A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 147 (2001-2010)

147 147 T.S. Distintctiv 105 Le 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Amorozo esete a német nyugdíjassal, avagy Canossa

Szöveges ítélet

Mini teszt.
Életem párja okán a családban 2 autó van (volt): egy Alfa és egy német. (Opel Astra G, VW Bora/Golf Highline)
El?ször jómagam is a "hallottam, hogy mondták, hogy látták" alapon német kocsit vettem Aztán mint R?tszakállú Frigyes német császár, én is Canossát jártam, és térdre borultam az olaszok el?tt.

Tételek:
1. a német azért épít autót, hogy az elvigye A-ból B-be. Jürgenék viszont már kiadták a tótoknak a gyártást, ami így lassan az a szlovák licensz? MTZ traktor szintjére süllyed. Giovanni Milanoban meg ott dolgozik jól/rosszul ahol a nagyapja, meg az apja, és még mindig autókat épít (!), autózásra!

2. Beltér. vö.: natuzzi ül?garnitúra, gyalulatlan fapad. Jellemz?, hogy hölgy családtagok a VW-t traktornak becézik, és inkább a 3 ajtós alfával indulnak Prágába 4-en, mint a tényleg óriási csomagter? Borával. Egyszer?en nem hasonlítható az olaszhoz a német. (Alfában van lábtér hátul is, kényelem, normális közvetlen f?tés/h?tés, Bose hifi, nem kakasülön ülsz, nem üti a se...ed a futóm?, na....)

3. Kasztni: hagyjuk. Lásd az Írást: "kinek van szeme látásra, lássa" (János, 21.)

4. Motor. Alfa/VW. ugyanolyan lökettérfogat, LE. Fogyasztás: 8,5 /11,5 átlag, komputer szerint is. Nem padlógázas hajtásban használva is: Alfa hibátlan, VW-nél 85e km-nél jönnek a bajok sorrendben: alapjárati fordulatszám ingadozás, vezérm?szíj ugrik (95-105 e Km), olajfogyasztás 1L/1000 Km normális jelenség a gyár szerint (nem a Dacia gyár!!!), 138 e km-nél egy henger besül a sztrádán 135 km/h-nál: szerinted??? Kuplung, teljes szerkezet csere 110 e km-nél, alfánál ilyen nem volt!!!! Az Alfához képest nyomatékszegény, rugalmatlan motor, rövid 5. sebesség, ezért hangos sztrádaüzem, nagy fogyasztás. A klíma az Alfában "érezhet?en" picit levesz a motorból, a VW-ben agyonb---sza a teljesítményt. Ja! Nagyapám 31 éves 500 e km futott 1500 s kereklámpás Ladája 60-km/h-ig legyorsult vazze!!!!
Summa: az Alfa motorja tartóssabb, és tartja a teljesítményét használtan is. Én évi 80 e km-t megyek, nem gyilkolva, de haladva.

Elektronika: mindkett? ugyanaz a Bosch, ami valamiért kett?s játékú a két autóban. Télen, vagy tartósan nedves id?ben az Alfában vannak apró, bosszantó elektronikai z?rök, amik az alapm?ködést nem befolyásolják (komputer, el. ablak stb) Állítólag rosszul van szigetelve az elktronikai rendszere. Általában magától megjavul, ha nagyon makacs egyszeri 80 e Ft-os ráfordítással cserélhet? a panel, és örökre elmúlik. A VW-ben a Bosch stabil, de típushibaként pontosan és precízen 16 e km-nél elszáll az ABS, nem javítható cserealkatrészeket kell beépíteni. Ha nem garanciaid?n belül van, megbánod, mert a javítás árából veszel vidéken egy házat!
A jobb hátsó lámpa 2 heti rendszerességgel kiég (mindhárom VW-nél). A gyújtást kb 70 e km-nél elfelejti (szenilitás???)

Futóm?: a VW-é tartósabb és jobban bírja a pesti göröngyöt (utat nem ismerek a F?városban). Az Alfa szilentjeit, stabilizátort eszi Bp, 30 e km-ként szerintem cserélni kell. viszont a VW-nél 100 e km-nél k...va költséges javítás az eddig felhalmozódot bajok megoldása (f? tehervisel? elemek cseréje, toronyig)
Futóm?ben nyer a VW városban, utazási komfortja az Alfának jobb sztádán, és autóúton, illetve nem Bp-en. Ja az Alf vezetését lehet élvezni, közvetlen stb....de ezt úgy is tudjátok.


Szervíz: sokan fanyalognak a Boldizsárra. Egyet tudok: használt, 3 Ft-os Alfa 147-nél uramnak szólítanak, nem tegeznek mint amikor a Porsche Pesthez, az 5 Ft-os zsír új Borával mész. (tudod, neki csak rollerra tellik)
Szokatlan volt, hogy a kötelez? szervíz aznap kész (vagy 3 h-belül telkós bejelentkezés után), nem 2-3 nap (!), á la Porsche Buda. Rajtaütésszer? megjelenéskor 30 p múlva sorra kerülsz, vö. Porsche Pest, nincs ABS : "Holnap jöjjön vissza, addig vigyázva vezessen") A piti trükkökön kívül, ami kis hazánk kötelez? gyakorlata (ken?anyagokkal való varia), nincs olyan vérlázító esemény mint a VW-nél: 7 hónapos 40e Km-nél a hibátlan olajtekn?t cserélik újra (+80e Ft), mert a t?csavar konstrukciója miatt csak újat lehet betenni _ Polgári jogi kártalanítási ifgény kilátásba helyezése után a "régi" olajtekn? került vissza. Boldizsárnál ha valami a számlán van, akkor az be van építve, vö: törött kuplung kinyomórúd Porschénél hegesztve vazze!!!! és újként feltüntetve!!!!!

Összességében a vezetési élményen kívül a költségek tekintetében a saját káromon tanulva a hülye magyar el?ítáéletek miatt több százezer Ft-os többletkiadásom keletkezett, mintha eredetileg is Alfám lett volna. Ezen felül a biztosítások között az Alfa javára 43%-os különbség van. (/hó, /év)
Nagy értékvesztése ellenére (vö. hülye magyar az el?ítéletével) mindkét kocsi értékesítése esetén az Alfa 3 hó alatt ment el, a VW a nyakamon van, csak be tudom cserélni VW-re. Miért is: a magyar paraszt sokallja a biztosítás díját és 100 e km felett a kinézett számít a vidéki disco el?tt, és ezért az Alfa népszer?bb járgány, mint Józsi bá´ traktora. Ezen felül lopják a VW-t alkatrésznek....

Összességében: új autónk egy 156-os, utána egy 159 lesz.... szerintem.

Hibalista

- Szilent csere, els? fels? leng?kar csere, stabilizátor rúd csere - Demszkynek küldöm a számlát! - egyébként semmi.

Ide hordtam szervizbe

Boldizsár

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Bora Következő autója? Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 147 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (104 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)