A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 850, S70, V70 (1991-2000)

850, S70, V70 855 2.5-20V 

Az ítélet értékelése
3,4(7 db)

A stabil pont

Szöveges ítélet

2003 - ban vettem, 135.000 km-rel, most 10 év használat után van benne 411.000.
Vásárláskor az alábbi szempontok alapján választottam:
- Családi autó kell nagy csomagtérrel, mivel Svájcban élünk és a hazautazáskor sok a csomag
- A svájci szerviz nagyon drága, tehát 2 magyarországi karbantartás között megbízható legyen - olaszok, franciák kiestek
- Német prémiummárkák kizárva mert Bp-n is kell néha parkolni
- Benzines legyen, mert a dízel itt nehezen eladható (ha akkor tudom, hogy nem kell eladnom talán TDI-t veszek)
- Anyunak is tetszik :-)

Végül maradt a listán: Mazda 626, Mitsubishi Galant, és persze a Volvo aminek mindig is tetszett a formája és az egyszerű svéd dizájn / családbarát image is bejött. Vásárláskor az első meglepetés az volt, hogy a legendásan olcsónak mondott svájci használtautópiacon eleinte kizárólag relatív drága kocsikat találtam. Aztán megtaláltam az arab kereskedéseket olcsó árakkal és olyan tragacsokkal, hogy még próbaútra sem mentem. Tehát vettünk egy jónak látszó autót egy kereskedőtől átlagos piaci áron. Mikor először vittem SK-hoz, álmélkodott milyen más egy valós 135 ezres futású Volvo azokhoz képest amelyek hozzá kerülnek.

Kb 4 éven át használtam rendszeresen, azóta anyu szolgálati autója lett és a családi utazókocsi. Idővel elkezdtem (főleg gyári) extrákat is ráaggatni, lett 16”-os T5 felni, vonóhorog, toronymerevítő, napvédő rolók a hátsó ajtókra, parkolóradar elől hátul, csomagtérelválasztó háló, tetőcsomagtartó (először egy kisebb, most már egy óriási tetőboxszal: nincs ELÉG nagy autó..), kartámaszból kihajtható gyerekülés, 3-ik üléssor kihajtható a csomagtartóban (csak gyerekeknek), 8 hangszóró, ülésfűtés.

Miért szeretem?
+ Az ülések nagyon kényelmesek: Évente minimum 10-szer tekerünk le vele 1000 km-t egyhuzamban és sohasem érzem a derekam.
+ 3 gyerekülés - ha passzentosan is - elfér a hátsó sorban
+ Feszes a futóműve, sportos stílusban is lehet vele autózni - bár érezni hogy nem hot-hatch-nek készült
+ Az 5 hengernek utánozhatatlan a hangja
+ Óriási a csomagtér, és nagyon könnyen bővíthető és a háttámla teljesen síkba fekszik
+ Érezteti, hogy itt biztonságban vagy: erősítés a B oszlop tövében, beépített bukókeret, hosszú energiaelnyelő orr, 4 légzsák
+ megbízható: 1-szer kellett trélerezni 1 év és csaknem 300 ezer km alatt

Hátrányok
- Bár erős, ezt jól titkolja. A gázpedál nehezen és hosszú úton jár, az áttételei hosszúak. Ha nem forgatod és padlózod akkor lomhának érzed.
- Magas fogyasztás: tetőboxszal autópályán 140-el 10.5 l/100km
- Alkatrészek drágák

Összegzés: Az autót kb 2.4 millióért vettem, és ugyanennyit rá is költöttem a szervizekre (a fentiek, plusz olajak, szűrők, fékbetétek, szíjak, stb..)
Ha el akarnám adni, akkor jó ha 700 ezret kapnék - de persze nem akarom eladni, ez az egyik stabil pont az életünkben és rengeteg emlék fűz hozzá. Lassan ráférne egy fényezés, a tetőt leszámítva minden elemén van pár karc. A vezetőülés szélén is kezd repedezni a műbőr - de már a pincében figyel a tartalék bontott darab. Legkésőbb az OT vizsga előtt ezeket is megcsinálom.

A kötelező Népítélet tételek:
-ezt az autót senki nem nézi meg, nem fordulnak utána - ha ez fontos akkor fesd rózsaszínre
-boyracerek nem akarnak versenyezni ellenem a lámpánál, így aztán nem okozok 'meglepetést' sem
-nem szoktam lealázni az audist / béemvést a pályán: megyek 140-nel, ha lassúbb megelőzőm, ha gyorsabb lehúzódok előle

Hibalista

- 144.000: termosztát nem nyitott eléggé, milánoi 38 fokban a víz folyamatosan forrásközelben volt. - 205.000: ABS elektronika elromlott - ez típushiba a 850-nél. LK megjavította - 238.000: kormányszervó eresztette az olajat. Egy bontott kormánymű megoldotta a problémát - 238.000: kipufogóleömlő kifújt, kétszer próbálták hegeszteni, végül egy bontott volt a megoldás. - 300.000: furcsán lötyögött a BE kerék. Levettem a dísztárcsát és kiesett a letört féltengely vége. Na itt kellett trélerezni. Kapott egy új tengelycsonkot, csapágyat és féltengelyt. - 320.000: Eddig bírtam a fűtőventillátorba bújt kismadarat. Valami csapágy kopása miatt kanyarban csiripelt. Egy új ventillátor ment bele. - 330.000: Kuplungcsere. Az eredeti kuplung még bírta, de a kopása miatt mert nagy pedálerőt igényelt. - 340.000: A fűtőradiátor csöpögni kezdett, a nedves szőnyeg volt gyanús. Sajnos sikerült belenyúlni egy gyári hibás Nissin szériába, ami 10 ezret bírt majd kipukkadt és az összes hűtővíz a lábtérben hullámzott. Rövidre zártam a motor hűtőkörét amíg sikerült venni egy gyárit. - 350.000: Fékfelújítás: tárcsa, betét, karmantyúk, kézifékkötél. Állat jó fékje van azóta. - 363.000: ABS elektronika ismét megadta magát, LK ismét megjavította - 372.000: Kis tempónál a klíma nem hűtött. Nagy sebességnél igen, állóhelyben igen. Kiderült, hogy a hűtőventillátornak nem megy a lassú fokozata. A computer és a ventillátor közti kábel volt szakadt. - 392.000: Eddig bírta a generátor. Nem töltött eleget és a csapágya is hangos volt. LK felújította. - 401.000: Benzinpumpa kiolvasztotta a biztosítékát, 10 perccel később a pótbiztosítékot is. Egy nagyobb biztosítékkal sikerült továbbmenni, de a végső megoldás egy új benzinpumpa volt. - 411.000: Hűtőcsere - Volt még pár szilent, gömbfej, stabilizátorpálca csere is. -

Ide hordtam szervizbe

Seres Károly - XIV Cserebogár utcaVolvo specialista. A javítások, karbantartások többségét ő csinálja. Biztosan van nála olcsóbb de alapos, lelkiismeretes szerelő. Sokszor adott telefonos segítséget is.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Lestyán Károly - Ő is Volvora szakosodott, az elektromos problémákat ő orvosolta. Ritkán voltam nála, de sosem csalódtam.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 276000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Kadett Következő autója? 850
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 850, S70, V70 1991 (1995 - 1998)

További ítéletek (96 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)