A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 147 (2001-2010)

147 1.9 JTD 8v Distinctive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Alfi, szép és megbízható

Szöveges ítélet

Az összes eddigi autóm kiválasztásakor nagy segítségemre voltak az itteni népítéletek, úgy gondoltam itt az ideje hogy én is hozzájáruljak a közösség sikeréhez.
Az előző autóm egy angol kasztnis honda civic 1.4 volt, jogsi megszerzése után vettem, mert azt gondoltam, hogy milyen jó lesz egy ilyen praktikus autót venni első autónak és majd milyen jól megtanulok rajta vezetni. Aztán kiderült, hogy jobban jártam volna valami méretre kisebb, de sportosabb, vagányabb autóval. Szóval 11 hónap után el is váltak útjaink. De majd arról is írok egy bejegyzést.

2013 telét írjuk. Szóval az elsődleges kiszemelt egy Golf IV 1.6 volt. Úgy gondoltam, hogy sokkal jobb lesz az nekem, néztem róla jó sok videót a youtube-on, csendesnek tűnt, viszonylag fürgének a hondához képest, szóval nagyon akartam. Viszont a kereskedő nem akarta becserélni a hondát a golfra plusz kp-re, mondván, h nincs benne túl nagy fantázia, h egy autó helyett ott áll egy másik, plusz kap 2 kiló kp-t, szóval meghirdettem a kis hondit, 4 nap alatt elment (ebből 2 nap szilveszter és újév) viszont addigra pont megvették a golfot is. Csalódott voltam, de mit volt mit tenni, indult a keresés. Viszont autó nélkül maradtam, ami mondjuk nem létszükséglet számomra, mivel dolgozni BKV-val járok, de mégis nagyon frusztrált, ráadásul autót keresni is nehéz autó nélkül :), főleg ha mondjuk 20-30 km-re kellene elmenni. Szóval néztem audi a3-mat, golf IV-et, de ami szép volt azt fél napon belül elkapkodták szó szerint (gondolom nepperek, akik napközben bármikor oda tudnak érte menni, míg más ember dolgozik) szóval a frusztrációm egyre csak nőtt. Nagyon tetszett az alfa 147 is, de a twinspark motorokról csak rosszat hallottam, dieseltől pedig féltem, mert a csapból is az folyik, hogy az azért rizikós stb… De azért ott motoszkált a kisördög, egy 147-es azért nagyon jó lenne. Emlékeztem rá, mikor megjelent, aztán nemsokkal rá az év autója lett. Nagyon nagy álmom volt. Mígnem 2014 Januárjában, egyik vasárnap délelőtt, a hahu-n a kiemelt hirdetések között megláttam: alfa 147, ráadásul ötajtós, szép ég-kék metál, ráadásul 116 lovas dízel, az mégis csak nagyobbat megy mint a 101/2/5 lovas szívó benzines audik/VW-k, gondoltam. Ráadásul Újpesten, nincs is messze. 699e Ft, igazából a szebb golfok meg audik is ilyen árban voltak, de szegényebb felszereltséggel, tudtam hogy azonnal mennem kell érte, mielőtt valaki lecsap rá, szóval hívtam is és mondtam h kb egy óra és ott vagyok. Szóltam egy barátnőmnek, hogy ha tud vigyen már el, vagy ha nem tud, akkor hívok taxit, én nem várok :) Tudtam, hogy ha nincs különösebb baja az autónak, akkor jön velem haza. Nem is volt. Furcsa volt beindítani, mert sose volt diesel autóm, amikör beröffent olyan volt, mintha rámborulna az egész műszerfal :) Mentünk egy kört, nem nagyon éreztem az autót, de tudtam, hogy kell nekem. Meg is egyeztünk, lealkudtam kemény 9e forintot, szóval 690-ert az enyém volt. 176e Km-t mutatott az órája, tudtam, hogy ez lehet akármennyi is, nem nagyon szokott érdekelni. Az autó szép volt kívül belül, jól felszerelt Distinctive, könyöktámasz, dupla digit klíma, sok légzsák, tempomat, ennél többet nem is mertem remélni abban az időben. Hazafelé nagy élmény volt végre egy olyan autóban ülni, amibe jó beleülni. Kényelmes jó oldaltartású ülések, műszerfal ami körülölel, kormány, amin elég egy felet tekerni és bekanyarodik az autó, szép piros világítás a műszerfalon mindenütt, egyszóval boldog voltam.

