A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V50 (2007)

S40, V50 1,9 TDI 

Az ítélet értékelése
2,7(15 db)

Az ész választása

Szöveges ítélet

Céges kocsiként kaptam és használtam majdnem 4 hónapon át. 68.210km-nél vettem át és 90.172km-nél váltam meg tőle.

Egy 3 éves, benzines E90-esből ültem át – érezni lehetett a különbséget, sajnos nem a Volvo javára.

Pedig Magyarországon a német triumvirátus (Audi-BMW-Mercedes) után a presztízs lista képzeletbeli megosztott 5. helyén van a Volvo (4. a Lexus). Még a nem sznobok is ismerik és a road presence is megvan, azaz ha utolérek valakit, az szépen lehúzódik. Vagy nem és versenyezni kezd. :-)

Hogy mi is volt a fent említett különbség?
Az extrák teljes hiánya a komfortülésen (állítható comb és deréktámasz) és a kétzónás automata klímán kívül! Ha csak nem számít extrának 2013-ban a szervokormány, a szervofék, az ABS, a menetstabilizáló, a 2 légzsák, a 6 sebességes manuális váltó, a központizár, a kartámasz, az elektromos ablakemelő és az alap (nem MP3-as) CD játszós rádió. :-)
Mi hiányzott?
Ülésfűtés(!) tempomat, navigáció, xenon fényszóró, parkolóradar, bluetooth, iPhone csatlakozás, 18-as kerék és egy jó feszes futómű.
A fenti extrák ma már egy Opel Astrához is elérhetők és átülve a fapados Volvóba nagyon fájdalmas volt a hiányuk.
Főleg a tempomat, a bluetooth kihangosító és a xenon hiányzott! Sokat megyek országúton, autópályán és a tempomat nemcsak a fogyasztáscsökkentés hatásos eszköze, hanem segít a sebességhatárok betartásában is. Még városban is! Hány sárga csekket megúsztam vele! Emellett nagyon kényelmes, hogy a jobb lában is pihenhet. A Volvo-val volt, hogy autópályán azért kellett csak megállnom 1,5-2 óra után, mert már nem bírta a jobb lábam és begörcsölt.
A bluetooth kihangosító pedig nagyon kényelmessé és biztonságossá teszi a telefonálást - tényleg csak annyira vonja el a vezető figyelmét, amíg fogadja/indítja a hívást. Itt viszont megint tehettem vissza a fülemre a bluetooth fülhallgatót és matathattam a telefonomon.
A gyári(!) xenon tompított előnyét pedig nem kell magyaráznom, egyenletes, erős fény a szembejövő vakítása nélkül.

2007-ben gyártották az autót és tényleg nem tudom elképzelni, hogy ki az, aki újonnan egy ilyen minimál felszereltségű Volvo-t megrendel. Talán egy 50 feletti úrvezető, aki korábban csak keleti (nem japán :D) kocsikat vezetett. Nála el tudom képzelni, hogy sokat nyomott a latban a takarékos dízelmotor, az életkora/gerince miatt a komfortülés, a digitális klíma, még esetleg az elektromos ablakemelő is (egy kis parasztvakítás), viszont hidegen hagyta az értékesítő bárminemű próbálkozása további extrák iránt:
Tempomat? Minek az nekem, eddig sem volt, jól megvoltam nélküle.
Xenon+ablakmosó? Ugyan már én Pesten fogom használni a városban, itt meg jó a közvilágítás. 160ezret nem fizetek ezért.
Navigáció? Ne nevettessen, 35 éve vezetek, ismerem a várost, mint a tenyeremet.
Ezek után már én sem próbálkoznék a metálfénnyel, a nagyobb kerékkel, a parkolóradarral, a visszagurulás gátlóval ellátott elektromos kézifékről, a jobb audiórendszerről és a bluetooth-ről már nem is beszélve… :-)

A kocsi igazi erőssége a D3-as típusjelű 130 lóerős, ragyogó nyomatékú és takarékos dízelmotor. Ami nekem furcsa volt (és megszoktam a szívómotoros benzines BMW-ben), hogy itt 50-nél nem lehetett a kocsit 5. sebességbe rakni. Micsoda? Egy alacsony fordulaton erős dízelmotor nem bírja el? Hát nem. Rángatott, prüszkölt, minden baja volt. Így aztán maradt lakott területen a 4. sebesség.
A 300Nm feletti nyomaték kényelmessé teszi az előzéseket, még 6. sebességben is.
Vidéken mindig az volt a kedvencem, mikor egy faluban feltorlódott mögöttem a sor, mert pimaszul csak 50-el mentem és a mögöttem lévő a falu vége táblánál már látványosan készült arra, hogy megelőz. Na ekkor 4. sebességben padlóig nyomtam a gázt és a kocsi olyat tolt, hogy mindenki lemaradt. Ezek után mikor utolértek az országúton, csak hosszas hezitálás után mertek megelőzni, hogy vajon engedem-e és nem lépek-e oda neki újra. :-)
Érzésre ez a gyorsulás még a sportmotoromnál is vehemensebbnek érződik, de csak érzésre, mert nem ezt szoktam meg autóban. Ne legyen senkinek illúziója egy sportmotor bármilyen szituációban (város, országút, autópálya) körbemotoroz egy 2 literes dízelt. Volt, hogy az M1-en 160-nál a belsőből lehúzódott előttem egy Porsche, mert nem bírt úgy gyorsulni, mint a motor. Aztán persze 230 felett csere és ott ő villogott le (ez még akkor volt, amikor nem volt előzési tilalom a kamionoknak. 200 felett nem lehet tartósan menni 2 sávos autópályán, mert nem vesznek észre és kijönnek eléd, illetve ha észrevesznek akkor sem tőrödnek vele és ugyanúgy kijönnek. Én pedig nem akartam szétkenődött bogár lenni egy kamion hátulján :D).

