Imádnivaló olasz digó
Szöveges ítélet
Életem második autója és második alfája. Imádnivaló autó, az érzelmekre hat, s emellett fantasztikus a kényelem és a menetteljesítmények. Levezettem vele eddig 13.000 kilométert szinte gond nélkül. Optikai tuningra ráköltöttem már egy vagyont. :-)
Alfa őrült vagyok, de emellett úgy gondolom tudok objektív is lenni. Amit az ember nagyon szerethet az autóban, hogy nagyon szép, (eszméletlen, mit tudnak az olaszok), a rendkívüli kényelmet, a jó fogyasztást (tényleg 6,5, pedig én nagyon hajtom), a körülvevő kiváló anyagminőséget, s az alapból magas felszereltséget. Iszonyatosan megy ez az autó, szinte nincsenek is ellenfelek az utakon kevés kivételtől eltekintve. Pedig ez "még csak" 140 LE, ha majd benne lesz a chip, bele se merek gondolni.... (182 LE) :-D A kormányzás direkt, a fékek elég jók. A (hatfokozatú) váltóra sincs panaszom, bár lehetne jobb is. Minden extra benne van az autóban, egyedül az ESP-t hiányolom.
De hogy ténlyeg objektívek legyünk, vannak az autónak gyengéi is. Kezdjük azzal, hogy a hátralátás egyszerűen borzalmas, ez a formai megoldások miatt alakult így. Tolatáskor mindig egy gombócban van a gyomrom, nehogy nekimenjek vminek, ami a holttérben van. Nagy a fordulókör. A futómű nem a magyar utakra van tervezve, gyorsan használódik. Nagyon magasan ül az ember, még a legalacsonyabb állásban is, ez nem igazán illik egy sportos autóhoz. A gyári kipufogó egyszerűen ronda, ki is cseréltem. Sajnos még mindig nem tanultak meg olasz testvéreink normálisan összerakni egy autót (bár ez a 159-nél már nem így van), ez már a második 147-esem, s ebben is ugyanúgy zörög egy csomó minden útközben.
Fontos, hogy karban kell tartani a kocsit, s akkor azt nagyon meghálálja. Olajat rendszeresen cserélni kell (én 15e kmenként szoktam), vezérműszíjat is időben, lényeg, h semmit ne hagyjunk ki. Igényli a törődést, ezt megbízhatósággal hálálja meg.
Ennek az autónak, mint mindegyiknek, vannak erényei és hibái, bár úgy gondolom hogy egy alfát szeretni kell, túl kell tudni lépni ezeken. Én nagyon imádom, bárkinek merem ajánlani, de ha használtat vesz, mindenképpen nagyon nézze meg, mert rengeteg a piacon a széthajtott, visszatekert kmórás 147-es.
Hibalista
- - szilentek
- - flexibilis cső
- - helyzetjelzők mindig kiégnek
- - A vezetőülés előrehajtás után nem áll vissza az eredeti távolságba, hanem a leghátsó pozícióba helyezi magát
Ide hordtam szervizbe
Czutor Autó Kft. Bodmér
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 54000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 147 1,6 TS | Következő autója? | Alfa 159 v. BMW 530xd |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