Az elején nem éreztem sokkal fürgébbnek, mint a hondát, aztán rájöttem, hogy hagyni kell a turbót dolgozni, nem kell túl korán elváltani. Az első év elég eseménytelenül telt, összeszoktunk, talán egy darab ajtóhatárolót kellett bele vennem bontottan 4e-ért, mivel nagyot kattant a vezető oldali ajtó mikor kinyílt/záródott. Semmi más nem volt, csak olajcsere. Második évben ott motoszkált a fejemben, hogy azért csak jobban nézne ki valami nagyobb kerékkel. Vettem végül hozzá 17 colos görgőket 225/45 ös gumikkal (felgumizva vettem) , de amint felkerültek (előtte 15 colos volt 195/65 gumikon- azt hiszem) teljesen megváltozott az autó dinamikája. Érezhetően sokkal nehezebben ezek a kerekek, lomhábban indult, máshogy gyorsult, eltűnt az a régi kis pajkossága. Ráadásul a gyári rugókkal úgy nézett ki, mint valami cross-over. Cselekedni kellett. Vettem bele bontott 147 Q2-ből való rugót meg lengéscsillapítót, ezek elvileg 2 centit ültetnek. Jelentősen jobban nézett ki velük, bár még mindig nem olyan volt, mint amit elképzeltem. A lomhaság ellen kitaláltam, hogy valami motor-optimalizálás talán segíthet. Egy kis keresgélés után rábukkantam egy szekszárdi műhelyre, Rigotech a nevük, rengeteg referencia videójuk van az oldalukon meg a youtube-on, őszintének tűnő tulajdonosokkal (még mindig meggyőzőbb volt, mint a sok lenyomozhatatlan tuningműhely), szóval náluk végül sor került a közhasználatban csak chip-tuningként ismert műveletre, elvileg a gyári 115le/275Nm helyett most 140-145Le és 325Nm-t tud az autó, tényleg jobb lett a karakterisztikája, a gázpedál reakciót is átprogramozták, félállás után indul meg látványosabban. 80.000 Ft volt, ami nem tudom, hogy olcsó-e vagy drága, de úgy gondoltam megérte, mert jobb lett az autó. Fogyasztás még talán csökkent is, legutóbbi 4000 km-en 5,9L volt. Fele fele város és autópálya kb.

Aztán mivel ahogy mondtam, nem igazán voltam továbbra sem elégedett a külcsínnel, elhatároztam, hogy veszek alá igazi sportrugót. Sok külföldi fórum olvasgatás meg képnézegetés után arra jutottam, hogy az eibach pro-kit lesz a megfelelő, meg is rendeltem Németországból 130 EUR-ért, még szállítással is olcsóbb volt, mint itthon bárhol, pár nap alatt ideért. Amikor felkerült, akkor úgy éreztem, hogy igen, ez most készen van. Most már nem nyúlok semmihez. Elvileg elől hátul 30/30mm-t ültet, de szerintem elől lehet, h 35-öt. Mert ott mintha jobban ülne. Összességében azt mondhatom, hogy sokkal sokkal jobb rugók, mint a Q2-é, kemény, de mégis olyan masszívan kemény, nem olyan csattogósan. Progresszíven rugózik, ami azt jelenti, hogy alul sűrűbb a rugó menete és felfele ritkul, tehét kisebb rugóúton csak a teteje dolgozik, ami puhább, az alsó keményebb rész csak akkor dolgozik, ha nagy lenne a rúgóút, és már nagyon elkerülhetetlen, hogy tegye a dolgát. Szóval ha ültetésen gondolkodtok, ezt tudom ajánlani. A lengéscsillapítót nem cseréltem le, maradt a Q2-ből való. Soha nem súrolt még fekvőrendőrt, a padkákat persze tisztességes távolságban elkerülöm. Az enyémen 225/45-ös gumik vannak, ami egyel nagyobb mint a gyári 215/45-ös, ez hasmagasságban 4,5mm-nyi különbséget jelent, nem tudom, hogy ezen múlik-e, de nekem soha nem volt gondom bukkanóval, nyomvájúval, fekvőrendőrrel stb.
A futómű feszes, tud néha csattanni rosszabb utakon, de ez a sportosság ára (legalábbis ebben az árkategóriában, gondolom pár millióval feljebb már adnak sportos kényelmes futóművet). Szóval nem a legkényelmesebb a rugózás, de abszolút használható, cserébe gyakorlatilag nincs oldaldőlés, úgy kanyarodik, mint egy gokart. Szóval azt mondom, hogy még egy elfogadható kompromisszum.

