A funkcionalitás élménye, de már nem a régi a Volvo
Szöveges ítélet
Alapvetően egy kis-közepes kombit kerestem, ami nem feltűnő és mégis szép és tartós, kis fogyasztással a környezettudatosság miatt. A sportosság nem volt lényeg.
Mivel toyotában és egyáltalán japán autóban (szerettem az Aurisunkat is) ilyen opció nincs, így került elő a volvo. A fordok belteréről megoszlanak a vélemények, de nekem inkább rendezetlen és hányingerkeltő, mint dizájnos, így a "tesó" focus nem jött szóba. A német autókat nem preferálom, szerintem túl van lihegve a presztizsük. A BMW és Mercedes pedig túl puccos is, volt is egy 2005-ös 525d kombink 3 évig, elég is volt, józan észérv nincs mellette, bár SEMMI gondunk nem volt vele.
A megvásárlás története:
A székesfehérvári Favorit Autó (Kodocsa utca)kereskedésben vásároltam, szervizkönyvvel, az utolsó szerviz 78.000 km-nél volt márkaszervizben, 2012 áprilisában. Az eladó srác természetesen nagyon segítőkész volt, de előre leszögezte: bevizsgáltatni elvihetem, mert ők aztán nem tudnak az autóról semmit sem (Belgiumból behozott autó) - ez azért gyanús megszólalás volt.
El is vittem eredetiségvizsgálatra az Ivanicshoz. 18.500 Ft volt, megállapították, hogy az autó hátulja át volt fújva, de törve nem lehetett, mert túl vékony a festékvastagság különbség (remélem igazuk volt, tekintve, hogy ezt is félre lehet mérni). Az autóra azt mondták, korához képest szép állapotban van, mindene működik, megvehetem nyugodtan.
A kereskedő számlájára írandó, hogy a csomagtérroló nem gyári volt, lifegett és ha nem reklamálok, odaadja használhatatlanul - mellesleg ezt is ők dobták bele, mert az eredeti hiányzott. Még szerencse, hogy annyi emberség volt benne, hogy kicseréltette. A másik dolog a szétrohadt klíma, amire mondhatná, hogy télen hozták az autót, akkor nem klímáznak, de ezt meleg motornál lehet tesztelni - én sem tettem meg, így most vihetem klímaszervizbe a fent említett összegért. Remélem több átverésre utólag nem derül fény.
Külső: konzervatív, szerintem szép és kellően dinamikus formaterv. Tetszik.
Ki lehet látni mindenhol, könnyű érezni az autó elejét-hátulját.
Beltér: nem egy virágoskert, szürkének szürke, de a letisztultságával együtt nem komor, inkább megnyugtató. Kissé szűk a beltér(188cm agyok), de kényelmes. A volvo ülések elsőosztályúak, csak az ülőlap rövid. Belül minden kézreáll. Egyedül a váltó 5-ösbe kapcsolásánál nyomok meg néha egy-két gombot a középkonzolon. :) A műanyagok nem zörögnek, nem kopnak és nem látszik rajtuk a kor. A hátsó sor kissé szűkös magam mögött.
Menettulajdonságok, motor: a futómű jól hangolt, a magyar utakon nem nagyon ráz. A kanyartartása is jó. A kormányszervó nem annyira puha-városias, amit én speciel szeretek. Az úttal is jobb így a kapcsolata az autónak. Az Aurisnál sokkal jobb vezetni, viszont a BMW-nél értelemszerűen rosszabb (itt azért nem annyira feltűnő a differencia). A motor nem egy versenyló, de elég az ésszerű autózáshoz, az előzéseket azért meg kell fontolni, ha 4 ember ül benne. 130-140 km/h tempomattal, közben 6,4 - 6,5 litert eszik. A városi fogyasztás is kb. ennyi. Egy tele tankkal 900 km-t elmegy. Ez megnyugtató - az Auris 550-ével szemben.
Extrák: - T-tech és szövet kombó üléskárpit, remélem nem fog kirepedezni, mint ahogyan sokaknál.
