A számomra megbízható svéd utitárs.
Szöveges ítélet
Ez a jármű a 6. autónk,amióta itt élünk,közben elfogyasztottunk egy 528-ast és egy Passat 1.8t-t,de ő maradt meg,pedig nem vagyok még abban a korosztályban és igazság szerint költözés miatt vettük,de bevált.
Amit tudni kell róla ez egy I-es Cross Country,kimondottan Amerikának szánt,Európában ritka kivitel.Csak benzines turbóval kapható,az enyém a Renault blokkos 5 hengeres,alacsony nyomású turbo.Volt még a 2.0t és 2.3t is,de az öreg kontinensen csak ezzel a motorral volt kapható.
A legelső kombi SUV az Audi Allroad és a Subaru Outback előtt.Persze azóta sorba születtek a hasonszőrű gépjárművek,kisebb-nagyobb sikerrel.
A Volvokról az első és legfontosabb,van aki szereti,van aki utálja.Aki német vagy japán autó fetisiszta az soha ne vegyen,mert nem fogja látni az értékeit.
Volt a családunban Volvo,de soha nem sikerült megismernem a típust.
Második tulajdonosa vagyok,előtte egy idősebb úr használta,vezetett szervízkönyves és csak gyári alkatrész került az autóba.
A kasztnin apróbb karcolások,de erről a nepperek tudnának mesélni,miért nem szabad mediterrán országból autót venni.
Szerintem baromira egyszerű a feladat.Alaposan át kell nézni a kiszemeltet,mint bármely másik országban.Az enyém szerencsére garázsban tartott,nem levedlett fényezésű,mint sok spanyol autó,enyhén fakó színű.A belsőben a szokásos kopás(kormány,bőrülés)mondjuk a váltószoknya ép.Minden elektromos dolog működik,a klímát tölteni kellett,tömítések hibátlanok,nem repedezettek.Tempomat nem működik,csomagtérajtót támasztani kell,ezek a feladatok még megoldásra várnak.Ugyanúgy,mint a kormányösszekötő illetve a légtömegmérő.
Ezenkívül az autó használható a mindennapokban.Stabil,futómű nem kopog,kormány nem húz,a motor zseniális független az 1600kg/194le/280nm-től.A gyári gyorsulást viszi,200km/ó-ig hajtottam 4800-nál volt a fordulat,5500-nál szabályoz le.Fogyasztással meg vagyok elégedve város 13,5l ,autópálya 130km/ó 9,2l ,egyébb 100km/ó 7l.Persze van akinek ez hajmeresztő,de én nem cigizek,nem piálok.Nekem az a hajmeresztő összeg.
Itt is vannak kemény kakasok,akik azt hiszik,hogy öreg svéd doboz.Persze álltalában elkeserítem őket.Főleg a Haldex-nek köszönhető,hogy kanyargós úton lemaradoznak az érdeklődők.
Olajat-vizet nem eszik.Nyáron 33-40 fokban klímával városban is stabil 90 fok a motor.
Turbót melegítem-hűtöm.Tudom,hogy macerás,de nem szeretnék 800euróért turbót venni vagy 1000-ért motort felújítani.Ettől függetlenül nem városi autó.Parkolni nem egyszerű és nagy a fordulóköre.Kényelme megfelelő,mondjuk nekem a gyenge 170cm-hez rendkívül kényelmes,jól beállítható,ülések nincsenek kiülve,kárpitok nem lógnak,pedig közeledünk a 300.000km-hez.Mint minden öreg autóval ezzel is törődni kell,az "az autó van értem,nem én az autóért" elv itt nem müködik.Az elveimet maximálisan osztom a Totalcar csapatával öreg autó nem vén autó és ezekben még van spiritusz.Megtehetnénk,hogy új autót vásároljunk,de ami mindannyiunknak tetszenne az 40.000-100.000 euró között van,szóval inkább maradunk ezeknél a típusoknál.Az új autó a legrosszabb befektetés.Kivéve egy Pagani vagy Koenigsegg vagy egyébb ritka német-olasz bálvány.De ki-ki maga döntse el.
Minden autónak van bosszantó szokása,mint ennek az XC70-esnek is.Egy hónapig állt a garázsban,mert elektronikai hiba miatt nem indult,közben csak a zárlatos akksi okozta a bakit.Check Engin lámpa égett,volt riadalom.Komjúter frissités megoldotta.Típushiba még a csomagtér roló,amit még használtan sem találtunk és a bőr minősége.Elektromos ablak gombok kiestek,de cserélve lett,néha nem akarja fel-le húzni a hátsó ablakokat.Gyári risztó müködik,TRACS úgyszintén,difi+négykerékhajtás zseniális,a felfüggesztés is.Sima úton kicsit ráz,nem egy Citroen CX,ellenben terepen kényelmes.Csomagtartó hatalmas,síkban dönthetőek az ülések 1650l-rel meg volt oldva a költözés.Fékek szintén jók,nem nyúlósak,nem melegednek,elől-hátul hűtött tárcsa.A hangja,mint ahogy Winkler-Vályi kolléga is állítja csodaszép,nincs szerencsétel turbójuk.Az egyik szomszéd megkérdezte,hogy hol a Subaru STI-m,amit minden reggel hall,közben egy Volvo-val jövök ki a garázsból.
Mint ahogy az elején kezdtem,a Volvo-t lehet szeretni,lehet utálni,ha nem törődsz vele megkeseríti az életed,ha foglalkozol vele,nem hagy ott soha.Szerintem megbízható,csak egy jó szerelő kell hozzá.Alkatrész közepesen megoldott,picit drága,bontóban nem található a típus,mert a legtöbb még az utakat nyúzza rendületlenül,főleg Amerikában,ahol presztizse van.
Eladni nem fogom,mert még nincs ára,de ritka,ergo megtartom.Mellé szeretnénk még valami sportosat és valami városit,természetesen a régi era-ból.
Hibalista
-
- Gyertya kábel(Bosch)85euro
- Gyertya 5db(Bosch)60euro
- Olaj,szűrők,fékpofák(Sachs) 300euro
- Komplett vezérlés(Continental) 400euro
- Teleszkópok(Bilstein),gumicsere(Good Year),centírozással 700 euro
Ide hordtam szervizbe
Barcelona
David
Felesleges regényeket írnom előnyökről,illetve hátrányokról.Ha tudsz kommunikálni,nem vernek át,ha csak magyarul sem beszélsz,biztos,hogy levesznek,mint a riadt majmot.
3 autómat is javított.A legtöbb idő 6 nap volt(hengerfej és kipufogó csere)pedig mindig tele volt munkával és másodmagával dolgozott egy tanuló sráccal.Ez mellett szigorúan betartotta a sziesztát és a közel,évi 50 napos ünnepet.
Szakszerüen dolgozott(minden szerszámmal fel volt szerelkezve),ami kikerült a keze közül,az becsületesen meg lett csinálva,pedig 3 különböző gyártmányt vittem hozzá.Egyedül az olasz autóktól fázott a lába.Nem volt neki lehetetlen feladat.Mindenkinek ajánlom,aki a környéken él vagy átutazóban lerobban.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Granada
Miguel
A spanyol szerelők egy másik példánya.Ő andalúz,de nem szarik bele a munkájába.
Gyorsszervíze van,véletlenül akadtam rá,amikor egy öreg szaki 600euróért akart benzinpumpát cserélni az öreg svédben,mert nem indult.A valóságban csak a zárlatos akksi bolondította meg az elektronikát.Akkor futottam bele Miguel-be,aki házhoz jött és csak az akkumulátor árát kérte el.
Szintén mindent megcsinál márkafüggetlenül és precízen.Volt már nála Maserati és DS Citroen is.
Kicsit drágán dolgozik,de megbízható,gyors és a bio autómosólyában is kivállóan végzik a munkát.Az árak csak azért húzósak,mert mindenből a legjobbat veszi,hogy másnap ne menj hozzá hisztizni.
Őt is bátran ajánlom minden errefelé tévedő honfitársnak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22545 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Alfa156,Ford Mondeo RS,Audi A4,Vw Passat,528 | Következő autója? | Rengeteg autót ki szeretnék próbálni. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
