V8 rakéta- nyasgem dízelek!
Szöveges ítélet
ZIL 130 billencs változata, papíron 130 lovas, a V8 szépen szól és nagyon megy. Megpakolva sem evett többet 30 liternél, de a 26-27L az átlag, 22 alá viszont nem ment soha. A dinamizmusa páratlan, szoci autó lámpától lámpáig soha nem volt ellenfél! Üresen 120, megpakolva rogyásig 110 volt a vége. A legendabeli 100 literes fogyasztás kamu, annyit legfeljebb a 131 6*6 verzió eszik felezővel nehéz terepen, persze rogyásig pakolva. Papíron 45literrel ment el, de csak azért mert mindenki lopta a benzint és eladta. a kilométerórába is sok belepörgött a szico nagyüzemi metódus szerint pl egy egész napos csendespihenő alatt, aztán egy kanna benzinért végigpecsételték a menetlevelet, hogy a munka papíron meglegyen. Na, ilyen stiklik miatt zabált sokat a ZIL, de a valóság ennél pozitívabb. És a dízel ellenfelek (IFA, Csepel, Rába) kikerülése sem okozott soha gondot még megpakolva sem, emelkedőn pedig ezek végképp elmaradtak a tükörben. A halála a sok lopás és üzemanyagárak emelkedése volt, mert akkor a gázolaj sokkal olcsóbb volt a benzinnél, bár abból is benyelt bármely vetélytárs ugyanennyit, csak hát a menettulajdonságok minden tekintetben elmaradtak a ZIl-étől. Aztán sokat leszázalékoltak (dízelesítette9, ezek a megrokkant vasak még ma is szenvednek útjainkon. Szomorú vége lett ennek a nagyszerű vasnak!
Hibalista
- Csak a kuplung egy szűk helyen megforduláskor, ugyanis elégett a sok csúsztatástól
Ide hordtam szervizbe
Volán Tefu saját szervize
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1978 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 26 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |