A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V50 (2007)

S40, V50 1,6 d 

Az ítélet értékelése
3,6(5 db)

A funkcionalitás élménye, de már nem a régi a Volvo

Szöveges ítélet

Alapvetően egy kis-közepes kombit kerestem, ami nem feltűnő és mégis szép és tartós, kis fogyasztással a környezettudatosság miatt. A sportosság nem volt lényeg.
Mivel toyotában és egyáltalán japán autóban (szerettem az Aurisunkat is) ilyen opció nincs, így került elő a volvo. A fordok belteréről megoszlanak a vélemények, de nekem inkább rendezetlen és hányingerkeltő, mint dizájnos, így a "tesó" focus nem jött szóba. A német autókat nem preferálom, szerintem túl van lihegve a presztizsük. A BMW és Mercedes pedig túl puccos is, volt is egy 2005-ös 525d kombink 3 évig, elég is volt, józan észérv nincs mellette, bár SEMMI gondunk nem volt vele.

A megvásárlás története:
A székesfehérvári Favorit Autó (Kodocsa utca)kereskedésben vásároltam, szervizkönyvvel, az utolsó szerviz 78.000 km-nél volt márkaszervizben, 2012 áprilisában. Az eladó srác természetesen nagyon segítőkész volt, de előre leszögezte: bevizsgáltatni elvihetem, mert ők aztán nem tudnak az autóról semmit sem (Belgiumból behozott autó) - ez azért gyanús megszólalás volt.
El is vittem eredetiségvizsgálatra az Ivanicshoz. 18.500 Ft volt, megállapították, hogy az autó hátulja át volt fújva, de törve nem lehetett, mert túl vékony a festékvastagság különbség (remélem igazuk volt, tekintve, hogy ezt is félre lehet mérni). Az autóra azt mondták, korához képest szép állapotban van, mindene működik, megvehetem nyugodtan.
A kereskedő számlájára írandó, hogy a csomagtérroló nem gyári volt, lifegett és ha nem reklamálok, odaadja használhatatlanul - mellesleg ezt is ők dobták bele, mert az eredeti hiányzott. Még szerencse, hogy annyi emberség volt benne, hogy kicseréltette. A másik dolog a szétrohadt klíma, amire mondhatná, hogy télen hozták az autót, akkor nem klímáznak, de ezt meleg motornál lehet tesztelni - én sem tettem meg, így most vihetem klímaszervizbe a fent említett összegért. Remélem több átverésre utólag nem derül fény.

Külső: konzervatív, szerintem szép és kellően dinamikus formaterv. Tetszik.
Ki lehet látni mindenhol, könnyű érezni az autó elejét-hátulját.

Beltér: nem egy virágoskert, szürkének szürke, de a letisztultságával együtt nem komor, inkább megnyugtató. Kissé szűk a beltér(188cm agyok), de kényelmes. A volvo ülések elsőosztályúak, csak az ülőlap rövid. Belül minden kézreáll. Egyedül a váltó 5-ösbe kapcsolásánál nyomok meg néha egy-két gombot a középkonzolon. :) A műanyagok nem zörögnek, nem kopnak és nem látszik rajtuk a kor. A hátsó sor kissé szűkös magam mögött.

Menettulajdonságok, motor: a futómű jól hangolt, a magyar utakon nem nagyon ráz. A kanyartartása is jó. A kormányszervó nem annyira puha-városias, amit én speciel szeretek. Az úttal is jobb így a kapcsolata az autónak. Az Aurisnál sokkal jobb vezetni, viszont a BMW-nél értelemszerűen rosszabb (itt azért nem annyira feltűnő a differencia). A motor nem egy versenyló, de elég az ésszerű autózáshoz, az előzéseket azért meg kell fontolni, ha 4 ember ül benne. 130-140 km/h tempomattal, közben 6,4 - 6,5 litert eszik. A városi fogyasztás is kb. ennyi. Egy tele tankkal 900 km-t elmegy. Ez megnyugtató - az Auris 550-ével szemben.

