A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 145 (1994-2001)

145 1.6 TS 

Az ítélet értékelése
2,2(13 db)

Ítéletek ítélete, avagy kritika és őszinteség találkozik

Szöveges ítélet

Nos... Úgy éreztem muszály billentyűzetet ragadnom, mert felháborít, amiket itt írnak az emberek. 5000 km után írom a tapasztalataimat, úgyhogy messzemenő kijelentéseket nem teszek, viszont pár következtetést levonnék. Kik is szidják itt ezeket az autókat? Megvettük 400 ezerért az 1.7 boxer motorost, és csodálkozunk, hogy szar? Mire számít az ilyen? Mikor megjelent, az volt a csúcs motor, akkor gondoljon már bele, hogy mit kapott az az autó, hogy ennyiért adják el! Ez a vásárló böszmesége. Erre az autóra rá kell szánni az 1 milliót, vagy annál többet. Aki olcsóbbat vesz, az számoljon azzal, hogy lehet, hogy szart vett. Persze 1 milláért is lehet szart venni. Emberek! MEg kellene érteni végre, hogy ezek sport autók. Ergo úgy használták őket, mint egy sportkocsit. Érzékeny a motorja, mint bármely másik precíz erőgépnek. Ezért meg kell nézni mit veszünk. Ne menj el szakértő nélkül, mert átbasznak! Ha szanaszét csukott huladékot veszel, a gatyád is rámegy. De ez miért lep meg bárkit is? És ez most nem csak az Alfákra vonatkozik, hanem az egész Népítéletre. Mielőtt billentyűt ragadnánk, gondolkodjunk már el kicsit azon, hogy talán mi voltunk balfaszok. Azért kicsit fura egyes típusoknál, hogy 90 írják milyen fazsa, meg megbízható, kettő meg azt, hogy szar. Akkor valszeg nem a 90 emberben van a hiba... Szóval, olcsón ne akarjon senki jót venni. Ennyi!

Magáról az autóról: Szigorúan viszonylagos dolgokat szeretnék mondani. Nem esem abba a hibába, hogy átülök a 200 lovas turbós nitros, luxuslimuzinból, és ahhoz viszonyítva lehordom a sárga földig. Sajnos ezzel is gyakran találkozni itt a népítéleten. Tehát a saját benyomásaim. 1.6 120! MEgy mint a szél! Tényleg jól megy. Nagyon dinamikus, elég rugalmas motor. Nyugodtan lehet vele 50-el 5.ben csettegni, de 140-ig kiforgatva 4.-be vátlva sportosan, száguldósan is közlekedni. Ez nem egy olyan autó, ami ráderőlteti a maga mentalitását. Igaz ugyan, hogy mióta megvan, kicsit más dimenzióban közlekedem, dehát ez egy Alfa. De ami itt 120, az másutt 90-100. Ezt sajnos sokan nem értik meg, ezért szidják az Alfásokat, meg nagyképűnek tartják őket, pedig abszolutte nem igaz. A motorhoz, meg az Alfához még annyit fűznék, hogy az újságírok, és az emberek egyszerűen nem hajlandók elismerni ezeknek az autóknak az érdemeit (a későbbiekben erre még teszek utalást). A5n például azt írják, hogy nem valami jó az 1.6 TS, mert nem lehet vele 5.ben 50-ről gyorsítani. Most erre mit lehet mondani? Igazán említhetett volna olyan 1.6-t, amivel lehet... Szóval a motor dinamikus, nem túl óvatosan használva nem is eszik sokat (a sportosságához képest). Minden sebesség tartományhoz választhatsz 3 sebesség fokozatot attól függően mennyire akarsz dinamikusan közlekedni. Egyik ismerősőm saját bevallása szerint, hiába 115 lovas az Ő meganjuk(új), az enyém sokkal jobban megy.

Futómű. 2 kézzel kell vezetni! Igen, az út egyenestlenségek kicsit dobálják. De egyáltalán nem vészesen. Aki meg 160-akat megy rossz úton, annak úgy kell. Útviszonyoknak megfelelő közlekedés mellett teljesen rendben van. Valóban alulkrmányzott egy kicsit a nagysebességű kanyarvételkor, de igazán szépen lehet korrigálni, még viszonylag kevesebb rutinnal is (még csak most léptem be a gyorsabb autók világába). Feszes fumómű lévén, nem tolerálja az úthibákat, dehát ezt megint nem lehet felróni neki, hiszen sportos autóról van szó. Szóval, szigorúan sportos futóműként véleményezve, szerintem nagyon precíz, és jó. Mindig tud meglepetést okozni, hogy "igen, még ezt is megúsztam". :)

Fékek: Sok szarból kirrángattak már. Az ABS elég jól dolgozik. Ha határozottan, és időben fékezünk, megállítja a kasztnit. Ez sajnos tapasztalat, nem csak sejtés. Nagysebességről 0-ra fékezéskor hajlamos elveszíteni a stabilitását, de ha szorítod a kormányt, nem fog elbóklászni semerre. Emellett jól adagolható. Persze ez megint viszonylagos, Én tudom adagolni...

