A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Wartburg » 1.3 (1988-1991)

1.3 1.3 S 

Az ítélet értékelése
4,2(5 db)

Az els? szerelem

Szöveges ítélet

1991 szeptemberében vettük át a Merkurtól. Az utólsók között, nekünk az els? autónk volt. Apám hozta haza, emlékszem, hogy álltuk körbe a garázsban és nézegettük. Csoda volt.

Sima 4 ajtós volt, standard kivitel, de az utólsó szériából. Plüss üléshuzatok, fekete plüss ajtókárpit, 160-ig skálázott km óra, a kombim?szer is eltért a többit?l. Tágas csomagtartó, nagyon jó f?tés. Kényelmetlen volt ugyan, de egy bécsi kirándulást egy seggel le lehetett vezetni, nem vészes. A teljesítménye és a fogyasztása is jó volt. Nem versenyautó, amit egy 1.3-as Golf motortól el lehetett várni, azt hozta. Hozzátartozik ehhez az is, hogy a családban lev? szerel? gondozta (nem javította, szerelte, hanem gondozta), így mindíg akárhova el mertünk vele indulni.
Nagyon vigyáztunk rá, f?tött garázsban állt mindíg. Tesóm és kés?bb én is ezen tanultunk meg vezetni. Mindíg kiszolgált minket, mindössze két esetet tudnák felsorolni, amikor otthagyott minket. Els? esetben a váltórudazat esett szét egy kiesett csavar vagy sasszeg miatt. Második esetben pedig az akkumlátor merült le, végleg. Ennek oka a karburátorf?tésben keresend?, télen szerette leszívni az akksit, ezt ideiglenesen megoldottuk: kikötöttük. Hiányát nem észleltük, biztosan kell, ha egyszer ott volt, de minden további nélkül elm?ködött nélküle.
Elhasználtunk rajta 3 garnitúra gumit, egy hátsó kipuffogódobot, a már említett akksit, a vízpumpa 2x romlott el (csere, nem javítható), végül a két els? doblemezt cseréltettük és fényeztettük. A tipikus Wartburg-betegség ette meg ?ket, rozsdásodtak. A jó alvázvédelemnek és a folyamatos gondoskodásnak hála máshol nem ütötte fel fejét a rozsda.
Beázásról a csomagtartón kívül máshol nem panaszkodhattunk. Ez utóbbi teljesen random módon történt: hiába locsoltuk, próbálgattuk, nem ázott be. Egy kiadós es?t követ?en azonban a csomagtér kárpitja vízt?l tocsogott. A megoldást nem találtuk meg.
A fékek gyengék voltak, ezen némi állítgatás, fékfolyadék csere, fékbetét csere segített, ha nem is egy szervófék volt, de megállt mindíg id?ben.
Télen kiválló volt, amíg nem hasalt fel teljesen a hóban, addig ment! Használtuk sárban is, ugyanez volt rá a jellemz?. A nagy hasmagasság kifejezetten el?nyös volt, de sajnos a mai autókkal egy komolyabb padka már veszélyes lehet...
Sok jó bulit megélt, els? autónkként fájó szívvel váltunk meg t?le. Keresked? vette meg, így pontosan nem tudjuk hova került, de akié lett végül, biztosan nem bánta meg. Egy ilyen Wartburg jól karbantartva, kis odafigyeléssel olcsó, megbízható társa az embernek.
Ha kis pénzért kellene használt családi autót venni, gondolkoldás nélkül beleülnék egy Wartburgba.
Amit azért érdemes megnézni vétel el?tt:
-karosszéria. Sok helyen korrodálhat, sokat láttam már teljesen szétesve. Gyárilag nem kaptak alvázvédelmet, ha nem tetették fel id?ben átvétel után, akkor már kés?. Els? doblemezek, hátsó doblemezek, kipuffogó, hátsó ajtó mögötti ív, els? ajtók alja, csomagtérfedél heggesztései, csomagtérben a pótkerék alatt szeret elfogyni a lemez.
-motor. Golf motor, így sokan azt hiszik, ez magától megy. Nem, ugyanúgy gondoskodást igényel. Hidegben könnyen kell indulnia. Ha kattognak a szelepek és ez indítás után 10-20mp-el nem múlik el, gond van, olajcserék kimaradhattak... H?t? szeret kilyukadni, csehszlovák gyártmány, cserélni lehet, nem tudni hol javítanak megbízhatóan ilyet. Vízpumpa csöpögés: halott, cserélni kell. Váltó: szépen kell kapcsolni a sebességeket, ha akad, vagy nem lehet visszakapcsolni, szinkronfék csere, rudazat állítás vár, esetleg olaj - lehet, hogy már nincs is benne...