- gyári navigáció, kissé lassú és egyszerű, de jól teszi a dolgát (csak a frissítés drága)
- BLIS holttérfigyelő, jól használható, hasznos, de csak autópályán és ehhez jár az automatikus tükörbehajtás
- High Performance Sound hifi rendszer, jó hangzása van, szépen és gyorsan játszik mindent
- beépített gyerekülések
- automatikusan sötétedő visszapillantó (hasznos)
- tempomat
- bőr kormány és sebváltó gomb
- olia bluetooth set (50.000 Ft volt, ennyit nem ért, alig használom és a volvoban nem lehet beiktetni az automatikus rádió lehalkítást sem a telefon csengésekor)
Eddig nem csalódtam az autóban, minden kézre áll, egyszerű és funkcionális. Ez a lényeg és ezt vártam tőle.
2 hó együttélés után:
- akinek már volt rendes tárolórekeszekkel bíró autója, az ebben megőrülne: sem egy rendes pohártartó a műszerfalon, sem egy rendes rekesz. Még a kesztyűtartó is egy kesztyű befogadására való üreg... Ez azért ebben a kategóriában már komoly hiba.
- a motor 2-es és 3-as fokozatban húz rendesen, feljebb semmi, ez van. Továbbra is prémium dízelt kap, de még így is traktor - bár az Auris szélzajához képest belül csend honol. 120-130-as tempó az ideális neki pályán, e fölött többet is eszik és nem is megy jól.
- a csomagtérroló egyszerűen útban van pakolásnál, már kitalálhatták volna a padlóba rejthető verziót, mint a toyotánál
- kicsinek érzem, egyszerűen szűk
Ami fontos: a volvo szerintem továbbra sem prémium, nem is ér annyit. Ha tehetném, egy Avensis kombit vennék leginkább, az ésszerűség ezt diktálja. De már ez van, rendbeteszek rajta mindent, aztán lehet, hogy 1-2 év múlva csere.
Update, összegzés: eladtam. Ami hiba dízeleknél előjöhet, majdnem minden előjött. Megcsináltattam becsülettel, de már nem szeretem. Mindemellett nekem nagyon lassú és hangos. Ha valaki megbízható autót keres, vegyen BMW-t, ha a pénztárcája megengedi, vagy Toyotát, ha nem.
Nekem most inkább egy Megane RS.
Hibalista
- A 90.000 km-es nagyszerviz 68.000 Ft volt, semmi hiba. - - A klímát nem tudtam letesztelni, mielőtt megvettem - tél vége volt. A klímás ahová a volvo szerviz irányított azt mondta, több helyen is szökik a gáz, szétrohadt. Ez általános, csere ár munkadíjjal: 105.000 Ft. - A tükörbehajtó villanymotor jobb oldalon nem mindig akar engedelmeskedni, mint kiderült, koccolva volt, 5000 Ft-ért megcsinálta az Ivanics. - - EGR-szelep csere, 88.000 Ft. - - Részecskeszűrő telítettségjelzője jelzett, a pécsi volvosok 350.000 Ft-ért akarták cserélni szervizzel. Tisztítás 80.000 km garanciával 50.000 Ft, adalékkal együtt. A fehérvári Ivanics mentségére szóljon, hogy ők felajánlották a tisztítást is, de elméletileg csak a cserét javasolhatja a márkaszerviz (ez utóbbi szemét dolog). - - 20.000 km-es szerviz (kicsit korábban) 102.000 Ft, sokallom. - - Az autó néha kiír egy-két hibaüzenetet, pl. BLIS-szerviz szükséges, ami újraindítás után eltűnik. -
Ide hordtam szervizbe
Ivanics Székesfehérvár - a V50 esetében egy átmatricázott ford focusról lévén szó elég drágán mérik a szolgáltatást, de nagyon-nagyon készségesek.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Pécs, volvo
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 91000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Auris 1,6 M-Ti Sol | Következő autója? | Renault Megane II RS Coupé Sport |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |