A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 850, S70, V70 (1991-2000)

850, S70, V70 2.4 20v 

Az ítélet értékelése
3,8(9 db)

Az én kredencem, avagy; Így öregszik egy autó Kanadában.

Szöveges ítélet

Igazából egy s70-es Volvo -ban semmi érdekes nincs önmagában. Lássuk be ez egy rettentő unalmas autó. Az egyetlen érdekessége az, hogy kanadai, és mint ilyen nem hasonlítható egy európai járműhöz sem.

Kezdem az elején... Egy barátommal üzleti útra indultunk a tavalyi év októberében. A cél egy olyan autó vásárlása volt lehetőleg egy nap alatt ami megbízható, meg lehet vele jelenni és nem drágább mint 5000 dollár. Itt az egy napos beszerzési határidő jelentősen korlátozta a lehetőségeinket. Végigjártunk egy jó pár kereskedést. Az első furcsaság amit azóta sokan megerősíttek, hogy itt nem manipulálják az óraállást. Soha, senki. Ez itt egyszerűen nem divat. Itt az állapot és a típus árazza be az autókat elsősorban és csak másodsorban a futásteljesítmény. Sokszor ennek ellenére is vannak egészen meglepő dolgok. Könnyű találni 20 éves autókat néhány 10 ezres futásteljesítménnyel.

Az autót végül körülbelül a huszadik kereskedésben találtuk. Sérülésmentes, dupla klímás, félbőrös, télikerékkel és ami itt igazi különlegességnek számít MANUÁLIS váltóval. Ez itt jó indok volt az alkura lévén, hogy az emberek 80%-a nem tudja vezetni.

Az előző gazdája jól láthatóan vigyázott rá. Kipróbáltam, kicsit rázott a fék más baja nem volt. Kifizettem elhoztam.
Azóta elmentünk 20000 kilométert így most már tudok ezt-azt.
A motor egy 20 szelepes 5 hengeres erőmű a svédek ígérete szerint 168 lóerővel. Ez nem hangzik rosszul ugye? Valójában az ereje körülbelül az unokahúgom 1.6-os 16v Toledojához hasonlítható, csak az talán pörgősebb. Szóval azért nem tépi le az arcom. Étvágya az viszont van. 12 litert azt gond nélkül bezabál. El tudom képzelni, hogy ez a gyengébb minőségű benzinnek (87) is köszönhető, na meg annak, hogy itt minden csupa hegy völgy. Autópályán a fogyasztás le tud csökkenni 9 literre, de csak akkor, ha legalább 150-el megyek vele. Egyébként a pályán jobban érzi magát. Városban kissé kelletlen.

A váltó ugyan pontos de elég hosszú utakon jár nem kapcsolható gyorsan és nem is ad jó váltási érzetet. A fokozatok kiosztása is fura. Az első két fokozat igen hosszú. Egyesben simán megy 60-at kettesben pedig üti a 110-et. 100-nál ötödikben olyan 2400-at forog, ami szerintem normális egy ilyen autónál. Szerencsére a harmadikat már 20-tól lehet használni fuldoklás nélkül és a negyedik már simán mehet 40-nél, ezért a városban sem kell túl sokat váltani.

A fékek annak ellenére, hogy 4 tárcsa lassít, szerintem szarok. Ez nem hiszem, hogy az autó hibája lenne. Azt vettem észre, hogy ezen a kontinensen úgy általában nem fog úgy semelyik típusnak a féke mint otthon. Nem tudom, hogy ez a magasabb páratartalomnak vagy a szerényebb igényeknek köszönhető?!... A másik, hogy mivel sok a dimb-domb, ezért kénytelen vagyok többet fékezni, hogy ne 80-al guruljak végig a városon. Egy komolyabb lejtőtől már simán nyúlóssá válik a fék és sokat veszít a már alapból is szerény hatásfokából.

A futómű bár nem túl feszes azért jó útfekvést biztosít. Sportolni nem lehet vele, de az átlagos igényeket simán kielégíti. Szépen elnyeli a kisebb egyenetlenségeket, de a nagyobbakon sem üt. Aki azt hiszi, hogy Vancouverben jók az utak, azt sajnos ki kell, hogy ábrándítsam. Rendkívül sok az úthiba, amit magyar módra foltoznak. Hatalmas dilatációs hézagok vannak és az aknatetőket sem sikerül szintbe hozni az útburkolattal, hogy egységes felületet alkossanak. A legdurvább dolog mégis az, hogy a kanyarok sokszor kifele lejtenek amit általában akkor veszel észre amikor tempósan közlekedsz... nem is nagyon van gyorshajtás.
Az első futómű kicsit érzékenyebb, de szerencsére nem igazán drága hozzá az alkatrész. Én ballonos 195/65/15-ös gumikkal használom, mert így tartósabb és kényelmesebb is. (de leginkább, mert ez volt rajta)

Ha már kényelem. Az ülésekre nem tudok panaszkodni. Még a BMW komfort ülései után sem tűnnek kényelmetlennek, pedig azok azért nagyon komolyak. Az ülésfűtés 2 fokozatú azaz vagy fűt vagy nem, de legalább működik megbízhatóan. A kárpitok nem kopottak a műanyagok is csak elviselhető módon zörögnek nyiszognak. A műszerfal is működik, minden led világít. Fantáziáról szép megoldásokról vagy a dizájn halvány jeleiről azonban semmilyen szinten nem számolhatok be. Minden nagyon puritán. A kapcsolók bár nagyszerűen működnek a rajtuk lévő gumiborítás az idők során ragadós undorító lemoshatatlan takonnyá transzformálódott.
A helykínálat elfogadható, de azért nincs akkora tér mint egy mai felső-közép kategóriás autóban. A csomagtartó jól pakolható, mert belülről egy kocka és nincs nagy perem amin át kéne emelni a csomagokat. Pozitív dolog az is, hogy ha lehajtom az üléseket teljesen sík rakteret kapok. A csomagtartó mélyén pedig ott a teljes értékű pótkerék ami mellett minden szerszám és egyéb motyó jól elfér.

A legnagyobb meglepetés számomra az, hogy az autóban nagyon jó a gyári zene. Szép hangja van telt basszusokkal, és ha feltekerem emberesen, akkor sem torzít. Ez az egy dolog kárpótol a rengeteg unalomért.

Elneveztem az autót Ursulának Dr. Bubó nagy seggű medve asszisztense után. Egyelőre marad a megbízhatósága miatt, de nem hiszem, hogy megkönnyezem majd amikor elviszi az új gazdája.

Hibalista

- Belső kormányösszekötő mind a két oldalon, szilentek elöl, hátsó féktárcsa rázott (olcsóbb volt kicserélni mint felszabályoztatni) Klíma elengedte a gázt,

Ide hordtam szervizbe

Zoli... Itt él 20 éve, igyekszik spórolni, figyelni kell mit csinál. Amúgy rendes fószer...

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 162000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? 528i Következő autója? 5 series
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 850, S70, V70 1991 (1995 - 1998)

További ítéletek (96 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)