Alfa rajongó lettem
Szöveges ítélet
Üdv Mindenkinek!
Mi is történt több mint két éve?
Nyaralásra kölcsönkértünk egy megbízható, légkondis autót. Erre az ígért Mazda 6 helyett egy 146-os Alfát kaptunk. Amikor megtudtam, hogy olasz autóval megyünk, leszedtem a netről az összes Alfa-szervíz címét, ami a horvát tengerpartig útbaesik... :) Ennyit a német autókat favorizáló, a japánokat elismerő és az olasz autókat elutasító régi énemről. Biztosan hatott rám tesóm nagyon ótvar Fiatjainak és szétberhelt 33-asának rémképe, ezért tartottam kizártnak, hogy valaha olasz autóm legyen - annak ellenére, hogy az Alfák mindig is gyönyörűek voltak szememnek, fülemnek.
Na, hát ez a 146-os egy dögös Special Edition 1.6-os volt. A kulcs megkaparintásától az első ajtónyitásig tartott a felengedés, onnantól csak olvadás.
Egyébként is sok jó jött egymás után: nyár, horvát tengerpart, szuper nyaralás, sok-sok autókázás (2300 km) és mindezek tetejébe ugye az extra: az ALFA ROMEO...
Tehát, hogy tiszta legyen: végem volt, elvesztem, totális kötődést éreztem (az én autóm érzés).
Kicsit sokáig tartott megszokni a magas fordulatszámon vágtázós stílust, de rájöttem, hogy ez nagyon tetszik: 3000 rpm alatt gurulós, takarékos, autókázós, felette viszont sportolós, üvöltős, vágtázós, életerős. Nagyon bejött a magas plafon is, sok autós társ már vált, amikor a drága még mindíg csak húz, mint a fene.
Azt hiszem a 120 LE ebben az autóban ideális, mindenre használható, néha egy kisebb-nagyobb csapatást megengedő ménes. Ja, csapatás. Nem tudom, ki hogy van vele, én azt hittem, hogy a hátsó kerekes autók élvezetesek csak. Még mindig tartja magát nálam, hogy kellene egy hátsó kerekes roadster virgonckodni , de a 146-os messze felülmúlta az elvárásaimat. Pontos, direkt kormányzás, belekönyöklés a kanyarokba, harapós, de jól adagolható fékek, kényelmes, de feszes futómű... nekem nem kell jobb!
Szóval, a történet...
Hazajöttünk vele. Nem akartam visszaadni. Kiderült, hogy eladó. Mese nincs, megvesszük. Megvettük...
Ennyi pénzért nem kapható gyönyörű, modern, tágas, jól felszerelt, sportos, szerethető, élvezetes autó még egy. Ezt 1001 hasznaltauto.hu-n eltöltött éjszaka, kipróbált autók után állítom. Maradjunk annyiban, hogy én nem találtam. ;)
Az alkatrészárak jó beszerzési forrásokból teljesen elfogadhatók, az autó hozzáértő kezekben jól szervizelhető, felmerülő problémái pár ismert típushiba (főként a lentebb kiemelt Bosch (!!!) alkatrészek meghibásodása) közül fordulnak elő.
Forróvérű olasz szépség: néha hisztis, de kárpótol hogy jól meghajthatom - mindmáig gyönyörködök benne kívül-belül, elölről-hátulról...
Hibalista
- Bosch vezérlésmódosító. Felújító készlet 2×, munkadíjjal 20E
- Kézifékkötelek, 15E (otthon cseréltem)
- Bosch lambdaszonda 35E (otthon cseréltem)
- Alsó lengőkar szilent csere 5E (borravalóval :))
- Ajtónyitás érzékelő stroboszkópot csinál a beltéri világításból menet közben (17E lenne egy új, bontóban még nem jártam, kikapcsoltam a beltéri világítást :))
- Ingadozó, vagy 1300rpm-nél megragadó alapjárat - légmennyiség szabályzó pillangószelep és környékének tisztítása 2× ingyen (otthon elvégezhető egy óra alatt)
- Fékbetétek és tárcsák cseréje nem ide tartozik, tájékoztatásként anyagárban 35E volt (belső hűtésű tárcsák!), csere otthon teljes mértékben elvégezhető.
- A vezérműszíj és görgők cseréje kb 60E.
- Hozzá kell tenni, hogy a fenti elromlások 97E km-en értendők. Ismertük az autó előéletét, az első 40E km-en csak két olajcsere volt.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Szamosi Mester - Hidegkút
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én. Tízpontos!!! :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ascona | Következő autója? | Alfa 166 - a 146 mellé |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
