A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 145 (1994-2001)

145 1.6 TS 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A lebecsült szépség

Szöveges ítélet

A VÁSÁRLÁS

Sok ismerősömtől hallottam már dicsőíteni a német és japán autógyártók minőségét, és persze az ilyenkor kötelező olaszautó fikázást is. Emiatt amikor elkezdtem nézegetni a használtautó.hu hirdetéseit, mindig csak Civiceket és Golfokat keresgéltem. Sajnos mindegyik túl drága volt. 2000 körüli típusokat néztem, IV-es Golf és Civicek, de 2-2,5 millió környékén voltak a 100.000-et futott típusok. Ismerve a magyar "mindent magam tákolok és olcsón" hozzáállást, nem akartam ennyit kilométerrel autót venni. Viszont nagyon tetszett az Alfa 145-ös, amit 2000-ig gyártottak és az utolsó szériás típusokban már minden volt, ami nekem kell: 1.6-os változószelepvezérlésű motor (120 LE), automata klíma, két légzsák, ABS, elektromosan állítható fényszórók, elektromos és fűthető tükrök, bőrkormány és bőrváltógomb (sportcsomag), szép króm keretek a műszerfalon. Ezen felül a kocsi designja nagyon bejött. Pár hét nézegetés után felbukkant egy piros, 39 ezret futott 1.6 TS Special Edition, és tudtam, nekem ez kell! mindössze 1.35 milliót kértek érte, de ez ennél a típusnál a plafon volt, hiszen csak a dízelek vagy a 2 literesek kerültek többe.
Szerencsémre rábukkantam az Alfaamore.hu közösségre, ahol egy szegedi tag meg is nézte nekem a kocsit (köszi Satti! :-)), és másnap már lenn is voltunk a kereskedésben, mert hogy egy Toyota kereskedésben vettem meg. Volt hozzá állapotfelmérés, nem melegítették előre a motorját, belül szalon állapot volt, és kívül is csak karcok, illetve leparkolt tükör fényezés rontotta az összképet. Bevallottan ráfújtak itt-ott a fényezésére és tiszta kutyaszőr volt a hátsóülés, tehát egyértelművé vált, hogy az előző tulaj (65 éves gyermekorvos) kutyája ugrálta össze és nem az árokból húzták ki. Nem volt hozzá ugyan téligumi és riasztó sem volt benne, de megvoltak a gyári kulcsok, a szervizkönyv, a kódkártya és a szervizkulcs is. Nem volt mit tenni, elhoztuk a futóműgyilkos fővárosba.

HASZNÁLAT

Egy év használat alatt most fogom elérni a 10.000 megtett kilométert, és az autó rácáfol minden olaszautós előítéletre. Cserébe az 1150 kilogrammos tömege ellenére is jól megy az 1.6-os motor (120 LE@6300 RPM és 144 Nm@4300 RPM), de amint az látszik az adatokból, forgatni kell rendesen a teljesítményhez. Amit imádok benne az a szép külseje és a beltér, illetve az ereje. Persze nem versenyautó, 10.2 alatt van százon, de élvezetes vele menni és a hangja még gyári kipufogóval is szívmelengető. Nekem bejön a magas üléspozíció is, de 181 centimmel a lámpákat emiatt nem mindig látni. Az ülések remekül tartanak, de a deréktámaszt, illetve a kartámaszt picit hiányoltam. Az autó 3 ajtós, és csak az anyósülést lehet előretolni a beszálláshoz. Ennek ellenére két 180 centis ember még kényelmesen elfér hátul, az anyósülést pedig még előrébb lehet húzni, mert sokkal nagyobb elöl a lábtere. Így jobb hátra akár 180 felettieket is ültethetünk.

A kormányzása rendkívül közvetlen, tehát sosem szabad elengedni, mert a legkisebb kátyú is kikapja a kezünkből. Sajnos a fordulóköre bődületesen rossz. Ott ahol a cimborám a 4-es Golffal egyből megfordul, én csak merőlegesen tudok ráfordulni az utca túloldalára, majd visszatolatok. A kormány összesen 1-et fordul, azaz 360-380 fokot. Ez elsőre nagyon idegesített parkolásnál, de ha az ember számít rá, akkor megszokható. Állítólag a 147-es még ennél is rosszabb :-)

Tárolórekeszekből nagyon kevés van, és a kesztyűtartó is pici a nagy lábtér miatt. Ez tényleg probléma, de az autó többi része kárpótol.

TÍPUSHIBÁK

Bár hóban még igen komoly emelkedőkön is felmentem, a fórumon sokaknál befagy a kézifék. Télen ajánlatos tehát kiengedve hagyni, bár nekem még nem fagyott be, igaz garázsban tartom. A váltó olaszos, és bár a fokozatokat könnyen megtalálja az ember, de magasabb fordulaton nem szereti ha egy lendülettel áttoljuk egy másik sebességbe. Ehelyett üres, és egy szemvillanásnyi várakozás után jöhet a következő sebesség, de az sem hirtelen. Szintén szar a hátramenet, mert ha gyorsan rántjuk át, akkor reccsen. Sokszor lassú váltásnál sem veszi be az R-t, érezni hogy nem megy be a kar a helyére. Ilyenkor 1-es, majd R és már jó.

