbség elég jelentős volt így lett a Fiat. Egyáltalán nem bántam meg, de belémköltözött az Alfa érzés, és nem volt kérdés mi lesz a következő autó. Így hát Stilo ment Alfa jött. Kb. 2,5-3 hónapja élvezzük egymás társaságát.
Ez idő alatt beletettem majdnem 15e km-t. A leírt 2 szilenthibán kívül semmi, ami nem meglepő mert azt tudtam a Stilo óta hogy a JTD talán a legjobb dízel a kategóriában. De ez a 150 LE/310 NM adat ez elképesztő :))
Tényleg 5,5-6 l /100, ha kitekerem a nyakát (180-200) akkor 6,8 :)
A forma tökéletes a kényelem első osztály, hiába áll mellettem a forgalomban a gyártósorról frissen legurított BMW, vagy Volvo akkor is ezt bámulja mindenki.. mégiscsak egy Alfa :)
Ami nem igazán jó bár ez nem a kocsi hibája hanem a sok tuning suzuki, corsa meg honda tulaj téves énképe hogy "akkorismegelőzömbaaaazz". És nem telik el úgy út, hogy ne lenne legalább 3x egy ilyen majom 2cm-re a hátsódban. Eleinte játszottam velük illetve nekem játék volt, de sok "komoly" kapcsolatot tehettem tönkre ami azon a tézisen alapult hogy "jócó ha nem előzöd meg végeztünk" :))
Szóval komolyra fordítva, ha egy egyedi, takarékos,megbízható versenyautót keresel, ahol még a többi tulaj is barátságos, akkor megtaláltad az Alfa Romeo 147 személyében. Egyedül a tél miatt aggódom mivel, a hasmagassága még lejjebb van mint volt a Fiatnak, és felénk a napsütés az egyetlen hókotró, majd max tavaszig alszom a kocsiban mint valami medve, meg aztán ki mondta hogy kemény tél lesz :) Még nem túl hosszú a kapcsolatom az autóval, de már elkezdtem úgy vezetni mint egy papa, mióta megtapasztaltam párszor a bármikor rendelkezésre álló nyomatékhegyek adta erőt, és magabiztosságot, szóval minek nyomjam nem vagyok a pénzem ellensége, így elmegyek 5 l/100km körül, meg aztán, de komolyan nincs ellenfél :))
A kép nem az én autómról készült, de ugyanilyen ő is.
Hibalista
- Két szilent elöl a futóműben feladta a harcot, pár ezres tétel azóta néma. Az egyik első izzót is ki kellett cserélnem (lehet el kellene adni ?:) - Olyan hiba, ami a gyári szereléssel, illetve biztonsággal összefüggne nem volt semmi, csak a két fent említett, ami a használatból ered.
Ide hordtam szervizbe
Dorog
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 111000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Stilo | Következő autója? | 156, 159, 320d ... csak ennél rosszabb ne legyen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
