A legFIATabb Zaszti
Szöveges ítélet
Mindenekelött két dolgot szeretnék tisztázni az egyik, hogy szerbiai vagyok, topolyai a másik pedig ez az autó egy Zasztava 128-as (nem tudom a Totalcar nem hallott róla? igaz ugyanaz mint a Fiat csak nem Fiat semmi változás nincs rajta a második szériás Fiat 128-hoz képest:)) csak ugye itt olyan opció nincs csak a 101-es mechanikailag ugyanaz csak szerintem szebb.
Az autót 2010-ben vettem első autónak, vezetni már tudtam csak elegem volt a fatertól vagy mutertól kölcsönkérni az autót mikor asszonypajtáshoz kellett menni (50 km egy irányba mit ne mondjak... de már nincs meg :D). Ezért egy jelentéktelen mennyiségű pénzmaggal megindultam autót venni nem akartam Zasztit mert mifelénk ez olyan mint Magyaro.-n a Suzuki. Lenézik. Beláttam csak erre futja és akkor elkezdtem keresgetni. Nem akartam messzire menni gépet venni marad piciny városkám és környéke találtam is egyet de nekem drága volt és a műszakija is lejárófélben volt, de beleszerettem, de akkor sem tudtam megvenni (csakis LPG-set szerettem volna mert messzire mentem ezért amiket találtam nem voltak valami fitt járgányok)... Két hét elteltével leesett a kocsi ára, lehet nem kellett senkinek, lehet meg akart tőle a gazdája gyorsan szabadulni nem tudom de meg tudtam venni! JUHUU örültem mint majom a farkának! Megcsináltattam a forgalmit, mindent, a vizsgán egyből átment! Szuper akkor gyíí megyünk asszonypajtáshoz! De NEM! Kontaktzár szétugrott és szombat délután 2 óra! Honnan szerezzek ma ilyesmit? Autósbolt 3-ig nyitva volt szerencsére! :) Volt olasz zár (kb 4500 Ft) és szerb féle (10000-ért... máig nem értem miért). Nem szerbet vettem. El is mentem haza is jöttem minden gond nélkül. Nagy hibái nem voltak váltóolaj mindig csepegett de kit érdekel havonta így is úgy is meg kellett nézni minden folyadékot benne akkor azt is utánnatöltöttem és kész nem tartott addig még az egész váltót szétbarmoljam. Télen nyáron elvitt pöccre mindig mindenhova illetve apró testproblémák voltak vele mindig a kora miatt. Például jobb index bekapcsol az összes hátsó lámpa pislog... illetve egy gond volt az hogy néha nem volt index se jobb sem bal (átépített relés rendszer nem a régi fajta autómata lehet azért) mái napig nem tudom mi volt ott a gond néha volt néha nem együtt kell vele élni ez van (úgy adtam el...). Termosztát lett cserélve az egyik őszön mert fáztam mert a motor nem tudott felmelegedni (nyitva berohadt ki érti ezt...). Kb 1000 Ft meg 2 óra szívás. A gázrendszerrel voltak gondok vagyis a beállítással mert nagyon le volt véve és rángatott felcsavartam aztán jó lett (a beírt fogyasztást LPG-re értem benyán nem ment annyit hogy lemérjem mennyit eszik belőle kb 1 Literrel kevesebbet).
Sokat nem eszik de nem is egy versenyautó. Elég rövidek a fokozatok vagyis 4-ben (ebben csak annyi volt) már 60-al lehetet szépen közlekedni. Országúton szépen megy 90-100 körül (akkor már nem 8 liter a fogyasztás) a vége 138km/h de sajnos tartani nem tudja nem is szenvedtettem vele ebből kifolyólag autópályán nálam nem ment sosem. 80-90-el mentem vele átlagban akkor 7-8 liter között evett és én marha elégedett voltam (kb 2000Ft 100km-re az üzemanyag). Érdekessége még a gyér zajszigetelés ez a másik indok amiért a 80km/h elég is. De azért ebben is ott a Fiat rokonság a pörgős motor (Zaszti de Fiat liszensz 1116 ccm Uno tulajok ismerik...) sokszor megvigyorgatott mikor az ember meghuzatja meg a rövid váltó ugye egész McLaren érzés 80-nál (3-ikban :D).
Akkor most jöjjön pár negatívum:
-oké olcsó hozzá itt minden csak sűrűn kell mindig valami apróság (kopódolgok gyorsan kopnak)
-fapad az egy trón ehhez képest borzalom kényelmetlen (lehet öreg is volt már meg szétültek az ülések de 50 km-en egyszer meg kellett állni rágyujtani és nem nem vagyok erős dohányos...) de sikerült ezzel azzal feldobni :)
-korrózió (az enyém is volt már lakatolva -nem általam- de megint kijött rajta egy-két helyen ezért adtam el, nem érte meg rákölteni annyit mint emennyit ér. Tény hogy kora és gyártmánya ellenére csoda hogy még megy)
Szerintem első autónak bárkinek tudom ajánlani még annak is aki elveszett műszaki lélek. Uno-ból csak épp a karosszéria elemek nem stimmelnek rá (ebből kifolyólag meg van a tuning lehetőség is 1.6 i.e. :)). Csak egy fitebbet kell találni és lehet menni. Anyira nem rossz mint ahogy mifelénk azt mondják én is féltem ettől de nem lett így! Jó kis megbizható gép és EGYSZERŰ MINT A FAÉK és ez szerintem a legfontosabb! Most egy 2001-es Yugo-t vettem technikailag ugyanaz kb. Méltó utód lett ez is csak sajnos a márkának befellegzett és vége a LEGNYUGATIBB KELETI AUTÓNAK! :)
Én szerettem :)
Hibalista
- - Elektronikai gondok (előző tulaj sok mindent beletett meg aztán ki is vette:)) - - Termosztát (Jött a tél én meg fáztam :)) - - Kopócuccok - - Kontaktzár
Ide hordtam szervizbe
Haver meg én főleg.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ha beletört a bicskánk Misabácsi nyugdíjas autómechanikus A Zasztidoktor.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 101 T Poly és Yugo | Következő autója? | Tempo 1.1 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |