Ferdinánd a fenevad
Szöveges ítélet
Ez a történet úgy kezdődött, hogy kellett egy autó amivel tudtunk a koleszba /kóterba járni, mivel minden pénteken 45 percet várni a csatlakozásra kb. 100 emberrel versengve, ki fér föl a buszra verseny télen -10be /utólag is köszönöm a 4.5 év náthát balaton és veszprém volánnak/ szóval olcsó legyen ne egyen sokat,sok műszakival, olcsó biztosítással, 4 ember elférjen benn. Egyszóval akkor gondoltam ilyen nincs. Hát nézegettem elösször golfokat, jettákat, de vagy drága vagy nagy motorral, vagy széthullva 2 hét műszakival. aztán néztem uno-t de azokat drágállottam. A lada nagyon jó rétre pörögni de az úton megette volna a gatyánkat. aztán nézegettem zasztikat nem tetszett elsőre, hogy néz ki meg kicsi lehet. volt egy hírdetés elöször 50eFt utána 30e ft 2 év műszaki 1 év zöldkártya. na mondom ezt meg kéne lépni. Így is lett. go Tatabánya, elmentünk, megnéztük /kereskedés/ kb 2 hónapja áll aksi 0, de sikerült életet lehelni bele, akkor még úgy nézett ki hogy az alja rendben van. A két első küszöbb volt oda, de gondoltam azt ráérős időmben kihegesztgetem otthon. A kedvesemnek is nagyon tetszett, meg hát a tigrismintás üléshuzat nagyon konkrét volt. Lealkudtuk!!! 25-ért hoztuk el. A benzinkúton már forrt a víz. na mondom jól kezdődik, de hát egy termosztát nem olyan nagy vész kicserélni. aztán a kuton nem indult el. betoltuk, de nem is igen akart húzni. kötél jött a vontatás, ekkor már sürgetett az idő mert bátyám délutános volt és már 11 óra és 100km. Volt egy baleset, várni kellett egy órát Csetény közelében. A volt szobatársamnál tettük le az autót Csetényben, go gyorsan haza. másnap hazaért ajkára, elkezdtem buherálni. Megnéztem a termosztátot, gyújtást, vezérlést, de semmi. Akkor biztos hengerfejes, lesíkoltattam a hengerfejet, -vissza de semmi eredmény + melegen az istennek nem indult, pedig a szelephézagok megvoltak. www.yugo-zastava.uw.hu most www.yugo-zastava.extra.hu regisztráltam, kérdezgettem, de nem jártam sikerrel, hát akkor már a végén motorcsere, de ez a gondolkodás kb 2-3 hétvégémet vett igénybe. Motor ki, a klubbon érdeklődtem van e esetleg valakinek?, szerencsére volt utólag is köszönöm Drinky!!! ő baráti áron adott egyet. A szomszédtól kaptam egy karbit ami az övén volt, de amikor eladta akkor leszedte róla, Köszönöm Zoli-bá! Másik motor berak, gyújtás beállít pöcc röff. akkor már megörültem a dolognak, hogy hétfőn már megyünk a zasztival suliba. Így is lett. Hétfőn Füredről bementünk Veszprémbe hogy teletankoljuk, meg kipróbáljuk hogy veszi a nosztorit /emelkedő/. Teletankoltuk, fizetek, megyek vissza a kocsihoz látom csöpög a benya/fél felett iszonyat benzingőz a kocsiban. 1.5 hónap hétvégi küzdés után már csak olajcsere és fél évre rá egy önindító csere kellett. sehol nem hagyott ott, jól ment, 120-al hegyen völgyön, egyszer volt 150 amikor egyik falu végén benn a seggembe egy golf2 elöttem egy alfa 156. golfos izzított, de vissza 2. 90 3. 130 4. 150+halálfélelem, de az alfást se láttam a visszapillantóba egy darabig/ szerintem lefagyott, hogy egy zaaszti?????/. Néha ki kell pucolni a gyújtást azt nincs vele gond. Én nem bántam meg, ha kifogsz egy olyat aminek nincs szétrohadva a kasznija az majdnem örök életű. Visszatérve a kicsire: lehajtott hátsó ülés után befér egy komplett füvesítéshez szükséges eszközpark, beleértve egy 60-70cm átmérőjű hengert, talicskát,gereblyéket, lapátokat, stb... Egy igazi koleszos autó volt /olcsóbb volt mint a busz, ja és nem tartott a 45km-es hazautam 2,5-3 órába, A páromnak a 80km-es útja 4 órába. Az életre keltés óta csak benzin és a 15000km alatt 1 liter olaj!!! Kicsit leamortizáltuk, de nem lett ráköltve semmi 1 év alatt. Mielőtt elvitték 40e-ért!!!!!!! :-) , de fájó szívvel váltunk meg tőle és egy 400km-es túrán még bizonyított. Ez volt Ferdinánd története.
Hibalista
- hát lássuk csak:
- kormánymű-nem cseréltem
- ablakmosó motor -zárlatos volt a vezeték
- komplett motorcsere- baráti ár kb 2 karton sör ára
- önindító -5000/grátisz gyújtótrafó
- váltó-nem cseréltem
- karburátor- ki kellett pucolni
- tank, kisebb rohadások/be lehetett nyúlni a csomagtartóba alulról:-) -magam hegesztgettem, de rájöttem nem érdemes és hagytam
- apróságok.
Ide hordtam szervizbe
jómagam szervizeltem
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Toyota corolla |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |