Sportos diplomata
Szöveges ítélet
2007 januárjában vettem egy kereskedésben, csupa jó tapasztalat, bár tartottam előtte egy kicsit az átveréstől - alaptalanul (kecskeméti kereskedés). Az első napokban amikor hazavittem tolatásnál nyikorgó hang hátulról. Kiderült, hogy leszakadt a baloldali kézi-fékpofa. Tárcsástól cserélték a Duna Auto-ban, reggel vittem, délután hoztam. Ezért fizettem potom 85.000 forintot. Utána viszont tényleg semmi. Január óta majdnem másfélszer megkerültem a Földet, tökéletes utitárs és utaztató. Pöccre indul, nem köhög, nem kormol. Kellemes a diezel hang. Tompa puffanással csukódik az ajtó és meghitt nyugalom lesz úrrá rajtam. Akár rádiót akár CD-t hallgatok, kellemesen beteríti az utasteret a hangzás. Az ülés nagyon kényelmes, a könyöktámasz mindkét oldalon megfelelő helyen van (az ajtóba süllyesztve). Az automata váltó pontos, sportos de nem agresszív. Gázadásra kis késéssel reagál ugyan de ha eléri a megfelelő fordulatszámot a 163 lóerő piszkosul húz. Útfekvése kellemes, sima úton mintha csak lebegne az ember. Az íves kanyarokat nagy sebességnél is az úthoz tapadva veszi. Főleg autópályán használom (H, A, D, F, B, NL, L, FL, CH, CZ, SK) a munkám miatt, tempomattal ráállok a 130 km/h sebességre, Németországban ahol lehet 160 km/h-ra és 6-7 Liter körül szürcsölget. Legutóbb Berlinből jöttem haza 3/4 tankkal. Igaz inkább éjszaka megyek amikor többnyire folymatosan lehet haladni de igazából nem tapasztaltam lényeges eltérést a nappali közlekedésnél sem. A múltkor kiváncsiságképpen 100 km/h-s tempóval autózgattam el Bécsig, 3,5 Literes fogyasztást produkált a fedélzeti szerint, az üa mutató meg sem mozdult. Elképesztően jó fogyasztása van, igaz kímélem is. Az ASR észrevétlenül de biztosan végzi a munkát, csak egy lámpa felvillanása jelzi ha működésbe lép. Elektromosan kifogástalan az autó. A fedélzeti komputer azonnal jelzi, ha valami nem stimmel (ablakmosó folyadékot után kell tölteni, izzócsere). Hátul ugyan kicsinek tűnik az utastér, az utasok sosem panaszkodtak a kényelemre, az első ülés támlája süllyesztett így elfér a hátul ülő térde. Rossz, vagy inkább kellemetlen tulajdonságként a nagy fordulókört említhetném. Bárhol kellemes vele a megjelenés, elismerő szavakat kapok a külsőre és a belsőre is egyaránt. Számomra úgy tünik, a Volvonak előkelö helye van kontinensünkön. Európa szerte Nagykövetségekre járok és mindig kapok helyet a konzuli parkolóhelyken, volt amikor kérdés nélkül nyitották fel a sorompót:) És az nem nekem szólt, hanem az autónak!
Hibalista
- Vétel után hátsó féktárcsa és kézifékbetét csere, utána már csak a használattól reálisan kopó, cserélendő alkatrészek. Olaj, szűrők, szíjak, első féktárcsa, első fékbetét. Egyszer volt izzócsere és ablaktörlő lapátcsere.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Duna Auto, Zay utca - kedvesek és pontosak de valahogy néha kételyeket ébresztettek bennem az elvégzett munkával kapcsolatban. Nem olcsó.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Egy repülőgépszerelő technikus. Minden a kisujjában van az autókról is. Precíz, pontos, megbízható. Emberek ezrei repülnek a magasban biztonságban, nyugodtan ülök az általa szervízelt kocsiban.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A6 | Következő autója? | Csak Volvo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |