A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V40 (1995-2004)

S40, V40 2.0 Elegance 

Az ítélet értékelése
3,3(9 db)

Első autónak Volvot? Igen!

Szöveges ítélet

Már kisebb korom óta azt terveztem, hogy elkötelezem magam a svéd gyártó felé, és bár 21 évesen a többség Civicet meg E36-os hátul hajtós parasztvakítókat vesz, én mindenképp Volvot akartam, annak ellenére, hogy a nehéz svéd autók mítosza belengte a családot, és sosem vett senki az ismeretségi körömből.Több hónap gyűjtés és hirdetésfigyelés után akadtam rá egy autóra, amit először 2014. februárjában majdnem, aztán 2014. októberében végleg megvettem, eközben valami szerencsétlen belerakott egy csomó városi kilométert, majd az alkatrészlistán meg is látszik. Azt már rögtön éreztem, hogy nyikorog a kuplung, így még a tél előtt lecseréltettem, majd legnagyobb meglepetésemre szóltak, hogy a kétliteres benzinmotorba szükségeltetik egy kettőstömegű-lendkerék is, potom 210 ezer forintért, így, ha azt vesszük, hogy vettem egy gyári rádiót is és téli gumi-szettet, plusz a vezérlést is kicseréltettem, máris 430 ezer forintot költöttem rá, mindösszesen 3 hónap leforgása alatt. Ehhez hozzáteszem, az autó 640 ezer forintba került, így bebizonyosodott, az olcsó húsnak híg a leve, de azzal vigasztaltam magam, hogy legalább tudom, mi került bele és akkor mér kitudja, egy 950 ezres példánynál hány km után kellett volna a kettőstömegű. Tavaszra a fékekkel volt gond, emiatt előre szólok, mindig van valami baj velük, persze, a tárcsa és betétcserén kívül nem lenne semmi baj, nekem mégis hátsó nyerget kellett cserélnem, és amelyik oldalon javító-szettel biztattak meg, na ott azóta is ereszt, utána kell töltenem, így érik egy másik nyeregcsere is. Ezenkívül jöttek az én úri hóbortjaim, így a gyári elektromos antenna, a políroztatás és a csomagtér-teleszkóp kicserélése, és persze bejött a balszerencse-faktor is: sikeresen megtépte egy kő a vezérműszíjat, így ismételten 30 ezerért cseréltethettem az amúgy négy hónapos alkatrészt.
Összességében ebből egy A-ból B-be eljutni kívánó vasárnapi sofőrnek az jön le, hogy nem éri meg egy ilyen autót venni, és nem a fogyasztás miatt, az a nehéz kaszni miatt az 1,6-os motorral sem lenne kedvezőbb. Ettől függetlenül elég vehemens az autó, amit gyorsan meg lehet szokni és csak akkor esik le, amikor visszaülünk bele egy 1,6-os Jetta-ból.
A komfortja eszelős, minden a helyén van, 15 éves létére sem nyikorog sehol sem, maximum fagyáspont alatt hallani zajt a középkonzol felől, illetve, ha az övcsat hozzáért a félbőr ülés széléhez. Ettől függetlenül semmi hibája nincs, a rozsdára az oldalsó műanyag küszöbdísz alatt kell figyelni, ott nekem is megkezdte, illetve az első sárvédőíveken, apróbb hibák, de jobb figyelni és hamar orvosolni.
Egy pillanatig sem bántam meg, hogy ezt vettem, egy sokkal előkelőbb autó, jobban illik hozzám, bárhol meg merek vele jelenni és nagyon kényelmes autó, főleg négy főnek, akár egy Budapest-Kolozsvár-Budapest úton is, 500 kilométer után sem elmacskásodott lábakkal, vagy fájós háttal szálltam ki belőle, és higgyék el, nem azért, mert fiatal vagyok, az ugyanilyen idős Xsaránkból már egy Gyöngyös-Budapest után is ilyen tünetekkel estem ki a benzinkútnál. Mindenkinek ajánlom a svéd márkát egy Audi-BMW-Mercedes triumvirátus helyett, hiszen alkatrész-árakban nem drágább egy Volvo, viszont sokkalta különlegesebb és megbízható is.

Hibalista

- - Kettőstömegű-lendkerék, kinyomócsapágy, kuplungszett - 310 ezer HUF - - Vezérlés - 73.800 HUF - - Hátsó fékbetétek - 11 ezer HUF - - Első fékbetét + tárcsák + javító szett - 58 ezer HUF - - Hátsó féknyereg - 35 ezer HUF - - Gyári rádió - 25 ezer HUF - - Elektromos antenna - 18 ezer HUF - - Csomagtérajtó-teleszkóp - 7600 HUF - + a kavics miatt még egy hosszbordásszíj + csapágy - 28 ezer HUF - - Olajcsere - 26.500 HUF - - Az ár mindig magában foglalta a munkadíjat is.

Ide hordtam szervizbe

Klippan Autószervíz 3200, Gyöngyös-PipishegyRendesek, igen gyors szerelés, régóta megbízható családi partner.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Tilla-Tec Kft., 1107, Budapest, Száva utca 24.A környéken az egyik legjobb szervíz, volt szerencsém több pesti garázshoz is, ők a leggyorsabbak, korrektek, hívnak, amint tudnak valami részletet a hibákról, persze, az áruk nem egy sufnié, de nem is a csillagos ég.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 214000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? S60 RR
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V40 1995 (2000 - 2004)

További ítéletek (207 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)