Bombabiztos ugró gepárd
Szöveges ítélet
Az enyém a 2010-es modellévű Volvo XC60 D5-ös dupla turbós dízel motorral felszerelt változat.
A régebbi, egy turbós változaton szerintem sokat javít a dupla turbó, mind érzésben mint teljesítmény adatokban. Akár 0-ról való gyorsulás, akár 130-ról tempó fogása az autópályán... semmi sem okoz neki gondot. Gyakorlatilag nem kerültem még olyan szituációba, amikor a motor kevés lett volna. Az előzések ezzel a motorral egyszerűek és gyorsak.
Az autómhoz kértem minden biztonsági felszerelést és volt már rá példa, amikor érzésem szerint az aktív 4x4 fogott meg a vizes úton. Az első km megtételekor pedig az előre feszített fékekkel tudtam még biztonságosan megállni egy zebránál hirtelen fékező autós mögött. Az aktív tempomatot csak ajánlani tudom mindenkinek, szerintem sok stresszt vesz le az ember válláról, mind autópályán, mind közúton.
Az új 2010-es változatban kicsit átvariálták az extrák árazását is, így elérhetőbb lett az Aktív futómű is (Comfot-Sport-Advanced). Ellentétes véleményeket hallottam erről, de nekem bevált.
Szerintem az autó mozgását nagymértékben befolyásolja a változtatható futómű beállítás. Pl. a gyártó az Advanced módot kvázi sportpályákra javasolja, ám nagyon hasznos tud lenni pl. ha nagyon előzgetünk és gyors kanyarokat veszünk, mert az autó egyrészt nem billeg (gyakorlatilag semmit) és sokkal gyorsabban tudjuk bevenni az adott kanyarokat.
A toltatókamerát már többen ismerhetik, az ebben az autóban is nagyon jó szolgálatot tesz. Az első radarokkal + hátsó kamerával jobban tudok parkolni mint egy kategóriával kisebb autókkal.
A sávtartásra és holttére való figyelmeztető berendezések jól működnek (jobban mind gondoltam). Ha valamelyik kamera nem működne helyesen, akkor inkább figyelmeztet és kikapcsolja a funkciót (ritkán BLIS-nél fordul elő).
Eddig Garmin és I-Go navigációt használtam az előző autóimban és bátran mondhatom, hogy a Volvo navija teljesen partiban van. Részletes térkép, jó megjelenítés, beépített (tehát jelent nem veszt el sehol).
A klíma és ülésfűtés is rendben van, a belső tér jól kialakított és ami nagyon megfogott (az egész márkával kapcsolatban is), hogy nagyon átgondoltak a funkciók. Pl. a hátulra beépített 2 gyerekülés nagyon jó, a tárolórekeszek jó helyen vannak és hasznosak. A panoráma üvegtető még több pluszt ad az utazás élvezetéhez.
A fogyasztásban szerintem egész jó (bár az autópályás értékkel nem vagyok kibékülve). Közúton, picit sietve, előzgetve 7,7-8 ; városban (kis távokon, parkolás, forgalom, gyorsítás) 8,5-9 ; autópályán 120-7,7 130-8,3 140-9,0 150-10 ; városban-közúton 55 kph mellett 5,5 :)
Összességében szerintem az ár/érték aránya ennek az autónak nagyon jó. Igényes, átgondolt és jól vezethető autó. Ha kell nagyon sportos, ha kell elegáns úrias. Összevetve az AudiQ5-BMWX3 kategória társakkal, szerintem mind árban mind értékben jóval kedvezőbb az XC60, amellett hogy pl. koccanásgátló egyikbe sincs.
Hibalista
- 2 hónap alatt 12500 km-t mentem vele (tehát intenzíven használtam) de gond nem volt vele.
Ide hordtam szervizbe
Miskolc Volvo szerviz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | szerintem Volvo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |