A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 353 (1966-1988)

353 353W 

Az ítélet értékelése
2,7(6 db)

WITHEWARESZ árkon bokron

Szöveges ítélet

Egyik nap felszálltam a buszra és a soför(ismerős) aztmondja: "te! nem kell egy wartburg? ingyen odaadom, csak valahogy inditsd be. én nem tudom elinditani, ha beindul elviheted, te ugyis foglalkozol ilyesmivel." MOndom oké. jöhet, olyan nincs hogy ne tudunám rendbetenni. el is mentem egy fagyos januári reggelen és megdöbbenve tapasztaltam hogy a 3 évet állt kocsi leeresztett kerekekkel megsüllyedve áll. nem erre számítottam. látszott rajta a pocsék karbantartás. amit el lehet hanyagolni az el is volt hanyagolva. ez a tipus már elölhűtős kellett volna legyen de valami lelkiismeretes ember átépítette hátulhűtősre (hálistennek) a megszakítóházon nem volt rajta a fedél benne egy csomó jól megrohadt alkatrész. kapásbol lecseréltem rajta a komplett alaplapot. indikátorórával pontosan be is állítottam(3,58mm holtpont elött) porlasztón az úszószintböl rögtön visszáb is vettem. ellenörzés:van mindnehol szikra? VAN! akkor start. nem akart beindulni valóban... gyertyák kiszued. csupa dzsuva. pedig az elöbb amikor hézagot beállítottam még tiszták voltak. füst se jön a kipufogóbol hiába indítok. na itt valami más gond lehetett (mondanom se kell már vagy 3 órája térdelek a fagyba hogy induljon a gép...) lehúztam az ac-ról a csövet és hagytam egy tálba kifolyni a benzint. majd azt próbáltam meggyújtani. és hiába nyomom neki a gyufát nem ég. na akkor leengedtem egy csomó benzint belőle(kb2liter,)és egyre világosabb lett a benya.. hát persze!!! az állás során leüllepedett az olaj. nembaj. a jó olajos benzint vissza a tankba. gyertyák alá benzin(most már olajban szegényebb, ráadásul már meg is gyullad a gyufa hatására.) indít és megint semmi. na akkor már kezdett bosszantani a dolog. már az 5.fagyos órámba voltam... na akkor amikor már tizedjére pucolom ki a gyertyákat és járatom ki a hengerekböl azt a irdatlan mennyiségü beszívott mindenfélét. na még mindig nem megy. itthagyom nem érdekel!!!még egy utcsó próba. indít.. vröndröndröndrööödrdrdrön. és megy:D na akkor percekig le se mertem állítani.. szivatót kicsit rajtahagytam, pörgött mint az állat(kb4000) de nem baj. jött a füst és szépen kijáródott belőle az olaj na próbáljunk meg elindulni, egyik gyertya mellett kifujt, mert rossz volt a menet, de azért egész becsülettel próbált kijönni a gödörböl beszorult fékekkel. na azt ki is jött. mentem vele vagy 20m-t mire megindultak a hátsó kerekek is. azt utána a kifújó henger miatt sajnos rosszul ment de legalább a fékjeit be tudtam járatni(tőgáz tőfék és kb 200m-nyi útszakasz) a végére jó is lett . egyre jobban ment. na gyorsan hazamentem vele mert azért elég gyenge volt. hazaértem és az udvarba beérve kifogyott a benya. hál istennek már a helyén volt. pont ki volt számolva. na akkor kijöttek a gondok: vízpumpa orrán száján folyik, gyertya kilazul állandóan. kellet rá egy másik hengerfej amin jók a menetek, vizpumpába minden alkatrész új, összerak és azóta egyre jobb .. kezdi kijárni magábol az állást,már mentem vele 125tel. hát egész jó. marha jól gyorsul, mentem már vele szakadó esőbe is, hatalmas pocsolyákon keresztül és érdekes a gyújtással semmi gond... nem értem hogy itt több népitéletbe miért kell szídni ezeket a kocsikat,,, érdekesmódon az én megszakítóim nem áznak be az esöbe, érdekes módon a váltóm nem törik el kéthavonta-...