A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 850, S70, V70 (1991-2000)

850, S70, V70 855 2.5TDi kombi 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Asszem melléfogtam... DE ÍGY IS IMÁDOM!

Szöveges ítélet

Üdv!

2011. júniusában került hozzám a sárkány. Előtte is Volvoztam, egy V40 TD-vel. Azzal is voltak gondok, azt is nagyon szerettem, de kicsinek bizonyult.
3 gyerekkel kicsit szűkös volt, de fértünk benne. Majd a feleségem terhes lett a negyedik gyerkőccel és kellett egy több mint 5 személyes autó. Anyagilag eléggé korlátozva voltam és ez mellé imádtam (még mindig) a Volvokat. Szóval 7 személyes XC90-re nem telt, ezért utána néztem, hogy lehet a kombikat hétszemélyesíteni. Addigra már Volvos körökben megismertem pár embert köztük egy kizárólag Volvok bontásával foglalkozó családot. Náluk volt egy bontott 850 kombi, amiben meg volt a harmadik üléssor és a hozzá tartozó kiegészítők. Azonnal le is foglaltam és elkezdtem autót keresni hozzá. :) Vicces... de tényleg így történt. Először a legkisebb motoros 2.0 szívó benzineseket nézegettem. Meg is találtam egyet, ráadásul Volvo fórumos kollégától gyönyörű autó volt, gyönyörű állapotban, de addigra körvonalazódott, hogy meg tudom venni drágábban a dízelt. Na, azt hiszem itt rontottam el elsőnek... Sajnos hagytam "elúszni" a Báró Urat.
Sokáig böngésztem a hirdetéseket, sokáig szemeztem ezzel a fehér jószággal, de drága volt (a legdrágább akkor a hahun). Jó pár emailt váltottam az Úriemberrel, aki árulta. Majd döntöttem. Ez mellett.
Elmentünk, beleszerettem. Itt rontottam el másodjára... Nem nézettem át senkivel, siettünk, autó kellett, megvettem.
Hazafele, mint valami csodaautóba, úgy utaztam. Hihetetlenül dinamikus, erős a 140 lovas, 290Nm nyomatékú motor benne. Páran azt mondták, hogy tuti chipelve van. Hát nincs, ez ilyen. A futómű már egy kicsit ki volt akkor is, de abszolút használható volt.
Akitől vettem, arra használta, hogy osztrákba járt ki vele dolgozni és jött haza hetente. Egy év alatt 55.000 km-t rakott bele. Az órája már nem működött amikor megvettem természetesen (típus betegség, fogaskerék csere megoldja) és ráadásul 110.000 km-t mutatott. Hahaha... tudtam, hogy ezek vissza vannak pörgetve, de azért ez csúcs volt! Utána nézettem ismerőssel Volvoéknál és a harmadik "életévében" volt benne 120.000km. :D Igen, azóta állt és még sokat is tolattak vele. Szóval, ha azt a futásteljesítményt számoljuk, akkor olyan 550-600e km-esen vettem én meg. Ezzel tisztában is voltam, hogy kb. ennyi lehet benne.
Sajnos a számításaim nem úgy jöttek be, ahogy elképzeltem, ezért vétel után nem cseréltem olajat és vezérlést. Előző tulaj elmondása szerint, a vezérlés 50e-t még elmegy... Teltek a hónapok, használgattuk, élveztük, de fasza bla bla... Olajat egy ideig nem ette, nézegettem a nívót, majd ugrásszerűen elkezdett fogyni és egyidejűleg kéken füstölni is az autó. Hurrá... Olajcsere, gyári Castrol, Mann szűrő meg minden. Azóta már tudom, hogy kár volt annyi pénzt kiadni az olajért, hogy elfüstölje.
Még fagyok előtt egy sikertlen parkolásnál kicsit felütöttem a hűtőt. Nem is volt semmi baja, nem eresztett. Mondom, ok, ezt megúsztam. Igen ám. Jött a fagy és egy szép decemberi napon, mikor parkoltam fel a garázsba, az autóból kiszállva erősen folyó hangot hallottam és egy brutál tócsát az autó alatt, meg némi magam után húzott csíkot. Mégis megadta magát a hűtő, szép kis télapó ajándék :D Szerencsére tudtam bontott hűtőt szerezni, ami teljesen hibátlan, azóta is azzal megy. Köszönöm Balázs!!! :)
Ezek után hónapokig nem volt vele gond, közben beleszereltük a harmadik üléssort, de még nem vizsgáztattam le 7 személyesre.
