Öreg Harcos - Családom védelmezője
Szöveges ítélet
Nekem véletlenül lett Volvo-m. 4 évvel ezelőtt összetörték az előző autómat (sajnos nem az elsőt) és akkor eldöntöttem, hogy - rongyos kis életemet és családomat féltve - veszünk valami nagyobb vasat. Már erőst kinéztem magamnak egy 525-ös Bimmert, jó is volt a gép, amikor felhívott egy régi cimborám, hogy eladó lett az autója. Megnéztem, egyben volt, leinformált kocsiról volt szó és még az ára sem volt rossz. Hát így lett.
Ez a 16 szelepes a legerősebb szívó benzines motor, amit a 7-es sorozatba szereltek (ha jól tudom 155 LE teljesítménnyel és 210 Nm nyomatékkal). Elég jól mozgatja a másfél tonnás autót (ha 50 lóerővel több lenne benne, akkor közelítené a tökéletest), bár városban ennek megfelelően nagy az étvágya is. A megadott 13 literes átlagban benne van, hogy én szinte csak városban használom és időnként "sietek" :-) kicsikét. Bizonyára el lehet vele pengetni 10 körüli átlaggal is, de akkor hol az élvezet? Ha nagynéha kiszabadulok a városból, akkor 4-5 fővel, 170+ km/h tempókkal is 11 liter alatt marad a fogyasztása.
A kényelméről már mások zengedeztek, elég az hozzá, hogy a 130kg körüli testsúlyommal is kényelmes, tágas, hozza azt, amit elvárok tőle. Külön jó pont, h 18 éves kora ellenére a belső tér műanyagjai egyben vannak, nem töredeznek, fakulnak stb.
Amióta rendbetették a márkaszervizben, azóta érdekes módon ritkábban és kisebb összegeket otthagyva járok szervizbe. A kocsi egyszerűen jó.
Mindezekhez hozzá kell tennem, hogy az elmúlt 4 év alatt minden racionálisan indokolható mértéken felül megszerettem ezt az autót. Ha megengedhetem magamnak, akkor még hosszú évekig Öreg Harcossal kívánok közlekedni.
Hibalista
- A kopó, fogyó alkatrészeken rendszeres karbantartáson kívül az ECU okozott problémát két alkalommal is. Ez elég nagy gond, mert ehhez a motorhoz nem könnyű bontott darabot találni, az új pedig horribilis összegbe kerül. Megbízhatóságra azért "csak" 9 pont, mert az egyik alkalommal bizony leállt az autó a belváros közepén.
-
- Emellett az alapjárati motort és a fojtószelepet rendszeresen tisztítani kell és volt 1-2 kisebb elektromos nyűgje is.
-
- Egyébként az alkatrész beszerzés nem gond, van bontott, utángyártott és persze gyári is gyakorlatilag mindenből. Én mindig a szervizre bízom a döntést, hogy adott alkatrészből melyik kategóriát szereljék be az autómba.
Ide hordtam szervizbe
Két jól ismert független márkaspecialistához is jártam. Sajnos egyikőjüknél sem kaptam meg azt a szolgáltatási színvonalat, amit elvárnék egy jól menő szerelőtől, emellett az áraik sem lenyűgözően alacsonyak.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Volvo Márkaszerviz - Zay utca
A kis szervizek csalódásai után egy márkatárs barátom tanácsára, félve jöttem ide. Két éve minden fontosabb dolgot ők csinálnak az autón és elmondhatom, hogy sokat javult a kocsi általános műszaki állapota.
Egyrészt a lehetőségekhez mérten vigyáznak a pénztárcámra (van összehasonlítási alapom, ez a szerviz nem lényegesen drágább, mint a kicsik), másrészt mindig az történik, annyiért és annyi idő alatt, ahogy megbeszéljük.
A szervizes 9 pont természetesen itt igaz. Azért nem 10, mert volt rá példa, hogy kicsit kicsúsztak az időből és már nem tudták lemosni a kocsit, mire mentem érte. :-)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Audi 80 1.8 1989 fapad | Következő autója? | Volvo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |