A kanyarok királyn?je!
Szöveges ítélet
Összehasonlításképpen: van a családban egy Citroen Xsara is és egy Volvo S60, valamint el?tte egy Fiat Puntót hajtottam.
Amikor megvettem a kocsit, legalább egy évig válogattam a kategóriából. Azóta sem bántam meg. Nem tudom, hogy miért mondják sokan, hogy olasz autó megbízhatatlan (a Fiat Punto sem járt csak 1x szervízben). Én a kötelez? szervízen kívül más miatt nem jártam a szervízben. A kocsit a Boldizsárnál vettem, a tulajdonos is a cég volt 35000 km-en át. Azóta egy év alatt beletettem még 20000-et. Semmi gond nem volt az autóval. A belseje prémiumautó, s?t izgalmasabb,mint egy Audi vagy Bmw. Nem zörög benne semmi, egy árva mukk sem hallatszik olyan zaj ami nem odavaló. (Ellentében a Citroennel, aminek már az ajtóbecsukása is olyan hatást kelt, hogy szét akar esni) Kívülr?l csodaszép, bár ez már elcsépelt. Nekem a kedvencem a Twin Spark motor hangja! A 105LE ugyan nem mozgatja meg annyira az egyébként nehéz autót, mint várnám, de megfelel?en megy így is. Nagyon pontos a kormányzás, a kocsi a kanyarokra született. Nem hadakozik a kanyar ellen, hanem belesimul. Nagyon élvezetes vezetni az autót. (Bár kétségtelen, hogy Pesten a kátyús úton nagyon sajnálom, olyanokat roppan.) A felszereltsége kimagasló és az összerakottsága is (van benne anyag, nem kopog a m?szerfal, mint pl. egy Civicben).
A váltó lehetne pontosabb (ez az S60-ban szuperjó, míg a Citroenben b?nrossz, az Alfa valahol a kett? között). Másik hiba, hogy sokat fogyaszt.
Összességében én nagyon szeretem, de el kell ismerni, hogy magasak a fenntartási költségek (és nem a meghibásodások miatt, hanem mert drága a kötelez? szervíz, a pesti utak kinyírják a futóm?vét /ez az egyetlen pont amit a Citroen javára írok, hogy Budapest-álló/, és sokat fogyaszt /de annyira imádom, a hangját, hogy nem bírom megállni, hogy ne lépjek oda neki/)
Ez a kocsi nem csak egy használati tárgy. Vigyázni kell rá, szeretni kell. Ennek az autónak lelke van.
Aki viszont racionális alapon akar autót venni, az biztosan talál olcsóbb (bár nem hiszem hogy jobb) kocsit ebben az árkategóriában.
Hibalista
- Kézifékbowden lelógott. Más semmi. Volt 40000-es kötelez? szervízen, ott kb 70.000-et kellett hagyni, ami sok. Viszont amit kifizettem azt bele is építették a kocsiba. A leszerelt alkatrészt visszakaptam!
Ide hordtam szervizbe
Boldizsár, Bp.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Punto (1994) | Következő autója? | Egyel?re nem tervezem lecserélni, elégedett vagyok vele. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
