A pénteki autó legendája valóság?
Szöveges ítélet
Új autó, T3 benzines 150LE Momentum felszereltség+téli csomag (fűtött -szélvédő, -ülések, lámpamosó).
Ígéretesen indult a kapcsolat, nem az első Volvónk, így azt gondoltuk tudjuk mit várhatunk.
Mekkorát tévedtünk!
Úgy kezdődött, hogy az első héten kipróbáltuk a city safety rendszert. Szereztünk is egy hatalmas kartondobozt, azt kiraktuk az autó elé, majd tízből tízszer halálra gázoltuk. A szervizben megöltünk még egy fényvisszaverős bóját is, így az autó kapott szoftverfrissítést. Ez megoldotta a hibát, közben kiderült, hogy egy beta verziós szoftverrel lett átadva a kocsi. No comment.
Közben a váltóban eltörött a váltókart pozicionáló rugó. Ezt két nekifutásból sikerült kicserélni, majd harmadszor azért kellett visszamenni, mert a szerelés során nem kötötték vissza a szivargyújtót, így abban nem volt áram.
Az első futóműből a kopogó hang 10.000Km környékén kezdett hallatszani, és hallatszik ma is kanyarodáskor. Cseréltek több alkatrészt de a hiba nem akart megszűnni. Az utolsó tipp szerint a rugó okozza a hangot. Ezt majd az új gazdája kicserélteti, ha akarja.
Értem én, hogy új típus, meg pénteki autó, de nem ezt vártam...
Az autó amúgy kellemes. Az autógyártás eddigi legszebb fabetétét sikerült benne előállítani, az ülések kényelmesek hosszú távon is.
A motor karakterisztikája (turbo) némi megszokást igényel. 1400/s alatt lényegében halott, innen fölfelé jön meg az élet. A hatsebességes váltó kiosztása olyan szerencsétlenre sikerült, hogy visszaváltáskor rögtön kettőt érdemes visszavenni 6-4, 5-3, mert különben elveszik a turbónyomás, vagy egyszerűen csak nem lassítjuk az autót számottevően. A kocsi fordulóköre hatalmas, hátrafelé, és oldalra kilátni szinte lehetetlen. Szerencsére volt tolatóradar, így a tolatást lényegében hátrafordulás nélkül fülre és a tükrök használatával lehet elvégezni. Pont mint egy Ford Transit ;-)
A csomagtartó több szintes, és egy ügyes megoldásnak köszönhetően a csomagok összeborulását is sikerült megakadályozni. Ellenben kicsi. Két ember egy heti cuccal éppen elfér benne. Családok ne induljanak vele nyaralni!
Hátul inkább 2 mint 3 embernek van kialakítva hely, de rövid távolságon ez is megoldható.
Úgy érzem ezzel a motorral és ezzel a gyártási minőséggel a Volvo sokat lépett vissza az előző évekhez képest. Persze azóta lett új, saját fejlesztésű motorcsalád (2014-től) gondolom nem véletlenül...
Hibalista
- Váltókar pozicionáló rugó törés - valami kopogás a bal első futóműben amit végül nem sikerült megjavítani - city safety nem működött - elektromos rendszer anomáliák - zörgő kárpitok
Ide hordtam szervizbe
Volvo Galéria
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | s40 | Következő autója? | Civic |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |