A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 1.3 (1988-1991)

1.3 1.3 S 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Első

Szöveges ítélet

A legnagyobb kaland kétségkívül az volt, mikor 2013 júliusában Bosznia és Horvátország közbeiktatásával Olaszországba mentünk vele. A 2000 km-t zokszó nélkül bírta, bár az elején nem kis gombóc volt a torkomban, hogy mi lesz, ha valahol ottmaradok (tőlünk nyugatabbra nemigen ismert a típus).

Az egyetlen baj az volt, hogy 150 km-rel a hazaérés előtt az évek óta csereérett kipufogócső az első dob előtt kettétört egy rendkívül igényesen kivitelezett dunántúli vasúti átjárónál, ezért az utat 2,5 órányi traktorozás koronázta meg. :D (utána 2500 JMF-ból lett orvosolva a probléma...)
Az 1973 km-es utat 96 liter benzinből tettük meg, ami 4,86-os átlagnak felel meg (3 utas + 5 napi cucc). Ezek után mindenkire rábízom, hogy alkosson véleményt az EGR-ről és a részecskeszűrőkről, meg az Euro VI-ról úgy általában.

2010
Gyakorlatilag ingyen jutottam hozzá, egy ismerősnek "kellett a hely" a garázsában. Műszaki persze nem volt rajta, de kis köszörülés után egyből indult és a magyar Wb-átlagot szerintem felülmúlta(ja) állapotban, különösen a belső tér. Majdnem a tipikus "bácsiautó": egy-két helyen rohadás a sárvédőívek környékén, kisebb horpadások a kapu benézése miatt, de egyébként semmi. Olajcsere, szűrők cseréje otthon. Műszakihoz a fékrendszert nézték át, máshoz nem kellett nyúlni. Ezután hétvégi használatba került az autó, sajnos a teleket eléggé megsínylette garázs hiányában. Télen gyakran előfordult, hogy hidegen 3 hengerrel indult, és csak bemelegedés után kezdett el dolgozni a 4. is. Ezen gyertyacserével próbáltam segíteni, ami ideig-óráig működött is. Nyáron ez a probléma soha nem jelentkezett. Télen a mért legnagyobb fogyasztásom városban 8,2 volt a sok hidegüzem miatt. Később ezen a hűtő és a homlokfal közé szabott kartonlapokkal segítettem, ezzel jelentősen gyorsítható a melegedés, nem csak a pénztárcát de a motort is kímélve. Országúton a fogyasztás 6 alá vihető, ebben sokat segít, hogy 100-nál 4 ezret forog a motor, így nem szívesen megy gyorsabban vele az ember, mert baromi hangos. :) A maximumot egyszer sem próbáltam, nem volt szívem. 110-120-nál soha nem mentem gyorsabban, de valahogy öreg autóval nem is kívánja az ember. Gyakran szereltem és takarítottam csak úgy kedvtelésből, meg is hálálta, egyszer nem hagyott ott az út szélén. Rendes autószervizben soha nem voltam vele (néha gyorsabb lett volna). A generátorban cseréltem egyszer a szíjoldali csapágyat, mert 22 évet annak a kenése sem bír ki. A bal oldali féltengely hajlamos a kopásra, ez jelenleg is cserélendő, mert repedt gumiharang hamar elereszti a zsírt, ami kenné. A karburátorral egyszer sem voltam szerelőnél, de érdemes azt is legalább egyszer jól beállíttatni. A csomagtartó kb. 500 liter, hasonló kategóriában veri a legtöbb mait.

És a legnagyobb fun factor: a napfénytető. Nagy szerepe volt abban, hogy imádta mindenki. Nyilván egy öreg autót teljesen más szemmel kell nézni, mint egy mait. Nekem teljesen mindegy volt, hogy 60 lóerő vagy 160, a képlet ennyi volt: nyár + országút + zene + napfénytető = :)))
Ha valaki el tudja fogadni, hogy foglalkozni kell vele, igényli a törődést, akkor cserébe kap egy nagyon olcsón fenntartható autót, ami nem hagyja ott sehol.

Update - 2016 január

Az első két év műszaki lejárta után állt másfél évet az autó (2012 augusztus - 2015 március). Eközben igyekeztem néhanapján beindítani, de a végén csak lett ebből problémám. Otthon tettem rendbe. Első baj: egy istennek nem akart beindulás után tovább járni a motor. A probléma az volt, hogy a benzinpumpában az egyik szelep rugója eltömődés miatt nem zárt, így nem kapott benzint a motor. (off: mi a fene tud kiválni a benzinből, és fehéres lerakódást képezni?) A sok állástól a benzinszintjelző is megadta magát, gondolom hasonló okoknál fogva, azt azóta sem sikerült szóra bírni. Ezeken kívül megejtettem még a szokásos dolgok (olaj, fékolaj, szűrők) cseréjét, természetesen mindet otthon.
Bármennyire is mondtam, hogy gazdaságilag nem érdemes nagyon rendbetenni, apám otthagyta tavasszal kb. az egész kocsi értékét a karosszériásnál. Ennek során lett új kipufogórendszer, kijavította a horpadásokat, a rohadásokat, alvázvédelem lett felújítva, és üregvédelmet kapott. Nem tökéletes a munka, de ennyi idős és ilyen értékű kocsinak bőven jó.

Nyáron öcsémmel ismét road tripre adtuk a fejünket. Ezelőtt még annyi "fejlesztést" csináltam a kocsiban, hogy tettem be végre két első hangszórót is (csak nagyon szolidakat), és szereltem be két kapcsolható USB-portot telefon/tablet töltésére. Ezen kívül másik kocsiból kiszerelt hangszigetelést tettem még hátul a padlóba ill. az ülések mögé. Összkomfort :)
A cél ezúttal Montenegro, odafelé Horvátországon, visszafelé Bosznián és Szerbián keresztül. Ismét kb. 2000 km lett a vége, a 3 tankolásból kettőt mértem, ezek 5,2 és 5,9 literre jöttek ki (nyár, végig országúton 80-90, és nem nagyon megpakolva, cserébe sok hegymenet). Problémánk most Boszniában akadt, ahol mindenhol ugyanolyan kútnál, ugyanannyiért, ugyanolszan sz@r benzint lehet kapni. A podgoricai tankolás után kb. 50 km-rel olyan szinten elkezdett rángatni a kocsi, hogy alapjáraton kívül alig lehetett használni, kb. 15 lóerőt tudott. Valószínűleg koszos volt a benzin. Mindez sötétedés után, civilizációtól távol a hegyekben, ahol augusztus ellenére látszott a lehellet. :) Végül az otthonról hozott tartalék Lukoilos benzinnel felhígítva javult a helyzet, Szerbiában meg alkalomszerűen hol teljesen megszűnt, hol újra előjött kicsit. Ha újra ott lennék, biztos, hogy a fúvókák kb. 5 percig tartó kitisztításával kezdeném.

A tél beköszöntével sajnos megint csak a hétközapi, városi használat jut ki neki, így a fogyasztás is felment 7-8 liter köré.

Távlati tervek között szerepel a váltó cseréje (van itthon 2 másik), ugyanis amióta megvan az autó, a kettes fokozatnak nincs szinkronja. (Gondolom az előző, bácsi tulaj intézte el) Emiatt némi rutint igényel a visszaváltás 3-ból, ami engem ugyan annyira nem zavar, de mikor más vezeti, felsírok a váltó reccsenése hallatán. Igazából ehhez a javításhoz csak idő kéne. Szeretnék még egy flexi csődarabot beleműteni a kipuff rendszerbe (kb 3eFt), szerintem halkabb is lenne utána, mert nem rezeg az egész rendszer, másrészt talán később törne a kipufogó, mert nem egy merev dolog az egész.
Ezen kívül hamarosan esedékes a vezérléscsere, azt is itthon szeretném elvégezni, hogy tanuljak belőle. Másrészt olcsóbb.

Ha nemsoká kikerülök az egyetem falai közül, és elkezdek normális pénzt keresni, biztos, hogy utódja után nézek. Hobbiautónak nagyon jó, sokat lehet tanulni belőle és én szerethetőnek is tartom, de hosszú távon csak türelemmel használható, és áldozatok árán (lassan érsz oda, hangos, és nyáron elég meleg). Ettől függetlenül szerintem minden autózó embernek valami hasonlóval kéne kezdenie, egyrészt megtanulni az "alapokat" (ne ess pánikba!), másrészt, hogy tudja értékelni az utána következőt. Nekem olyan élményeket adott, amire mindig emlékezni fogok, és modern autó sose adhatta volna meg.

Hibalista

- komplett kipufogórendszer (kb. 30eFt) - hátsó fékmunkahengerek (2500/db+munkadíj) - első lengőkar-gömbfej (2500.-) - generátorcsapágy (2800.-) - karbi beállítás: 5000.- - lakatolás (2015 tavasz): túl sok - gyertyák: 800.-/db, benzinszűrő: 500.-/db, egyéb apróságok

Ide hordtam szervizbe

Márki Imre - Szeged. Egyszer voltam nála, baromi drágán dolgozik, és nem ért a motorhoz.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Tóth autószerviz ( https://www.facebook.com/AutoszervizSzeged/ ) nem olcsó, de lelkiismeretes.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1989
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 68000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Xedos6 (talán?)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 1.3 1988

További ítéletek (134 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)