A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 146 (1994-2001)

146 1,4 TS 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Alfa Romeo 146 - Szeretem

Szöveges ítélet

Eleinte féltem tölle, sokan szidták, de úgy hogy soha nem ültek benne soha nem vezették. Megláttam megszerettem, és a szerelem tartósnak bizonyul. Ez nem egy darab vas ennek lelke van. Ugyan csak 1,4 -es de a motorja már 3000-4000 töl ennek is énekel, pedig ez nem is sportos. Vigyázni kell rá a megadott szervíz intervallumokat be kell tartani, nem kell szét hajtani és meghálálja.
Fogyasztás picit talán magas (Nyáron 7l körül télen 7,5l az átlag. 6,1L tartós 90Km/h esetén) de az 1,4 -esek között igen csak erös motorjának köszönhetö. (103Le)
Tudom tudom csóró magyar csak 1,4 re futotta. Valahol érzem, hogy kéne egy 2L -es motor bele (150-155le) , de ez így most olcsó, bátran ajánlhatom bárkinek aki nem akarja a gatyáját is kiadni holmi 90Le -s 8 - 9 Lityós fogyasztású fapaddal szerelet új német autóra (Dugóban persze ez is benyeli a 10 -et), amiben 20km után majd leszakad az ember dereka a szuper kényelmes és egronomikus üléstől, amiért felárat is kérnek.

Rossz tulajdonságai:
- A futómü, nem igazán jóindulatú, illetve meglehetösen sportosra van hangolva. Nem tudom, hogy ez pozitív vagy negatív :) Kanyarokban pozitivnak érzem Pesten meg hátránynak
- Kicsi a kesztyütartó, na jó ez enyhe kifejezés, marha kicsi. (Ki a francot zavar? Úgy sem ide pakolok ha nyaralni megyek. Arra ott a csomagtartó.)
- Nehezen vagy egyáltalán nem található meg az ideális üléspozicíó. (Nekem sikerült 2 hónap alatt. :) )
- Az ablakaim iszonyatosan párásodnak télen. (Pollenszűrő megoldotta. Nem is értem hogy nem gondoltam erre)
- Törött volt az autó nem mondtam? Szóval találtam rajta javítani valót az elején, a kasznis hálából eltörte a légkondi csövét. Persze elvitte meghegesztetni, de az nem birta sokáig, azt még cserélni kell. Nem mintha sokat használtam volna.
Persze a kasznisra nem haragszom, csinálunk hibákat ez meg pont nállam jött elő a fene vinné el, de túléljük :)

A szervizekre oda kell figyelni kevés van és még kevesebb ami jó.

A következö autó? Ha ezt eladom, akkor csak is Alfa Talán 147 vagy egy 97 utáni 146 TI (A 97 előttiekben annyira nem tetszik a belső konzol). 145 QV sem rosz, de a 146 feneke eszméletlenül bejön :) Nem rég vezettem egy 156 2,5 V6 -ot. (A rémült BMW525 -s tekintete még mindig bennem van mikor padlógáznál esélytelenül lemarad) A hangját és az érzést az soha nem érti meg aki nem vezetett alfát. Jobb is így vegyenek csak az ilyenek Német autót :)
Úgyhogy ez is szóba jön ha cserére kerül valaha az autóm.
Bár igazság az hogy nagyon a szivemhez nőtt, több mint 20.000km alatt, sajnálnám eladni. Na meg nem is adnának érte túl sokat. Illetve nem nagyon szeretnék sokáig Alfa nélkül maradni.

Sikerült bele tenni jónéhány ezer kilométert újfent. Semmi komoly probléma nem áll vagy ált fent. Idén jönnek a komolyabb cserék. Kuplung, fék, lengés csitító így első körben... Tavaj volt némi vezérlés csere meg termosztát. Vezmód tökéletesen birja pedig túl van a gyári értéken alaposan. Igazság az hogy a trükk annyi, hogy Jó olaj kell bele és megfelelő olaj szint (A hiedelemmel ellentétben a minimum szint nem megfelelő, itt a max szint az előírt, ez a trükk). 10k után érdemes kidobálni az olajat belőlle. NEm hatalmas költség. A mai napig nem eszik egy csepp olajat sem. Jó persze van némi olaj fogyasztás, de a nívó pálcán ez nem mérhető mértékű 10k latt. Közel 12 éves autónál ez nem olyan rossz :)

Hibalista

- Vásárláskor hibásak voltak:
- Terosztát. Gyári 24k után gyártott 11,5K
- Világítás: után gyártott darabja 15k, egy jó eszetgályos 4-5k ból + egy üveg minöségi borból 40 évre megoldja a problémát
- Ködlámpa nem világított, a gyári relé orosz gyártmányúra cseréje megoldotta a gondot, más gyártmánnyal nem volt hajlandó menni :)
- Ez már nállam történt:
- A kuplung munkahenger pedálfelői oldala lassan megadta magát, vagy is mikor észre vettem, ahamr lecseréltem mielőtt teljesen meghal kb 10k volt ez a mutatvány.
- Van egy kopogó szellemem állítólag a fordulatszám spirál kopog,meleg motornál és 1500 tól 2500-3000 ig utánna elhallgat és ez is csak télen és nem mindig.
- Az bal ablaktörlő néha nyiszog, belepumpáltam egy liter olajat is, de ha sokat kell használnyi nyiszog.
- Kifakultak az Alfa jelek elől is és hátul is :(
- A kuplungomból lassan fogy a holtjáték, tavaj (2006) úgy gondoltam jövő év azaz idén (2007) év elején kicseréltetem, de még mindig van holtjáték bőven, úgyhogy addig marad emeddig elégségesnek érzem.
- Teltek múltak az évek és a kilométerek. A műszerfalban egy izzó megadta magát és az egyik helyzetjelzőm is. A futóműben nyiszog valami ha egy nagyobb hullám van az útben, de nem felütéskor. Szerintem lengés csitító, de aszakik szerint valamelyik szilent de már az összes cserélve lett a hiba ugyan az, valszleg én hibáztam rá. Jobb 1 ben az ablak nem jön fel autómatikusan valahol valami elkopott benne. Mint kiderült a töréskor azért sérült még ez az amaz aztán megbomlott a kókányolt egyensúly. A legzavaróbb a hőgomba hibája kis elektronikai ketyere és mennyire megkeseríti az ember életét. Néhány nagyokos már a motrot is cserélte volna, a végén kiderült hogy ez okozza a gondokat. Bontott darab megoldotta ideig óráig aztán ujra kezdődtek a gondok. Bontóból elektromos cuccot soha többet :)

Ide hordtam szervizbe

Hordtam én mindenhova, vagy is hordom.
Oda viszem ahol úgy gondolom megbízhatóak,
és szeretettel bánnak az autómmal, vagy legalábbis tisztelettel és tisztességesen.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Sikerült találni egy szerelőt aki ért is hozzá végre és lekiismeretesen dolgozik. Fény derült az autóban néhány turpisságra de legalább ezekről is tudok ill javítva lettek. (Más szerelők barmolásának eredménye.)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 67000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 68000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Alfa 156 2,5 V6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 146 1994 (1999 - 2001)

További ítéletek (89 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)