A futómű egyre rosszabb lett, már már zavaróan lógott az autó. A jobb oldala teljesen rendbe volt (ott kapott előttem valamelyik tulajnál egy kisebb koccot, valószínűleg, akkor megcsináltatták csak a jobb oldalt), a bal oldal viszont halott. Bal első féltengely gömbcsukló és porvédő csere, -kormányösszekötő csere, -lengőkar szilentek cseréje. Az autót mintha kicserélték volna, stabil lett! Kis lógás volt még, de az a kormánymű hibája... Más történet.
Azt hiszem itt kezdődött el a szopás sorozat.
Másfél hónap múlva jöttem le a garázsból és ahogy kifordultam az utcára a kuplungom úgy döntött, hogy lent marad. Megmakacsolta magát, nem akart működni. Hazahúztuk, megnéztük, valószínűleg munkahenger hiba. Na, de melyik? Kettő van, egy nagyon olcsó és egy nagyon drága. Persze, a nagyon drága volt a hibás, a felső munkahenger. Átvittem a szomszédba, mert haver, aki eddig csinálta nem ért rá, nekem meg kellett az autó. Áttoltuk megbontva, másik munkahengerrel, rakja össze. 1 hétig tartott neki (nem baj, biztos sok a munkája), elkért 20.000 Ft-ot, uhhhh mondom, az igen (nem baj, sok munka volt vele), majd amikor elindultam vele, valami furcsa volt. Nem volt ereje az autónak, a hangja fura volt. Turbo nem kapcsolt be. Visszavinni nem tudtam neki, mert már nem volt ott este, így kimentem haverhoz nézzen rá. Az autószerelőMESTER nem rakott fel 2 levegő csövet, és ami bemegy EGR szelepbe 3 vákuumcső, azokat is összevissza rakta rá. WOW, köszi, haver megoldotta.
Utána a fórumon téma volt, hogy ennél a motornál, a főtengely szíjtárcsa gumi része hajlamos szétszakadni és csúnya dolgokat művelni. Mondtam havernak nézzünk rá. Hát természetesen a gumi része szanaszét volt szakadva. Yeah! Elkezdtem keresgélni, találtam bontottan egy tökéletest. Ha már ott vagyunk, akkor a hosszbordás szíjat is cseréljük ki. Ok! Megtörtént. Közben már gyűjtöttem, a műszakira, meg a hétszemélyesítésre.
El vittem, előműszakin kiderült, hogy cserélni kell benne ezt azt. Remek! Legyen, nincs más választás. Bal külső kormányösszekötő csere, Hella vónohorog dugaszoló aljzat csere, bal hátsó kézifékpofa csere, motormosás, futómű állítás, műszaki vizsga. Ez így 70.000 Ft volt, de mostmár legálisan is 7 személyes.
Beiktattunk egy olajcserét közben.
Még nyáron elkezdett szórakozni az ablaktörlőm, nem mindig törölt egyenletesen, majd, lassulni kezdett, majd megállt. Ablaktörlő motor csere. Újonnan horror, bontott. Kicseréltük, töröl, de nem áll meg ott ahol kell. Fasza. Pár nap múlva ugyanaz a hibajelenség. Lassan nyomja. Nincs pénz másikra, szenvedünk vele.
Utaztunk édesapámékhoz kerti partira mikor is félúton elment az autó ereje, pár km múlva pedig az utastérbe elkezdte befele nyomni a gőzt és a vizhőfok mutató kúszott felfele tempósan. Hopsz, gyorsba motor leállít, félreáll, elfosta a vízet a vízpumpa. Megint kötél, vontatás...
Vízpumpa csere, de ha már itt vagyunk, akkor a lyukas hűtőradiátort (szintén típusbetegség) is cseréljük, adjunk neki új hűtőfolyadékot. 30.000...
Szilveszter előtt 3 nappal betörték a jobb hátsó üvegemet, de nem vittek el semmit. Köszönöm!!!!!!! :D
Majd teljesen behalt az ablaktörlőm, nem mozdult. Élvezet volt hóesésben így közlekedni, belőni, melyik sebességnél fújja le a havat megfelelően. :D Ablaktörlő szerkezet csere. Megy, de még mindig nem tökéletes, nem áll meg ott ahol kell. :D
A karácsonyi nagybevásárlás után a Tesco parkolóban autó nem indul. Teker, teker, nem indul. Akksi lemerül, jófej Passatossal bebikáztuk elindult, elundultunk, pár száz méter után dadogás. Leállt. Kötél, vontatás.
Nincs hiba, minden ok. Adagolót direktbe kötni, beindult. Ezek után egyre nehezebben indult, mígnem elértünk a mostani ponthoz, amikor is nem indul. Sehogy, csak nagyon ritkán.
Kiderült a turpiszság! Adagoló oldali vezérműszíjon hiányoznak a fogak :S :S Igen, ez az ami nem bírt ki 50e km-t még és én meg elhittem...
Most garázsban pihen, várja az új alkatrészt, én meg a pénzt rá :D