Extrák: - T-tech és szövet kombó üléskárpit, remélem nem fog kirepedezni, mint ahogyan sokaknál.
- gyári navigáció, kissé lassú és egyszerű, de jól teszi a dolgát (csak a frissítés drága)
- BLIS holttérfigyelő, jól használható, hasznos, de csak autópályán és ehhez jár az automatikus tükörbehajtás
- High Performance Sound hifi rendszer, jó hangzása van, szépen és gyorsan játszik mindent
- beépített gyerekülések
- automatikusan sötétedő visszapillantó (hasznos)
- tempomat
- bőr kormány és sebváltó gomb
- olia bluetooth set (50.000 Ft volt, ennyit nem ért, alig használom és a volvoban nem lehet beiktetni az automatikus rádió lehalkítást sem a telefon csengésekor)

Eddig nem csalódtam az autóban, minden kézre áll, egyszerű és funkcionális. Ez a lényeg és ezt vártam tőle.

2 hó együttélés után:

- akinek már volt rendes tárolórekeszekkel bíró autója, az ebben megőrülne: sem egy rendes pohártartó a műszerfalon, sem egy rendes rekesz. Még a kesztyűtartó is egy kesztyű befogadására való üreg... Ez azért ebben a kategóriában már komoly hiba.
- a motor 2-es és 3-as fokozatban húz rendesen, feljebb semmi, ez van. Továbbra is prémium dízelt kap, de még így is traktor - bár az Auris szélzajához képest belül csend honol. 120-130-as tempó az ideális neki pályán, e fölött többet is eszik és nem is megy jól.
- a csomagtérroló egyszerűen útban van pakolásnál, már kitalálhatták volna a padlóba rejthető verziót, mint a toyotánál
- kicsinek érzem, egyszerűen szűk

Ami fontos: a volvo szerintem továbbra sem prémium, nem is ér annyit. Ha tehetném, egy Avensis kombit vennék leginkább, az ésszerűség ezt diktálja. De már ez van, rendbeteszek rajta mindent, aztán lehet, hogy 1-2 év múlva csere.

Update, összegzés: eladtam. Ami hiba dízeleknél előjöhet, majdnem minden előjött. Megcsináltattam becsülettel, de már nem szeretem. Mindemellett nekem nagyon lassú és hangos. Ha valaki megbízható autót keres, vegyen BMW-t, ha a pénztárcája megengedi, vagy Toyotát, ha nem.
Nekem most inkább egy Megane RS.

Hibalista

- A 90.000 km-es nagyszerviz 68.000 Ft volt, semmi hiba. - - A klímát nem tudtam letesztelni, mielőtt megvettem - tél vége volt. A klímás ahová a volvo szerviz irányított azt mondta, több helyen is szökik a gáz, szétrohadt. Ez általános, csere ár munkadíjjal: 105.000 Ft. - A tükörbehajtó villanymotor jobb oldalon nem mindig akar engedelmeskedni, mint kiderült, koccolva volt, 5000 Ft-ért megcsinálta az Ivanics. - - EGR-szelep csere, 88.000 Ft. - - Részecskeszűrő telítettségjelzője jelzett, a pécsi volvosok 350.000 Ft-ért akarták cserélni szervizzel. Tisztítás 80.000 km garanciával 50.000 Ft, adalékkal együtt. A fehérvári Ivanics mentségére szóljon, hogy ők felajánlották a tisztítást is, de elméletileg csak a cserét javasolhatja a márkaszerviz (ez utóbbi szemét dolog). - - 20.000 km-es szerviz (kicsit korábban) 102.000 Ft, sokallom. - - Az autó néha kiír egy-két hibaüzenetet, pl. BLIS-szerviz szükséges, ami újraindítás után eltűnik. -

Ide hordtam szervizbe

Ivanics Székesfehérvár - a V50 esetében egy átmatricázott ford focusról lévén szó elég drágán mérik a szolgáltatást, de nagyon-nagyon készségesek.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Pécs, volvo

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 91000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Auris 1,6 M-Ti Sol Következő autója? Renault Megane II RS Coupé Sport
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V50 2007 (2007)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)