Németországban autópályán volt szerencsém kipróbálni a kocsi gyorsulását, végsebességét. 200-ig parádésan gyorsult, onnan mint a csiga. 210-ig még elvánszorgott, aztán ennyi. Ugyanitt egy autópálya balesett miatt tesztelésre került a kocsi vészfékezése is 200km/h-ról nullára. Hát megálltunk szerencsésen, de ha ez előttünk lévő Mercedes nem húzódik le, akkor ott mi is csattantunk volna. Kellett még az a Mercedes hossznyi 4-5 méter féktáv. :-)

A motor sajnos hiába takarékos, ha a kicsi üzemanyagtartály (50L) miatt gyenge a hatótáv. Egy tankolással 800km-nél többet soha nem tudtam megtenni vele, de inkább csak 730-750-et. Az átlagfogyasztás ez alatt a közel 22ezer km alatt 5,907 Liter/100km volt (mivel céges volt az autó, az összes tankolás rögzítve van, onnan a pontos adat). A legalacsonyabb fogyasztási érték 5,510 L/100km, legmagasabb 6,676 L/100km volt.

Egy valamit viszont nem tudtam megszokni. A motor kerregését és a büdös kipufogószagot. Mikor megjött az új 180LE-s céges kocsim, boldogan ültem vissza a sima járású benzinesbe. Hogy ez csak 250Nm? Kit érdekel? Max 2másodperccel később villoglak le. Ez nem torpan meg 200-nál, húz tovább 230-ig. :-)

A motor ragyogó paramétereiben a futómű sajnos egyáltalán nem volt partner. Egyenesben még csak-csak, de kanyarban billegett, a keskeny 16-os kerekek sem voltak bizalom gerjesztőek. Pár éles kanyar után (amit a BMW-vel különösebb stressz nélkül 90-100-al bármikor bevettem), tudomásul kellett vettem, hogy ez a kocsi ennyit tud, ha nem akarok az árokban landolni, mérsékelnem kell a sebességet. Ezután országúton az élesebb kanyarok előtt szépen lelassítottam. Nagy sebességnél pont ezért igazából csak autópályán volt vele jó menni, illetve városban, mert ott az alacsony sebesség nem feszegette a futómű határait.

Ami nagy csalódás volt az a fahangú audió rendszer. Mindegy mi volt a műsorforrás, FM rádió, CD, vagy iPhone a külső bemenetről, egyforma vacakul szólt. Hiába állítottam be a hangszínszabályzókat, tudomásul kellett vennem, hogy a Volvo is átvette a prémium márkák által alkalmazott módszert: igazán szép hangot csak a feláras, több-utas prémium hangrendszertől fogunk kapni.

A manuális váltót is „bejáratták” az előző vezetők. Ez konkrétan annyit jelentett, hogy az 1-esből 2-esbe váltás komoly kézi erőt kívánt, hölgyvezetők e műveletnél néha még a kormányt is elengedték és 2 kézzel kapcsoltak. :D
A csomagtartót is nagy erővel kellett lecsukni, így amikor néha a saját kocsimat vezettem, szegény BMW csomagtartója puffant rendesen, mert a kezem nem állt vissza arra a finom mozdulatra.

Megbízhatóság/szerviz:
Én azt mondom, aki nem vezetett egy autót 2-3 évig és nem tett bele 50-100ezer km-t, az csak felszínes tapasztalatokat szerezhet egy autó megbízhatóságáról, szervizelésének költségeiről. Ezzel a fenntartással kell itt és most kezelni az én tapasztalataimat is.
Ezen rövid időszak és 22ezer km alatt a kocsi megbízhatóan működött, meghibásodás nem volt. Egy esedékes olajcseréje volt, de azt elvégezte a szerviz, illetve mindkét tompított kiégett, de azokat magam kicseréltem. Ez a művelet kicsit nehézkes, mert ki kellett venni az egész lámpatestet, de a második alkalommal már rutinosan ment a dolog, a kezelési útmutatót sem kellett elővennem.

Olvastam a többi népítéletet is a megbízhatóságról.
Vízbefolyás? Tessék? Egy prémiumgyártó kocsijánál? Ha ez velem fordult volna elő, soha többé nem vennék ilyen márkájú kocsit.

Összefoglalva, a mindennapi rendszeres használatra nagyon jó, alacsony fogyasztású, megbízható autó. Formája ugyan nem a legdivatosabb, de annak, aki egy nem feltűnő, mégis prémium márkájú gépkocsit keres, ez megfelelő választás. Nem az a típus, ami abszolút márkahűséget eredményes (mint pl. egy 320d a BMW-nél), ez a kocsi inkább az ész, mint a szív választása.

Hibalista

- Tompított izzó csere

Ide hordtam szervizbe

A lízingcég intézte

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 68210
Megbízhatóság (8) Vezetett km 21962
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? E90 Következő autója? Astra Sports Tourer 1.6T 180LE
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V50 2007 (2007)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)