Az e46 gyilkos
Szöveges ítélet
Nagyon szerethető kis autó, méretéhez képest kényelmes beltérrel, viszont nagyon kis csomagtérrel. Eszméletlen menetteljesítmény a 140 lóerő és több mint 300Nm könnyedén repíti az 1400 kilót. Ezek mellé nagyon jó fogyasztás párosul. Városban sem megy 6 főlé, hosszabb túrákon autóstalálkozók felé 80-90 körüli tempónál 4 liter vagy alatta. De a 16 szelepes JTD motorok átka hogy nagy fordulaton rosszul fogyasztanak ami abban nyilvánul meg hogy autópályán a 6 sebességes váltó ellenére is 6 liter körül van a fogyasztás.
Az autó igazi kanyarvadász. Ha nem vagy félős akkor ültetett Hondához hasonlóan tudod vele írni a körforgókat és kanyarokat. Kátyúkkal nagyon kell vigyázni, a futómű nem díjazza, és ha valami történt azonnal hallani fogod mert a következő gödörben már kopog az alja.
Én szerencsére mentesültem mindenféle elektronikai hibától amivel riogattak vásárlás előtt.
Ami viszont fontos!!! Nagyon nehéz jó szerelőt találni!!! A nyíregyházi Fiat márkaszervizben gyakorlatilag kinevettek amikor begurultam ezzel a "kis értékű autóval" átvizsgálás után annyit mondott a szervizfőnök, hogy nem érdemes annyit költeni az autóra amennyi probléma van vele, és adott egy 2 A4-es oldalnyi hibát. Független okosabb szervizekben ugyanez a helyzet, a futómű felújítása került volna annyiba mint az autó értékének fele, tehát durván 400000 FT.
Független ismeretlenebb szervizekben más a helyzet, nem hajtanak el, és nem arany áron van az alkatrész, azzal persze számolni lehet, hogy nem feltétlenül lesz minden elsőre tökélete mert idős kora ellenére ez egy nagyon fejlett technológiaival ellátott autócsoda, mind futómű mind motorikus téren, amihez egy mezei szerelő bár hozzá mer nyúlni de nem biztos hogy jól.
De ami a legfontosabb hogy hivatalos szervizt keressünk, ahol van garancia az elvégzett munkára!
Mindenkinek csak ajánlani tudom a dízel változatot ebben a típusban. A benzinesekkel ellentétben semmiféle kopásból vagy elhasználódásból adódó hiba nem jellemző.
De nem egy női autó a 16 szelepes motor kikapcsolt kipörgésgátlóval száraz úton még harmadikban is simán kitekeri a kezedből a kormányt és ha a rövid tengelytáv miatt télen esetleg megindul a segge akkor csak az imáidnak köszönhető hogy nem az árokban végzed, mert ezt nem fogod meg egykönnyen az biztos.
Hibalista
- Futómű!! Komplett javítás: 150000FT független szervizben, és ezen felül minden negyedévben stab pálcák cseréje itthon. Valamint komplett tengelykapcsoló csere 230000 km-nél 180.000 FT. - És egy motorcsere szerelői műhiba miatt.
Ide hordtam szervizbe
Polgár Vámosi gumi és autószerviz: nehéz időpontot kapni, és nem feltétlenül értenek ezekhez az autókhoz egy olyan szervizben ahol benzines Opel és Suzukira specializálódott szerelők dolgoznak.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Ismerősök által ajánlott nyíregyházi szerelő, aki elvileg ért az olasz vasakhoz. Vezérlés cserét nála csináltattam, majd visszavittem fél napra rá hogy valami csilingel a motorban, mondván ő nem tudja mi lehet az, de rossz olaj minőségre gyanakodott. Olajat cseréltem de a hang nem maradt abba és 800 km után végzetes motorkár, eltört az egyik hidrtőke és mindennek vége, haza vitettem otthon gépre dugtuk ami főtengely jeladó hibát jelzett, magyarul nem jó helyen volt a vezérlés. Visszavittem a szerelőnek majd másfél hónapot vártam az autóra ami motort kapott aminek nagy részét én fizettem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 225000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | S osztály |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