Állítólag kényes a benzinre, ha rossz benzint kap, akkor elsőre nem pörög fel és lefullad, másodikra már pöcc-röff. Nekem ilyen eddig kétszer volt, de mindegy volt neki, hogy Shell vagy Mol volt a tankban.

AMIRŐL NEM A KOCSI TEHET

Összességében az Alfaamore.hu-n olvasott tapasztalatok alapján kiderült, hogy ami ebben a kocsiban beszarik, az NÉMET gyártmány, konkrétan Bosch. Ilyen a szelepvezérlésmódosító, a Lambdaszonda és a légmennyiségmérő is. A gyári vezérlésmódosító 40 ezer kilométert bír, majd elkezd kerregni indításkor, mint egy dízel motor. Az Alfa ezt felismerte és már csak olyat lehet hozzá kapni, ami legalább kétszer ennyi ideig bírja és a Lancia, illetve Fiat típusokba rakták annak idején. Nálam a lambda ment tönkre, így Budapesten 11-12 litert eszik a kocsi télen-nyáron egyaránt. Várhatóan a következő hetekben fogom cserélni, és mindenki japán NGK gyártmányú, Mareli márkával jelzett változatot ajánl hozzá.

Ezen felül a kocsi baromi érzékeny az olajra, és a vezérműszíjcserére. Gyári adat 15.000 kilométer az olajcserére, de én 10.000-enként inkább elviszem. Csakis a 10W40-es, a gyár által előírt Selénia 10k For Alfa Romeo típusú olajat szereti és aki ezen merészel spórolni, az ne csodálkozzon, ha valami tönkremegy. Egyébként hajlamos enni kicsit az olajat, ami a Twinspark motorok sajátossága, 10.000 kilométerenként 1-2 liter simán belefér.

Szintén nem az autó hibája, ha a spórolós tulaj saját maga cseréli a vezérműszíjat egy lakótelep parkolójában. Mivel a vezérműtengelyek pontos dőlésszögének beállításához célszerszám kell, ezért otthon senki sem tudja 100%-ra beállítani. Sajnos a legtöbb szervizben is szemre csinálják meg. Márkaszervizbe Magyarországon szintén nem szabad vinni az Alfákat, mert baromi drágán dolgoznak és nem értenek hozzá. Nekem Csörivel (www.csorgoauto.hu) csak jó tapasztalataim voltak, illetve sokan ajánlják Pirit Kulcson (www.alfaveloce.hu). Csörinél olyan tisztaság és rend van a műhelyben, amiről példát vehetne a János Kórház intenzív osztálya is (tapasztalatból mondom). Piri pedig Alfákkal versenyez már régóta, tehát ő is képben van a típushibákkal és az érzékeny pontokkal.

FUTÓMŰ

A futómű sportos, és utálja a magyar utakat. Minden kis apró kátyú bejön az utastérbe, tehát a lengéscsillapítók abszolút nem a kényelemre vannak hangolva. Ennek ellenére nálam még nem kellett cserélni a lengőkarokat, pedig akármennyire is szlalomozok, az autó ígyis kap rendesen. Macskaköves utcákon végig menni horror annak, aki szereti az autóját. Ilyenkor zörögnek a beltér műanyagjai és már látjuk magunk előtt a szétvert futóművet. Mindezek tetejében mögöttünk a parasztok meg dudálnak, mert nem megyünk rá 70-nel a macskakőre. Ami mégis nagyobb baj, az a karter. A kocsi alacsonyan fekszik még gyári rugókkal is, ezért fekvőrendőröknél és járdára parkolásnál nagyon óvatosnak kell lenni. Az Árpád-híd pesti oldalán nagyon óvatosan menjünk, mert a busz által kivájt nyomvonalon simán otthagyhatjuk a kocsi alját, de a keresztirányú útegyenetlenségeknél is nagyot üt a futómű. Ajánlott mindenkinek egy kartervédő felszereltetése: www.seriff.hu

Összességében ennyit szerettem volna elmondani erről a típusról, és remélem segítek vele a vásárlás előtt álló autóstársaknak.

Hibalista

- Lambdaszonda
- Jobb külső féltengely gumiharang

Ide hordtam szervizbe

Csörgő Attila - Várpalota - www.csorgoauto.hu

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 39000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Sierra 1.8 OHC Ghia Következő autója? Alfa Romeo 147 QV 1.9 JTDm vagy Mi.To 1.4 T-Jet
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 145 1994 (1998 - 2001)

További ítéletek (76 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)