(ez különösen érdekes.. egy fokozat se tünik el... mindig megvan mind. nem törik el a váltórudazat,stb..) ezeket az autókat érezni kell. aki nem tud vezetni annak ott van a tömegközlekedés. tehetségtelen vezetöknek nem ajánlom. látszik is a népitéletekböl. aki ért hozzá, aki tud vezetni ,az szereti a kormányváltót, az 10 évig jár vele túlpakolva és szereti mert jó, ezek a gépek agyonüthetetlenek. aki h.lye hozzá az meg rugdossa köpködi.. ember! nem gondolod hogy benend van a hiba??? a kocsi nem tehet róla. csak te. azért romlik el mert nem értesz hozzá. nem tudod vezetni és még sorolhatnám a dolgokat. én csak földúton járok vele. csak nagy tempóban, sose hagyott cserben még akkor se amikor berúgva belhajtottam szakadó esőbe a szántásba és tengelyig süllyedt benne. a kézifékkar mellett bejött a sár ugy elsüllyedt, és amikor a traktor kihúzott pöcre indult. multkor nekiszáltam vele egy betonkorlátnak amit bele is sikerült lökni az árokba. erős autó. (azért nem irom hogy biztonságos mert sajnos nagy tempónál nagyon kacsázik az úton ha rossz a csillapítása,) ja és persze akkor se lett semmi baja, továbbment kissé összetörve de továbbment. ugyanolyan iramban. gyorsulása az ezres motorhoz képest állati!! egy mai ezres motorral szerelt kocsit ugy oda lehet verni vele hogy az új gép visszaszégyelli magát a gyárba. én már gyorsultam le vele 1.2es corsat, octavia kombit(1,9SDI), fiat csinkvetcsentót(vagy mit) ráadásul az "sporting" kiadásu volt. ami nem valami jó az a fék. de szerintem az csak ezen a kocsin,. a másik wareszomon százszor jobb fék van. a kasztni halamos rohadni. más baja nincs. összeségébe egy igénytelen szerkezet irtózatosan erős futóművel. (elöl dupla lengőkar akár egy terepjárón) a mai pocsék utakra ideális. kényelmes és masziv. azért is szeretem mert amikor februárba jártam vele piálni a szomszéd faluba akkor hideg volt. és nagyon jó a fűtése alig megy az ember száz métert vele és már meleget fúj. könynen befűti az utasteret. motorja nagyon könnyen tuningolható. a széria 50le. amit rallyn használtak(lényegébe ez a motor csak mz porlasztókkal, némileg átavezérelve, és rezonátor kipufogóval 110le-tud. az már megy. volt szerencsém már ülni ilyesmiben nem semmi ahogy egy ilyen kétütemü felkapja a gőzt...nem ugy mint a négyütem hogy akkor mi most gyorsulunk és akkor szépen elkezd gyorsulni, hanem egyszerüen minhta valagbarúgnák, ütés szerüen harap. addig húzatható a fokozat ameddig akarja a sofőr. a motor rettentő jól forgatható. imádom. most készül a rallygépem természetesen wartburgból. ugyhogy ez a "withewaresz" eladósorba kerül.

Hibalista

- Amikor megvettem akkor rossz volt a vizpumpája, és az egyik gyertyamenet le volt nyalva, szimeringek cseréje,2500ft másik hengerfej beszerzése: havertól tratozás fejébe. gyújtásmegszakítók cseréje beállítása, porlasztó beállítása, fék bekoptatása.

Ide hordtam szervizbe

CSak én magam javítom, mert nagyon egyszerű. az ember ha ért hozzá akkor nincs hiba. aki nem ért hozzá azzal következetesen ki fog tolni a kocsi.. ilyen. lelke van.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ez is én

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1985
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 315
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 353W Következő autója? WARTBURG!!!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 353 1966

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)