Menetteljesítmények: Igazából mindig és minden körülmények között elegendő. 145 ló jut kb 1300 kilóra, ami súly-lóerő arányban elég korrekt. Néha nyilván bele-belekeveredek egy kis kergetőzésbe, mivel ugyan nagyon előzékeny és békés sofőr vagyok, de nagyon rosszul viselem a fölényeskedést és a tahóságot, ezért olyankor próbálok igazságot szolgáltatni (amennyiben módomban áll, és nem valami disznó BMW vagy Audi a tettes, nyilván a háromezres automata dízelek ellen nem sok esélye van). Szóval azt mondanám hogy a tahóságban viszonylag előkelő helyen lévő (persze nagy tisztelet a kivételnek) passat, octavia, superb etc 2.0 PD TDI-ket fogja/veri. Irántuk amúgy is kicsit nagyobb ellenszenvvel viseltetek, mivel az autójuk ugyan még nem túl erős, de ők maguk azért már mindenkit letolnának.
Amúgy pályán én a takarékos autózás híve vagyok, olyan 110-115 között szoktam csordogálni kényelmesen, ilyenkor 4,8 és 5,4 liter között fogyaszt. 150-nél már benyeli a több, mint 7-et, talán 8-at is. Azt gondoltam előszor, hogy hiányzik belőle a 6-ik fokozat (a 16 szelepesekben már 6 fokozatú váltó van), de valójában a vezetési stílusomhoz egyáltalán nem hiányzik, ha kell ötödikben nagyon jól megindul 110-ről, valószínűleg jobban, mint 6.-ban tenné. Városban meg amúgy is szinte sose kapcsolok 5.-et, mert nem kívánja. A vége nagy és nehéz kerekekkel olyan 195-200 körül lehet, ha visszaraknám rá a régi kicsi 15-ösöket, szerintem nagyon nagyot menne. Csak hát a praktikum fel lett áldozva az esztétikum oltárán és ez most már így is marad. Majd talán egyszer veszek egy igazán gyors autót, ez a kis alfi már így marad.

Költségeket tekintve egy rossz szavam sem lehet, szinte semmi nem ment tönkre 3 év alatt, motor betonbiztos, megbízható, szerelőm szerint ugyanezek a jtd motorok a taxi fiat stilo kombikban meg fiat multiplákban 500-600e km-t mennek el anélkül, hogy meg kellene bontani.
Futóműben azért néha cserés egy egy lengőkar (lekopogom nekem 21.000 Km alatt még nem kellett), stabilizátor rúd stb, de ezek még mindig mérföldekkel kisebb tételek mint egy egy porlasztócsúcs, vagy turbó vagy bármi, ami a diesel motorokban zsebbenyúlós lehet. Állítólag a kettőstömegű sem szokott ezekben tönkremenni, ha tönkre is megy max 150 ezer, ami még mindig baráti.

Szóval összefoglalva, egy olcsón megvehető, viszonylag olcsón fenntartható, szép és jó kiállású autó, bőven elégséges menetteljesítményekkel, kedvező fogyasztással. Aki szidja az alfákat, annak nagy eséllyel sosem volt, vagy max belenyúlt valami leharcolt darabba. Én félévente mindig elviszem a szerelőmhöz, megmondom neki, hogy nézze át, ha lát valamit cserélje ki. Általában nem talál semmit.

Szóval ár érték arányban szerintem nem nagyon lehet jobbat találni, 600-700.000 Ft-ert 140-150 lóerős, jól felszerelt diesel autót nehéz találni, még talán az 1.9-es PD TDI IV-es golfok, de azok azért idősebbek/kicsit drágábbak és hát az nem alfa :) És persze nem elhanyagolható, ahogy az alfások integetnek egymásnak. Ez azért jó érzés!
Csak ajánlani tudom.

Ha van érszrevétel, kérdés, nyugodtan dobjatok egy mailt:

bregbeny@yahoo.com

Hibalista

- hátsó ablaktörlő motor, megszerelték - 2500 Ft - első gömbcsukló gumiharang - zsírzó készlettel 13.500 Ft - hátsó stabilizátor pálcák - 7000 FT azt hiszem - 3 első izzó 3 év alatt - kb 4000 Ft - - a következők nem elromlottak, hanem én akartam cserélni őket - 17-es kerekek gumikkal, használtan - 80 ezer - bontott első alsó/felső lengőkarok és Q2-es rugó + lengéscsillapító - 80ezer - chip-tuning - 80 ezer - eibach rugó plusz első alfa badge - kb 43 ezer forintnyi euro - - semmi más 3 év alatt

Ide hordtam szervizbe

Magyar János, Dunakeszin dolgozik , jól felszerelt műhely, ért az alfákhoz, korrekt, ügyes ha valakit érdekel küldjön egy emailt, megadom a számát

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Kalauz Laci, Újpesten van a műhelyük, korrekt, lelkiismeretes, alfához talán kevésbé ért, de mindenre, ami nem alfa futómű bátran ajánlom

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 176000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 21000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Civic 1.4 90 le Következő autója? GOLF GTI Dsg
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 147 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (104 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)