A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 146 (1994-2001)

146 1.9 TD 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az olasz autó is legalább ugyanolyan jó...

Szöveges ítélet

Mielőtt a tulajdonomba került, nem is terveztem még a belátható jövőben saját autót venni. Egyik jóbarátom viszont többször említette, hogy eladná az autóját nekem, vegyem meg. Mikor meghallottam, hogy diesel Alfa Romeo, egyből nemet mondtam rá, de pár nappal később újra ajánlotta nekem, és amikor (az amúgy nagyon alacsony) árat is hozzátette, gondolkodni kezdtem rajta. Ő dícsérte, sok évig használta napi szinten és állította, hogy nem romlott el sosem, a szokásos kopó dolgokat kellett cserélni, de megbízható.
Hideg motorral, decemberi zimankóban elsőre és könnyen indult, ami már jó jel volt. Az már kevésbé volt jó jel, hogy az olajnyomás jelző égve maradt járó motornál is. A másik hiba volt, hogy a jobb hátsó ablakot nem lehetett teljesen felhúzni, valamint a hűtővíz hőfokjelző nem működött a műszerfalon (ez azóta is így van). Minden más rendben volt. Vezetés közben egyre jobban megtetszett, főleg, hogy nem húzott semerre a kormány, hatásosak voltak a fékek, a kuplung is megfelelő, de el is mondta a tulajdonos, hogy a pár hónappal előtte történt műszaki vizsgára sokat költött rá.
A motorháztető lakkozása erősen elkezdett lebomlani, ezzel elég romos összképet alkotva kívülről; belül is volt mit takarítani belőle, de az nem tragédia. Tetszett az, ahogy működött, az alacsony ára, a másfél év érvényes műszaki, és a biztos előélet ismerete. 244444 km volt az autóban, mikor megvettem. Ilyen diesel autónál ez relatív érték, szerintem nem sok, de Istenigazából csak egy adat.
Első autónak jónak láttam, s mindent egybevetve jó vételnek tűnt. Arra gondoltam, ha csak 1 évig lesz működőképes, akkor már jól jártam vele. Megírtuk a szerződést, enyém lett az autó. Mint kiderült, az olajnyomásjelző jeladó vezetéke volt hibás, javítva lett, az átvételkor már jól működött és a jobb hátsó ablakot is fel tudták húzni, igaz ott a bowden már a 24-ik órájában jár, tehát le nem esik az ablak, de nem célszerű használni. :) A bal hátsó tekerő hibátlan és az első elektromos ablakok is teszik a dolgukat.
Egyik cimbora, aki a motorteret is látni szerette volna, vette észre, hogy egyik hengernél nyirkos a csatlakozó. Megnéztük közelebbről, s gázolaj. Na le is esett a vérnyomásom rögtön, hogy kálvária veszi kezdetét. Elmentem a lentebb írt szerencsi szerelőhöz, adjon feloldozást. Adott. Nincs baj, a résolajcső elért, ki kell cserélni. Nyomban vettem is, és magamnak kicseréltem. A csere után nehezen indult be az autó, de sokadik tekerésre járt a motor. Mint megtudtam, résolajcső cserekos fellevegősödhet az üzemanyagellátó rendszer, ami miatt nehezen indul be az autó, de ha elkapta, kidolgozza magából a levegőt és nincs vele több gond. Így is lett, utána hosszú hónapokig csak tankolni kellett az autót, meg takarítani, odafigyelni rá. Még januárban a motorháztetőre karbonhatású fóliát húzattam. Nem azért, mert híve vagyok bármilyen tuningnak, csak költséghatékonyan akartam javítani a motorháztető kinézetén. Ezzel a megoldással sikerült is, jobb lett ránézni az autóra. Egyre jobban tetszett, főleg az érzés, hogy valami olyannal járok, ami nem sok embernek van.
Májusban, egy lagziból hazafelé tartva jött a következő hiba. Egyik lassításkor nagyon kemény volt a fék, a fékerő meg halovány. Ez már hazáig így is maradt. Elsőre eltalálta, a vákuumszivattyú romlott el. Adott két telefonszámot és instrukciót, hogy lehet kicserélni. Egy bontóból sikerült vennem - postaköltséggel - 9.000 ft-ért használt, de jó állapotú vákuumszivattyút. 15 perc alatt (kézmosással együtt) kicseréltem. 1 évig jó volt, aztán megismétlődött a hiba, de már kaptam jó tippet. A vez.tengely és a szivattyú tengelye közti csatlakozás kopott el. Szerencsére a szivattyú a puhább, így azt felhegesztettük és visszaköszörültük, így már gombokért sikerült a fékrásegítést előcsalni. Maga a szivattyú teljesen jó. Immáron mindkettő, mert a benne lévőt, meg a bontottan vásároltat is a hegesztéses módszerrel feljavítottuk.
Nos 2 év tapasztalata és több, mint 46.000 megtett kilométer alapján azt tudom mondani, hogy az Alfa Romeo 146 ezzel az 1.9 dieselmotorral pontosan olyan életképes autó, mint bármely másik.
Hogy ajánlanám-e másnak? Persze. Tágas a belseje, jó a fogyasztása, jól néz ki (bár ez szubjektív), megbízható.
Hátránya a nem túl kultúrált járás, a zörgős beltér meg az, hogy a legújabb is már 15 éves. TD-ből meg 16 éves. Ennyi idő és használat után nem kell meglepődni semmin, ami elromlik, de ez márkafüggetlenül igaz, szerintem.
Igen, voltak meghibásodásai az autónak. Nem hallgattam el semmit az írásomban. De ez egy 1997-es évjáratú, nem túl szép állapotú autó (volt). Kopó dolgok mentek tönkre benne, azt nem lehet kijelenteni, hogy rossz konstrukció. Sok sok helyre eljutottam már ezzel az autóval, és már pontosan értem, miért van ekkora rajongótábora a márkának.





Hibalista

- Vákuumszivattyú tengelycsatlakozás kopás. - Felhegesztettük a tengelyt és alakpontosra lett köszörülve, így olcsön megoldódott. - Önindító esetenként nem indított, csak többszöri próbálkozásra. - Felújítás 30.000 ft - Motorhűtő, fűtőradiátor kilyukadt. - Újakra lettek cserélve,ennyi év és kilométer után kár lenne meglepődni ezen a hibán. - Olajhűtő flexibilis csöve kilyukadt. - 15 + tréler + bontott olajhűtő beépítés. Összesen 50.000 ft + néhány óra, amíg a trélerre vártam.

Ide hordtam szervizbe

Autó Signal Kft, 3900 Szerencs, Takta út 22/A

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 244444
Megbízhatóság (8) Vezetett km 46000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fabia 1.2 HTP Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 146 1994 (1999 - 2001)

További ítéletek (89 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)