Kényelem: Ez egy 3 ajtós autó, ezért ehhez mérten kell megítélni. Aki egy bálna merciből ül át, nem kell nagy csodának tekinteni, hogy nem lesz jó róla a véleménye. Viszont személyes tapasztalataim, és egy kb 6 órás folyamatos benne ülés után azt mondhatom, hogy nagyon kényelmes. Ugyanazzal a frisseséggel szálltam ki, mint amivel beültem. A magnót írtószar helyre tették, ezt aláírom, de mivel kicsi, és más autókban is ott van, ezért ezt nem rovom fel hibaként. Inkább csak Én vagyok elkényeztetve, hiszen korábban a váltóról elértem, meg kormányról vezéreltem a rádiót (mindkettő kisteher). Mivel nagyon sok kis apró funkcióval van ellátva az autó, ezért szokni kell ezeknek a kütyüknek a kelezését, így ezt sem rónám fel hibaként, hiszen ha egyszer megszoktad, nyilván nem zavar. Akkor pár szó a sok kis apróságról, ami tetszik benne. A belső világítás: A fő világítás mellett, van egy olvasó lámpa az anyósülésen utazó személynek, ami egyáltalán nem zavarja a vezetőt. Hátsó szélvédő, és tükör fűtés, ami páráskodáskor nagyon jó dolog! A pára eltávolítása egyébként sem nehéz, hiszen a motor hamar bemelegszik, és még az üzemi hőmérséklet elérése előtt jóval elkezdi tolni a meleget nem csak a szélvédőre, hanem az ablakokra is, így a külső tükröket is láthatjuk hamar. Az egész beltér tele van ötletes kis apróságokkal. Nekem például nagyon tetszik a külső tükör állító kis joystick. A klíma is jól dolgozik. Beülve egész más benyomást kelt, mint más autók. A többi autóba csak beülsz, és mész. De itt olyan a műszerfal, és az egész beltér, mintha haza érkeztél volna. Fantasztikus érzés bent ülni. Mindig találsz benne valami új finomságot. A hamutartót, meg a szivargyújtót például 1 hónap után találtam meg véletlenül. :) A tároló rekeszből valóban kevés van. Bár, ami nekem kell azt eltudom helyezni. De ehhez megint azt lehetne hozzáfűzni, hogy aki autót vesz, az előbb utóbb költeni fog a kicsikéjére. Ez törvényszerű! Mivel a külselyére abszolutte nem kell költeni, ezért annál több mehet a belső tér otthonosabbá tételére. Ebbe pedig ha veszel egy könyöklőt pár ezer fotintért akár, már is megoldódnak a CD, pohár, egyéb tárolási problémák. A hülye A5-s újságíró felrója neki, hogy az anyós ülés előtt nem lehet pakolni a műszerfalra. Az nem érdekes, hogy nincs még egy olyan 3 ajtós autó, amiben ennyire nagy lábtér van az anyósnak... Őszintén mondom, hogy ez egy 3 személyes autó. 3 személlyel a világ végére is kényelmesen elmennék vele, hiszen még két 180 cm feletti egyén is kényelmesen elfér egymás mögött a hatalmas lábtér miatt. Mögöttem nem lehet elférni, ezt aláírom. Esetleg lányoknak ajánlanám azt a helyet, de senki másnak. Amúgy, ültünk már benne 5-en is, és nem volt annyira vészes. A rengeteg gyári extrát meg már meg sem említem, hiszen Alfáknál ez természetes. Bár azért a teljesség igénye nélkül: immobiliser, ABS, elektronyos tükör, automata klíma, hátsó szélvédű, és tükör fűtés, minden irányba állíható vezető ülés, magasságában állítható kormány, ködlámpa, elektromos ablak, és még néhány apróság.

Biztos elfogult vagyok, de Én nem találok benne kivetni valót. Összegezve. Ha kifogsz egy megkímélt darabot, akkor kapsz egy nagyon dinamikus, sportos autót, ami tele van extrákkal, gyönyörű, kevés van belőle, mindenki megnézi, és csak imádni lehet. Arról nem is beszélve, hogy a Honda mellett az Alfa Romeo-nak van a legjobb, és legnagyobb rajongótábora. Az Alfa egy életérzés, aki nem szereti ezt az érzést, az nem fogja szeretni ezt az autót sem. Talán ezért a szélsőséges megítélés.

Hibalista

- Egyenlőre semmi olyan, ami alattam romlott volna el. A 125 ezer kilóméter hatásait foltozgatom, amit más autókon is kell.

Ide hordtam szervizbe

Egy utcabeli srác. De azért szakival is megnézetem majd. :)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 125000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Vivaro, Boxer Következő autója? CSAK ALFA!!!!!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 145 1994 (1998 - 2001)

További ítéletek (76 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)