A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S60 (2000-2009)

S60 T5 geartronic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

ajándékozd meg magad

Szöveges ítélet

Németországból importált "levetett nyugati játékszer"

16 hónap és több, mint negyvenezer kilométer tapasztalata

A másfél tonna feletti tömeget 10x kellett elolvasnom, hogy tudatosuljon bennem, a motor ereje és végig tartó nyomatéka, valamint a fékhatás alapján nem lehet érezni.



Az autót én hoztam el az előző (második) tulajdonostól (bővült a családja kicsi lett a sedan), a papírozást a Gödöllőn lévő NKH munkatársai végezték, ennyire felkészült és segítőkész, szeretre méltó csapattal ritkán találkozni. 10/10 (nehezítő körülmény: magán tulaj, katonai diplomáciai testület rendszám)

Az autó az első széria modell frissítés előtti utolsó példánya, igen gazdag felszereltséggel; navi, tv, telefon, elektromosan állítható memóriás fűtött bőr ülések, tetőablak, tempomat, kétzónás automata klíma, fényszóró mosó és törlő, fényre sötétedő belsőtükör, elektromosan behajtható talajmegvilágítós külső tükrök, sötétítő roló a hátsó ablakon, CD váltó 13 hangszóró Dolby ProLogic hangzással, programozhazó állófűtés, terhelés függő automatikus szintszabályzás a hátsó tengelyen, játszani engedő menetstabilizátor (DSTC), hátsó utas nevelő (gombnyomásra lecsapódnak a hátsó fejtámlák), a hátsó kartámasz egy tanúsítványokkal rendelkező gyereküléssé alakítható egy mozdulattal.

Szubjektív véleményem az autóról, hogy KELL! a formája elragadott, a technikai részletei és a dinamikája. Kisgyerek voltam, amikor a típus megjelent, de mindig megcsodáltam, ha elment mellettem egy az utcán. Egy kék, fekete bőrbelsős turbós benzinesre vágytam. (másik ilyen "ohh de szééép" autó a Rover 75 volt, ám kiprobálás után nagy csalódás volt, az eladó pedig őszinte, így lett 2010-ben egy Opel Vectra 2.5 V6 benzin az első autóm)

Az autó kiváló túraautó két átlag testalkatú férfinak és két átlagos testalkatú hölgynek -de a lányok üljenek hátul, csomagoljanak átgondoltan- 183cm magasságommal a fejem már a tetőhöz ér hátul, a lábam előtt még van hely bőven (egy barátom állandóan emiatt panaszkodik, szerencsére nagyon ritka eset, hogy saját magam mögött kell ülnöm...)
A csomagtér átlagos méretű, de a négyajtós az négyajtós... Egy Astra G sedan csomagtere kb megegyező méret, ám a volvo lapos és nagyon hosszú alapú széles tégla, kicsi nyílással, közel sík oldalakkal. Az ajtó mechanikája nagyon ügyes megoldás, szinte hozzáér a csomagtér fedél a hátsó üveghez kinyitott állapotban, így lehetetlen megfejelni a zárat vagy az ajtó peremét (szemben szinte az összes sedannal, gyártótól/kategóriától függetlenül). Az oldalsó takaró elemek mögé és a szükség kerék mellé nagyon sok hasznos/kötelező holmit el lehet rejteni.

Az utastér kényelmével kapcsolatban kivetél nélkül minden utasom megjegyzi, hogy ilyen kényelmes utasülésen ritkán vagy soha nem ült még, az ülőlap dőlésszöge állítható, a zajszigetelése kiemelkedő (minden üveg kétrétegű, minden üregben hab, vagy szivacs van), az utastér szellőzése nagyon jól eltalált, az automatikus külső/belső levegőkeringetés gyorsan reagál.

