A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 146 (1994-2001)

146 1.6 TS Special Edition 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Alfa rajongó lettem

Szöveges ítélet

Üdv Mindenkinek!
Mi is történt több mint két éve?
Nyaralásra kölcsönkértünk egy megbízható, légkondis autót. Erre az ígért Mazda 6 helyett egy 146-os Alfát kaptunk. Amikor megtudtam, hogy olasz autóval megyünk, leszedtem a netről az összes Alfa-szervíz címét, ami a horvát tengerpartig útbaesik... :) Ennyit a német autókat favorizáló, a japánokat elismerő és az olasz autókat elutasító régi énemről. Biztosan hatott rám tesóm nagyon ótvar Fiatjainak és szétberhelt 33-asának rémképe, ezért tartottam kizártnak, hogy valaha olasz autóm legyen - annak ellenére, hogy az Alfák mindig is gyönyörűek voltak szememnek, fülemnek.
Na, hát ez a 146-os egy dögös Special Edition 1.6-os volt. A kulcs megkaparintásától az első ajtónyitásig tartott a felengedés, onnantól csak olvadás.
Egyébként is sok jó jött egymás után: nyár, horvát tengerpart, szuper nyaralás, sok-sok autókázás (2300 km) és mindezek tetejébe ugye az extra: az ALFA ROMEO...
Tehát, hogy tiszta legyen: végem volt, elvesztem, totális kötődést éreztem (az én autóm érzés).
Kicsit sokáig tartott megszokni a magas fordulatszámon vágtázós stílust, de rájöttem, hogy ez nagyon tetszik: 3000 rpm alatt gurulós, takarékos, autókázós, felette viszont sportolós, üvöltős, vágtázós, életerős. Nagyon bejött a magas plafon is, sok autós társ már vált, amikor a drága még mindíg csak húz, mint a fene.
Azt hiszem a 120 LE ebben az autóban ideális, mindenre használható, néha egy kisebb-nagyobb csapatást megengedő ménes. Ja, csapatás. Nem tudom, ki hogy van vele, én azt hittem, hogy a hátsó kerekes autók élvezetesek csak. Még mindig tartja magát nálam, hogy kellene egy hátsó kerekes roadster virgonckodni , de a 146-os messze felülmúlta az elvárásaimat. Pontos, direkt kormányzás, belekönyöklés a kanyarokba, harapós, de jól adagolható fékek, kényelmes, de feszes futómű... nekem nem kell jobb!
Szóval, a történet...
Hazajöttünk vele. Nem akartam visszaadni. Kiderült, hogy eladó. Mese nincs, megvesszük. Megvettük...

Ennyi pénzért nem kapható gyönyörű, modern, tágas, jól felszerelt, sportos, szerethető, élvezetes autó még egy. Ezt 1001 hasznaltauto.hu-n eltöltött éjszaka, kipróbált autók után állítom. Maradjunk annyiban, hogy én nem találtam. ;)
Az alkatrészárak jó beszerzési forrásokból teljesen elfogadhatók, az autó hozzáértő kezekben jól szervizelhető, felmerülő problémái pár ismert típushiba (főként a lentebb kiemelt Bosch (!!!) alkatrészek meghibásodása) közül fordulnak elő.

Forróvérű olasz szépség: néha hisztis, de kárpótol hogy jól meghajthatom - mindmáig gyönyörködök benne kívül-belül, elölről-hátulról...

Hibalista

- Bosch vezérlésmódosító. Felújító készlet 2×, munkadíjjal 20E
- Kézifékkötelek, 15E (otthon cseréltem)
- Bosch lambdaszonda 35E (otthon cseréltem)
- Alsó lengőkar szilent csere 5E (borravalóval :))
- Ajtónyitás érzékelő stroboszkópot csinál a beltéri világításból menet közben (17E lenne egy új, bontóban még nem jártam, kikapcsoltam a beltéri világítást :))
- Ingadozó, vagy 1300rpm-nél megragadó alapjárat - légmennyiség szabályzó pillangószelep és környékének tisztítása 2× ingyen (otthon elvégezhető egy óra alatt)
- Fékbetétek és tárcsák cseréje nem ide tartozik, tájékoztatásként anyagárban 35E volt (belső hűtésű tárcsák!), csere otthon teljes mértékben elvégezhető.
- A vezérműszíj és görgők cseréje kb 60E.
- Hozzá kell tenni, hogy a fenti elromlások 97E km-en értendők. Ismertük az autó előéletét, az első 40E km-en csak két olajcsere volt.
-
-

Ide hordtam szervizbe

Szamosi Mester - Hidegkút

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Én. Tízpontos!!! :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Ascona Következő autója? Alfa 166 - a 146 mellé
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 146 1994 (1999 - 2001)

További ítéletek (89 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)