A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 145 (1994-2001)

145 1.7 16V 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Ördögbe bújt kisangyal

Szöveges ítélet

Az Alfa 145-ös a kompakt osztály egyenautói közt összetéveszthetetlen, üde színfoltot jelent agresszív megjelenésével - és menet közben ugyanazt a direkt sportosságot hozza, amit a küls? alapján elvár t?le az ember.

Az utastér kell?en tágas, f?leg a hátsó ülések nyújtotta láb- és fejtér mérete okoz kellemes meglepetést, bár a beszállás hátra a 3 ajtós kivitel miatt nem egyszer?. A csomagtartó 2 személy 2 hetes nyaralásához kell?képpen öblös.

Aki a 145-ös mellett teszi le a voksát, azt gondolná az ember, nem a praktikuma miatt választja - és ez így is van rendjén, a fent említett pozitív tulajdonságok inkább csak egyfajta bónuszt jelentenek.

A gyujtáskulcs elfordítására a karosszéria oldalirányban megremeg, mint a vizi vadászkutya, mikor partraúszva a vizet lerázza magáról, és a h?séges boxermotor gazdája nagy örömére sokat sejtet?, utánozhatatlan gurgulázásba kezd. A váltó nem valami könnyen kapcsolható, pontossága is csak közepes, ami f?leg azért kár, mert a motor és a fül is kívánja a gyakori váltást, a boxer ugyanis minden fordulaton más-más stílusban, de mindig izgatóan muzsikál. Az alapjárat-közeli öblögetést f?leg cruise-üzemmódban élvezhetjük. A motor ereje igazán 3000/perc fölött érkezik, innen hihetetlen közvetlen módon reagál a gázadásra és könnyedén pörög 7000/perc fölé. Az er? egyenletesen érkezik, a csúcs 129 LE, a mennydörg? hang a fordulattal és terheléssel egyenes arányban n?. Rövid etapokon vérpezsdít?, hosszú autópályázáskor viszont fárasztó, f?leg, hogy a rövid áttétel? váltó miatt ötödikban 50-nél 5000-et forog a f?tengely - viszont ugrik is az autó rendesen.

A futóm? feszes, (ezt sem) a magyar utakra tervezték, viszont nagyon fogja az utat, semlegesen kanyarodik. A kormány közvetlen, utcasarkon átfogás nélkül lehet bekanyarodni - kellemetlen viszont, hogy a kormány visszatérít? ereje kevés, talán az els? kerekek utánfutása lehetne nagyobb. A szervó csak a szükséges mértékben segít, az utat nagyon jól érezni vele, ellenben a hajtási befolyások miatt nem árt két kézzel fogni a kicsit túlméretezett kormányt. A széles gumik miatt a hosszanti útbordák mentén f?leg fékezés közben hajlamos elmászkálni.
A négytárcsás fékrendszert ABS kontrollálja, a fék adagolhatósága precíz, nyomáspontja jól érezhet?, az egész rendszer hatékony, de sportos: kell? határozottságot igényel a vezet?t?l.
A vezet? üléspozíciója megszokást igényel, az ülés legalsó állásban is magasan van, mint sok más Alfában, hosszú lábúak a pedálsort közelinek érezhetik, viszont a sportülések oldaltartása tökéletes, párnázása hosszú úton is kényelmes.

A karosszéria a korróziótól úgy t?nik, jól védve van, rozsdának nyoma sincs a 10 éves autón. A bels? m?anyagok tökéletlen min?ség? utakon sajnos zörgésre hajlamosak - ezzel együtt kell tudni élni. Cserébe igényes kárpitozás, szép plüss bels? fogad ebben a kivitelben - a legtöbb mai autó megirigyelhetné.

Sokan eleve ódzkodnak az Alfáktól - nekik nem is érdemes bizonygatni az erényeit, melyek közé az én esetemben a megbízhatóság is odatartozik: 140.000 km-rel az órájában az autó nem hogy egyszer sem hagyott cserben, de még csak komoly alkatrészcserére vagy javításra sem szorult: a motor, a váltó sosem volt megbontva - viszont meg is kap mindent, amire szüksége van, pl. friss olajat 10.000 km-enként. Meghálálja!

Az 1.7 16V boxermotor igazi kuriózum a 145-ösben és egyben a legizgalmasabb er?forrás is. A szó nemes értelmében sportos, pörg?s, közvetlen, ugyanakkor viszonylag nyomatékos és hátborzongatóan muzikális. Fogyasztása 8-11 liter közt alakul - a boxereket leváltó, f?leg érzésre jóval vérszegényebb Twin Sparkok sem kérnek kevesebbet.

Gondos kezek által tartva, több mint fürge, megbízható, férfiasan vezethet?, igazi mediterrán stílusú, a tekinteteket ma is vonzó, nagyon szerethet? autót jelent a 145-ös - boxer 16V kivitelben mindezt a négyzetre emelve.

Hibalista

- A kötelez? szervizlátogatásokon és kopó alkatrészeken felül 6 év alatt az alábbi javítások miatt kellett szervizbe vinni:
- Els? leng?karok a budapesti szekérutakon kb. 40.000 km-t bírnak (25e Ft/db)
- Vízpumpa (15e Ft)
- Akkumulátor (15e Ft)
- Csomagtartó gázrugói gyengülnek
- Télen a kézifék-bowden hajlamos befagyni - hóban jobb nem behúzni.
- Talán látszik, hogy az Alfa rendben tartva több, mint megbízható, jó min?ség? autó!

Ide hordtam szervizbe

Érdemes meggondolni, kit enged az ember hozzányúlni.
Az Alfa Szamositól mindig rendben kaptam vissza az autót.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 95000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? Alfa Romeo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 145 1994 (1998 - 2001)

További ítéletek (76 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)