Egy érzés véget ér
Szöveges ítélet
Feleségemmel együtt 25 éve vagyok folyamatosan Alfa Romeo tulajdonos, de ez a gép nem tetszik.
Autó Néro kereskedésben vettük nagyon szép állapotban, viszonylag kevés kilométerrel. Sokáig vaciláltunk a BMW 120-320d és az Alfa között, de kipróbálva mindkettőt a menetteljesítmények és a praktikum miatt az Alfa mellett döntöttünk. A BMW papíron erősebb motorja ellenére sokkal lomhábbnak (de stabilabbnak) tűnt. Gondoltuk jó választás 2. autónak 3 gyerekkel. Ideális kompromisszumnak tűnt a sportos karakteres élmény és a hétköznapi praktikum mezsgyéjén. Sajnos az utóbbi követelménynek nem tudott megfelelni. Valószínűleg rég megváltunk volna tőle, ha nem terhelné egy kedvezőtlen hitel.
Ezen kívül csak egy Alfánk (155 TS)volt, ami ilyen sok kilométert ment, de az lényegesen megbízhatóbbnak és olcsóbbnak bizonyult.
Feleségem igazi elvakult Alfás... ő ezt is imádja, mint az összes többi alfát, de én 12 korábbi alfa birtoklása után mondom, hogy ebben már nincs meg az a jól ismert, igazi fíling! Ezt a típust vezetve már nem fut rajtam végig az a jóleső érzés, ami az összes korábbi alfámnál (sprint, 33, 75, 145, 155) igen. Szépen összerakott, sportos autó és ennyi! Nem érezni azt a pluszt, amiért a gyakori szervíz látogatás nyűgjét szívesen viselném. Így aztán duplán bosszantó a magas üzemeltetési költség. Az is idegesítő, hogy az ezzel párhuzamosan használt, sokkal praktikusabb, szintén 1.9 diesel jellegtelen, igavonó Ford Mondeo kombink simán elment 6 literrel még sportos vezetés mellett is. Szintén negatív párhuzam, hogy az alfás érzésben összehasonlíthatatlanul többet nyújtó 3. autónk - egy 22 éves 155 Q4 - fenntartási költségei kedvezőbbek!!!
Jó: gyönyörű külső megjelenés, robbanékony, dinamikus motor, strapabíró szép kárpitozás
Rossz: kényelmetlen ülés és ülés-pozíció, rossz kilátás, nem elég feszes futómű, magas fogyasztás még takarékos üzemmódban is, feleslegesen bonyolult, átláthatatlan, ésszerűtlen fűtés és szellőző vezérlés, lengőkarok fenntartási költsége, kis csomagtér, aránytalanul magas fenntartási költségek.
Hibalista
- kézifék bowden 15.000 - turbócső repedés 25.000 - kormánymű javítás 50.000 - kuplung szett, csere 112.000 - thermosztát csere 30.000 - jobb első kilincs letört 25.000 - turbó felújítás 100.000 - kipufogó leömlő ereszt 15.000 - EGR szelep csere, hűtő foltozás, hőgomba, 3 izzító gyertya, computer kijelző javítása 100.000 - EGR szelep még egyszer 10.000 - valamelyik első izzó cseréje kb. 3000 km-enként (és nem a feszültség-szabályzó hibája állítólag) - a 4 db első lengőkarból 7-8000 ezrenként az egyiket biztosan cserélni kell 25.000 - ezeken kívül csak az általános, kopásokból eredő javítások (fékbetét, gumi, olajak, szűrők, lengéscsillapítók, vezérlés szett) - összes javítási költség 5 év, 107.000 km alatt 1.428.000 HUF - Ezen idő alatt 3-szor hagyott minket az autó úgy cserben, hogy szervíz nélkül nem tudtuk tovább használni (mentségére legyen mondva, hogy egyszer sem kellett autómentőt hívni, mert a lábán mindig elsántikált a szerelőig)
Ide hordtam szervizbe
Alfa Szamosi: ügyfél kezelés 6, szakértelem 7, megbízhatóság-pontosság 5, ár 3
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Alfárium: ügyfél kezelés 10, szakértelem 6, megbízhatóság-pontosság 3, ár 8
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo 1.9 TDI | Következő autója? | 320 diesel touring |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