Közben persze imádom, mert nagyon kényelmes, nagyon dinamikus szép autó!!! Amikor megy...
Kapott nagyon ritka gyári fakormányt, felújítva. Fedélzeti computert és még vannak tervek.
Updatelni fogok, amint lesz újdonság :) Remélem többet nem kell hibákról írnom. Vár még rá egy motorgenerál, mert 1000km-en kb 7-8 deci olajat elfogyaszt.

2013.07. Update. Vezérlés kicserélve mindkét oldalt jóféle Conti szettel.
Melegen néha nehezen indul, gondolom adagoló kezd hülyéskedni... 1-2 hete elkezdte csinálni, hogy a turbo nem kapcsol be, csak 2100-2200as fordulat körül. 10 esetből 2x így járok vele és a hangja is kezd elég csúnya lenni a turbonak. Következő projekt a turbo csere. :)
Kormányművem is cserés, az már a garázsban pihen és várja a beszerelést.

Küzdünk...

2013.08. Update. Szereztem egy másik turbot próbára. Kibontottuk a turboig és az enyém szebb és jobb állapotban van mint, amit szereztem... Úgy néz ki, hogy szelepszár szimmering. Ez akkor lesz igazán nagy szopacs, ha hengerfej levét nélkül nem lehet megcsinálni, mert az anyag az viccesen 1000 Ft-ból kijön. Ráadásul a hűtőm is lyukas valahol és ott elvész a nyomás, pluszba az egész turbocső rendszer olajos a visszavezető miatt, amit egy előttem lévő gazda meggányolt.

Küzdünk... part 2.

Hibalista

- -Vízhűtő csere (az én hibám) - -bal első féltengely gömbcsukló és porvédő csere, -kormányösszekötő csere, -lengőkar szilentek cseréje, futómű állítás - -Kuplung felső munkahenger csere, fékfolyadék csere, fékcsövek cseréje - -Főtengely szíjtárcsa és segéd hosszbordás szíj csere - - Bal külső kormányösszekötő csere, Hella vónohorog dugaszoló aljzat csere, bal hátsó kézifékpofa csere, motormosás, futómű állítás - -Ablaktörlő motor csere - -Vízpumpa csere, fűtőradiátor csere, hűtőfolyadék csere, fedélzeti computer beépítés - -Jobb hátsó ablakcsere (betörték 2012.12.28-án éjszaka) Itt is írom, hogy rohadj meg!!! :D - -Első ablaktörlő szerkezet csere -

Ide hordtam szervizbe

Haver, Haver 2

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Szomszéd autószerelő MESTER (kár volt :S)

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? V40 1.9TD Következő autója? Volvo/Chrysler
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 850, S70, V70 1991 (1995 - 1998)

További ítéletek (96 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)