Vörös veszedelem
Szöveges ítélet
Mindenekelőtt elmondanám, hogy Alfa Romeo mániás vagyok. Így lehet, hogy kicsit elfogult lesz az értékelés…
Ez egy sportautó, mely sokak szerint máris legenda. A 2.0-es, 16 szelepes, dupla gyújtógyertyás 150 Le-s motor 187 Nm méter nyomatékkal bír. A kocsi súlya viszonylag nagy a kategória más autóihoz képest (1280 kg), de legalább van benne anyag, így biztonságban érezheti magát az ember benne. Extra felszerelései közé tartozik a 4 elektromos ablak, elektromos, fűthető tükrök, légkondicionáló berendezés, ABS, vezető és utas oldali légzsák, valamint a Recaro sportülések. Ezek az ülések kényelmesek, és sportautóhoz méltóan kellő oldaltartást nyújtanak. A belső design fantasztikus, élvezet a műszerfalon pihentetni a szemet. Nincs felesleges részlet, minden a helyén van és egy tökéletes egészt alkot. Ahogy a műszerfal vonalát követik az első ajtókon lévő szellőző nyílások… Én teljesen el vagyok ájulva tőle. A kesztyűtartó viszonylag kicsi és nem megvilágítható. Maximum térkép, meg egy-két apróság fér el benne. Minden ajtón van zseb, de azok igazából semmire sem jók, mert kicsik, és a pakolásra nem alkalmasak. Toll, vagy hasonló apró dolog fér el csak bennük. Zseb még található az ülések háttámláján is.
A külseje gyönyörű. Ék alakú a karosszéria, viszonylag magas hátsó résszel, melyen, mint egy korona, helyezkedik el a spoiler. Személy szerint nekem a hátsó szárny nélküli 146-osok olyan furcsának is tűnnek, mintha nem lennének befejezve. Persze ez ízlés kérdése… A magas far miatt a hátrafelé kilátás eléggé korlátozott, tolatni a két oldalsó tükör használatával könnyebb, mint hátrafordulva. A különböző értékelésekben szempont szokott lenni a csomagtartó peremének magassága. Itt viszonylag magas, de maga a csomagtartó eléggé tágas. A pótkerék a takaró szőnyeg alatt van, de csak mankókerék. Az első fényszórókra enyhén rábukó motorháztető morcos tekintetet nyújt. A 146-os 1994-ben debütált, de a kasztni még így, több mint 10 év után is megállja a helyét. Igaz, kicsit talán szögletesebb, mint a mostani divat, de mégis van benne valami plusz, ami miatt szebb, mint egy-két manapság „istenített” autó.
Hozzám az autó Svájcból került, ott hölgy tulaja volt, szerencsére nagyon vigyáztak rá.
A gyújtógyertyákat a gyár szerint 100.000 km-enként (nem elírás!) kell cserélni. Az olajcsere 10.000 km-enként ajánlatos.
Tapasztalataim szerint az autó tökéletes vezetési élmény fantasztikus! Az ára mondhatni alacsony, mert nagyon nagy az értékvesztés. Utánanéztem, hogy ’97-ben mennyibe került ez az autó. Az akkori új ára 6 millió Ft felett volt, jelenleg a ’97-es évjáratú TI-k egy-másfélmillió körüli áron már beszerezhetőek. De ez leginkább annak köszönhető, hogy Az Alfa Romeonak általánosságban rossz híre van. Én csak azt tudom mondani, hogy ezekre a híresztelésekre ne hallgasson senki! Ha valaki gondolkozik Alfa vásárlásán, és pont ez a visszatartó erő, az kérdezzen meg egy igazi alfást, üljön be egy körre, és miután vigyorogva kiszállt, vágjon bele! De mindenképpen hozzáértő emberrel menjen autónézőbe!
Míg nálam volt az autó, a külseje kicsit átalakult. Szpoilereket és fehér felnit kapott, így még látványosabb lett, mint korábban. Fantasztikus autó, imádtam. De fiatalabb, erősebb autót akartam, ezért cseréltem le.
Hibalista
- Első lengőkarok & toronyszilent, kipufogó, elektromos probléma, teljes vezérléscsere, vízpumpa, lambdaszonda, kuplung munkahenger, váltó csere.
Ide hordtam szervizbe
Alfa Szamosi
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Lőerőgyár
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Alfa 33 1,3IE | Következő autója? | Alfa 156SW 2,4 JTDm |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
