Igényes túracoupe
Szöveges ítélet
A Volvok iránti rajongásom nem új keletű, az első egy 98-as V40-es volt, ami mind a mai napig megvan, és szolgál minket. Így a jó tapasztalatok birtokában vettem meg 2007. szeptember elején a C70-est. KB. 4 hónapig böngészgettem a kínálatot, menet közben megnéztem az összes eladó C70-est, de nem találtam megfelelőt (zöme külföldről behozott, és lelakott volt)
Nagy szerencsémre felbukkant az interneten a most bemutatott darab, le is kérdeztem a Volvo Ivanicsnál (közben kiderült, itt is szervizelték szinte a kezdetektől fogva)
Válaszuk:
"Első gazdás, itthoni új kora óta, és szervizkönyves, makulátlan leigazolt múlt, valószínűleg törésmentes"
Nem kellett több, másnap mentem is megnézni, és nem csalódtam. Első tulaja másodautónak használta, általában csak külföldön, hosszabb túrákon (nem városi autónak, mondjuk ez az állapotán is látszott)
Amint megvolt az állapotfelmérés, és a szokásos adás-vétel utáni papírmunkák, pár hétre rá elvittem a 120.000 km-es szervízre, mert nálam szokás, hogy minden "új" kocsimon kötelezően kicseréltetem az összes szíjat, szűrőt, folyadékot, ha kell a fékeket (kompletten), ami ugye fontos egy használt kocsi esetében. Ezt Seres Károly volvós körökben ismert szerelő intézte, már 2002 óta odajárunk a másik Volvo miatt is :D
(Többek között: Vezérlés (szíjak, görgők, gyertya garnitúra, fék,- hűtő,- váltó, -motorolaj, első-hátsó fékek kompletten, + pár kisebb apróság. (minden a szervizkönyv 120.000 km-es installációja szerint!!!)
Amikor megvettem, 122.000 km volt az autóban.
Rendkívüli hiba 2008-ban az ABS computer átforrasztása volt (néha felvillant a hibajel), ami 25.000 Ft volt, és Lestyán Pál intézte. (Ez minden S/C/V70 típushibája, ami 8-9 év körül kijön)
Ezen felül 2012 nyarán volt egy sajnos tréleres kalanddal végződő nagyobb hiba, úton a Balaton felé, amikor is a kocsi megállt...mint kiderült, a generátor diódasora ment tönkre (Bosch) és nem töltötte már egy ideje az akkut...mivel a kocsi ritka használatú, úgymond nyári autó, ez a hiba lényegében előzménymentesen jött elő, de ki lett javítva, azóta semmi gond.
2012-ben volt még egy kisebb termosztát cserével végződő hiba. (nyitott állásban ragadt a termosztát, ezért a fűtés nem volt elég jó)
Lényegében ennyi.
Pár EXTRA is került be, gyári első toronymerevítő, IPOD adapter, körbe fóliáztattam fényvédő Sol Lumar fóliával.
Közel 6 éves használat, és 24.000 km óta csak jót tudok a kocsiról írni. Nem sokat megyek vele, lényegében 3. autó, hétvégi, lényegében hobbi autóként van használva. Rendkívül jó minőségű, masszív, luxus belső kidolgozású prémium autó.
A típusról annyit (C70 coupe), hogy 27.014 példányban gyártották, így igen ritka még európai viszonylatban is, pláne nálunk.
http://www.volvoclub.org.uk/history/c70_stats_search.php
A kabrió sokkal elterjedtebb (persze nem nálunk, hanem USA)
Manufakturális keretek között, nagyrészt kézi összeszereléssel készültek Svédországban, Uddewallában a Brit TWR márkával közös gyárban.
A kocsim full extrás, minden benne van, amit a C70-es típusokba beépítettek (kivéve elektromos ülés, és navi), a lényeges extrák: elektromos üvegtető, dupla digitklíma, full bicolor bőrbelső, Gyári hifi, Dolby Prologic rendszer dynaudio hangszórókkal, tempomat, board computer, ABS, STC, 4 légzsák,faberakások, bőr-fa kormány, + sok egyéb apróság.
2.3 literes T5 241 lovas turbós blokkal készült, a legerősebb a C70 szériában...nyers adatok:0-100 6.9, 250 km/h a vége.
Stabil, masszív kocsi, a várost nem igazán szereti (kemény a futómű, és a rossz utakon ráz), és nagy mérete miatt nehézkes parkolni vele (4,72 m hosszú, 1,82 m széles)
Igazából az Autobahnon :D adja ki magát. Fogyasztása vegyesben 10 L, pályán 8 L, Városban 12 L.
Zárszónak annyit, hogy ha sikerül kifogni egy normális állapotút, akkor hosszú távon egy erős, eléggé ritka, és szép autója lehet annak, aki ilyet akar.
VOLVO FOR LIFE!
Hibalista
- Vásárlás utáni kötelező nagyszervíz: 280.000 Ft (ugye ez alap, nem kell mondanom!) - Éves normál szervizköltség: 40.000 Ft (olaj, szűrők, folyadékok munkadíjjal) - - Rendkívüli meghibásodások: - - ABS computer felújítás: 25.000 Ft - Generátor felújítás: 45.000 Ft (diódasor, csapágyak) - Termosztát csere: 12.000 Ft anyag+munkadíj - - Ennyi. 6 év alatt! -
Ide hordtam szervizbe
Seres Károly Volvo specialista
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Lestyán Pál elektromosság-guru
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 122000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | C180 | Következő autója? | Volvo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