A teljesítménye illik a külső megjelenéshez, nem sportautó, hanem egy sportos sedan. 7 mp alatt 0-100kmh, ami nem egy eget rengető adat, ám ahogy előadja az már inkább az. Álló helyből nyugodtan indul meg, a váltója nem kapkod, ám nagyon hirtelen hagyja el a mutató a 160at, egy autópályán benzinkútról visszasorolás nem a forgalom többi résztvevőjének jó indulatán múlik, főúton autózva pedig nem jelent gondot, ha két kamion megy egymás mögött olyan távolságra, hogy közéjük nem lehet visszahúzódni.

Nagy tömegű, automata váltós, benzines autóhoz megfelelő a fogyasztása, városon belül mozogva 500 km után már erősen javasolt lemosni a szélvédőt egy benzinkúton -és ha már ott jár az ember, akkor nem árt nagyjából hetven litert beletankolni-
Autópályán legális közlekedés mellett 800 km fölötti a hatótáv.

Az autó gyári felfüggesztése nekem nem annyira nyerte el a tetszésemet, ráadásul az első lengéscsillapítók már nem olyan lelkesen dolgoztak, így egy Eibach ProKIT rugókból és Koni FSD lengéscsillapítókból álló kombináció került be, bátran kijelentem, passzív futóműből ennél jobbal még életemben nem találkoztam, sőt egyik másik adaptív rendszert is megszégyeníti a rossz minőségű hosszanti törésekkel tarkított szakaszokon.

Meghibásodása ennyi idősen és mostanra több, mint negyed millió kilométerrel:
-turbo nyomás érzékelő és szabályzó
-váltó szoftver frissítés/újratanítás
-generátor feszültség szabályozó

További cserélt tételek:

a futómű és kormánymű minden eleme (minden szilent, toronycsapágyak, külső-belső összekötők, kormány kardán cserélve újra, gyári felújított kormányműre cserélve az a példány, aminek ki volt szakadva egy gumiharangja)
jobb oldali féltengely (belső harang kiszakadt, majd az út pora és az erőtlen motor kettősének hatására eltört a csukló) csak komplett féltengely kapható

Alkatrész költsége jelentősen magasabb, mint egy Opel, vw/seat/skoda/audi üzemeltetése.

Fordulókörét már megpróbáltam lemérni de sajnos csak olyan mérőszalag volt nálam, ami 100 méterig mér, így a sugarát sem tudtam meghatározni. Najó, túlzás nélkül a 11.4 méter, ami a könyvecskéjében szerepel valami elírás lehet, a 14.1 méter már esetleg hihető, de egy biztos, ennél kisebb kormányszögű személyautót még nem vezettem, egy ívben négy sávon nem tud megfordulni az autó.

A beltérben apró bosszantó kopások látszanak már ennyi idősen, csúnyábban öregszik, mint egy Opel, de szebben, mint egy audi.

jellemző hibája, hogy a túlságosan szigetelt motortérben elöregszenek a különböző folyadékok kupakjaiban a szigetelések, párolog a kormány hidraulika (18E km alatt 3 deci) sapka csere megoldja, esetleg csak a a tomítés pár forintból.

Olajfogyasztása hozzávetőlegesen 16-18E alatt egy liter.

A váltó nagy melegben araszolás után hajlamos kicsit darabosabban váltani, de egy hűtő poroszkálás és helyre is áll.

Néha az ülés/tükör/rádió memória meggondolja magát és nem azon a csatornán kapcsol vissza a rádió, ahol ki volt kapcsolva és a tükröt megmozgatja feleslegesen.

Azoknak ajánlom jó szívvel ezt a típust,

-akiknek a kényelem számít és nem az, hogy a be lehet rakni egy mosógépet és
fűkaszát egyszerre a csomagtérbe.

-akinek nincs rendszeresen egynél több 190 centiméteres utasa

-akinek nem a "mennyit fogyaszt" kérdés alapján dől el, hogy egy autó jó/nem jó

Hibalista

- Generátor, apróságok.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 221000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Vectra Következő autója? valami amerika
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S60 2000 (2000)

További ítéletek (104 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)