-futóm?: els? futóm? remegése, gumik rendellenes kopása el?fordulhat, nem annyira a javítás költsége a gond, hanem az, hogy kevés helyen javítják lelkiismeretesen ezeket a gondokat!
-elektromosság: ezzel nálunk a már említett karburátor f?tésen kívül sosem volt gond, másnál sem nagyon hallottam.
-bels? tér: kopott kárpitok, szétkopott kormány és pedál: 150 ezer felett jár már jóval! Mi vigyáztunk rá, ezt meghálálta, kevés olyan szép belsej? autót láttam még, mint a miénk volt (nem vicc, újszer? volt.) Az ülések oldalfala szeret kiszakadni el?ször, aztán a váz elfárad, itt-ott belapul, szétmegy. Ekkor általában megcserélik a két els? ülést, ami megoldható ugyan, de a javítás olcsóbb és szebb, egy kárpitos gyorsan és tartósan meg tudja javítani (ezek még javíthatóak szemben a maiakkal..). A f?tés nagyon jó, ha a próba során nem m?ködik, akkor még nem cseréltek sosem h?t?folyadékot és annyira tele van a rendszer, hogy már nem képes keringetni, na ezzel is lehet szívni. A rendszeres cserét meghálálja az autó, nekünk soha nem forrt fel a víz, pedig a pesti dugókban álltunk eleget! Még egy kis f?tés: ezekben a hátsó utasok lábához is jut meleg! 1991-ben, keletnémetországban. A Mercedesen kívül más sajnos nem csinál ilyet, pedig mekkora feature már! Mi mindíg szerettük télen! A m?szerfal alapvet?en tartós, elég egyszer?, megúszta a formatervezést, de a "slaggal takarítható" jelleg?ek közé tartozik. A lámpakapcsoló meg tud fáradni, nem kapcsol, kontakthibás lesz, de kapható jó min?ség? utángyártott. A régiek szövetkárpitosak m?b?r ajtóborítással, az újak plüssök. Ha nem vigyáztak rá, a plüss szétkophatott már. Ha az ajtóborítás hullámos, ott beázás van: vagy megbontották már a küls? szigetel? gumikat, vagy törött volt és rosszul rakták össze. A küls? gumik szeretnek összehúzódni ha sokat áll napon az autó, és nem gondozták gumiápoló szerrel ?ket.
-csomagtér: kárpizotásnak teljesnek kell lennie, ha nincs, vagy koszlott, ez mindent elmond mire használták az autót. (Pláne, ha "lóg" a csomagtér, ezalatt ugyanis nincs alváz, jelent?s túlterhelést?l egyszer?en lefittyed!) Mindenképpen ki kell venni a pótkereket, alatta szokott rohadni. Van megoldás, többféle is ez ellen, bár az alvázvédelem a legegyszer?bb.
-alul: kerekek állapota, alváz állapota. Els? taposólemez szeret rohadni, ha beázik az autó az els? szélvéd?nél, pont oda folyik a víz. Beázás: már említettem, törött volt vagy gondatlan javítás! A kipufogó leöml? tartós darab, a középs? dobok is jól bírják, a hátsó dobok fogynak rendesen. A tartóbakok állapotát nézzük meg, mert képes leszakadni az egész ha elkorrodált! Utángyártott jó min?ség? kipufogó kapható, jó pár évig nem lesz rá gond, kár heftölgetni a régit, hosszú távon többe kerül.

Végszóként: volt rendesen olyan tulajdonsága, amit nem szerettünk. De kilenc évig nap mint nap használtuk, elvitt minket nagyon sok szép helyre. Az id? mindent megszépítene? Nem hiszem. Ma mindannyian más-más autókat használunk, ezeknek is megvannak a maguk bosszúságai. Reméljük, a mi kis szürkénk még ma is fut valahol, tulajdonosa megelédegésére.

Hibalista

- Vízpumpa, akksi, szinkronfékek, els? doblemezek.

Ide hordtam szervizbe

Ismer?s szerel?

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (5) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 129000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Wartburg 1.3 1988

További ítéletek (134 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)