Hajtókarcsapágy RIADÓ!
Szöveges ítélet
Már írtam ítéletet az autómról, de nem szeretném azt átírni. Jó olvasni a kezdeti lelkesedést így útolag. :)
A szerelem végül véget ért, és bár nem szeretem bántatni az autóm, azért a leendő vásárlóknak joga van tudni, mire számíthatnak, ha ilyen autót vásárólnak.
Jól indult a kapcsolat, semmi jelét nem mutatta annak, hogy az előítéletek valóra válhatnak. Aztán jött egy hosszabb Esztergomi utazás a kedvesemmel (kb 30 ezer hibátlankilométer után). Először töltöttünk volna el közösen egy hétvégét. Az autóm keresztbe húzta a számításainkat, szétesett a szervó szivattyúja. Bár haragudtam rá, úgy gondoltam egy ennyi idős autónál, ráadásul egy ilyen hiba éppenségel belefér. Más márkánál is előfordul. A bizalom azomban akkor veszett el, amikor egy egész hetes nyaralásra indultunk ismét kettesben a barátnőmmel. Egyszer csak kerregni kezdett a motor, bennem meghült a vér, és csak reménykedtem, hogy valami müanyag darab adja ki ezt a hangot. Sajnos nem így lett. A 3. henger hajtókarcsapágya adta meg magát, és csak a szerencsén múlott, hogy nem lett kukás az egész blokk. Bár elhatároztam, hogy megy a háztól, még nem vesztettem el rögtön a hitem a márkával kapcsolatban (elég nagy fanatikus voltam ugyanis). A hideg zuhany akkor jött, amikor a cartársak sorban jelezték, hogy velük is megtörtént ugyanez 1.4 TS-től a 2.0 TS-ig vegyesen. Mint kiderült, ez típushiba, valamiért a 3. henger pár fokkal mindig melegebb a többinél, ezért ott előfordul, hogy megadja magát a csapágy. Van akinek 80(!) ezernél, van akinek csak 300-nál. Nekem ez hatalmas csalódás volt. Nem hittem a trehány olaszokban, azt gondoltam még is csak van bennük annyi nemzeti öntudat, hogy ha néha kicsit szeleburdiak is, legalább az ilyesmire odafigyelnek. De kérem szépen, ez egy 94-95-ös fejlesztésű blokk! 99-ig nem kellett volna kiderülnie, hogy ilyen típushiba van benne? És ha iderült (márpedig 4 év alatt kiderül), miért nem lehetett azt a nyanvadt fűtő/hűtő csövet arrébb vinni kicsit? A részemről ezzel elmúlt a szerelem. Nem is nagyon árulom, inkább beszámoltatom, mert bár most jó kondiban van, Én nem adom a nevem egy ilyen autóhoz. Nem volt anyagi csőd, mert még ezzel a nagy hibával is kevesebbet költöttem rá, mint más egy 3-as Golfra, de akárhányszor beleülök, rettegek, hogy megint lerohad. Már csak 1 hónapot kell kihúznia, és vége a kapcsolatunknak. :)
Hibalista
- Szervó vezeték, utána szervó szivattyú, végül 3. henger hajtókarcsapágya...
Ide hordtam szervizbe
Egy remek srác, aki mindig minden helyzetben segített nekem. :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ez az első saját | Következő autója? | Renault Kangoo 3-as 1.5 dCi 106, már úton van :) |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
