A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 740, 760 (1983-1992)

740, 760 2.3GL 

Az ítélet értékelése
3,8(6 db)

A nagy pénztemető

Szöveges ítélet

2012 nyarán vettem meg a sötétkék csatahajót. Mindennapi használatra vettem dupla áron, de a hirdetés szerint csak bele kellett ülni és menni. Kedves volt az eladó, próbakör, minden jónak is tűnt. Csak azt felejtette el mondani, hogy az autó évekig állt. Ennek következtében az összes gumitömítés, szilent, bak, stb szétmállott. Klíma és friss műszaki volt, hála Istennek az automata váltó és a motor is hibátlan volt a 410.000 futott kilométer ellenére. Ahogy használni kezdtem az összes kopó és fogyóalkatrész is egyszerre mondta be az unalmast. A gyújtásrendszer hol adott szikrát, hol nem. Gyertyák, trafó, rotor, elosztófedél cserés lett. Utána a Pierburg 2b5 karburátor ültetett fel a szopórollerre. Az, hogy egy 20 éves kocsi porlasztójában tönkremegy néhány dolog, az rendben van. De hogy az egész világon nem kapni hozzá alkarészt (sem a Volvonál sem a Pierburgnél Németországban, sem az ebay-en), az nincs rendben. Pláne úgy, hogy a Volvo büszkén hirdeti, hogy minden valaha gyártott modellhez kapni minden alkatrészt. Végül teljes átalakító szettet vettem bele az ebayről egy vagyonért, de jó lett. A futómű 100 km/h fölött kóválygós lett, minden kis úthibán kopogott, az alkatrészek újfent egy vagyonba kerültek. Egyszer 20 km/h-val nekicsúsztam télen a padkának a jobb első kerékkel, és a kerék hátrébb ment 20 centit és beért a sárvédőbe. A bontott alkatrész is egy vagyon volt, plusz a félnapos szervizelés a latyakban térdelve egy lakótelep parkolójában. De hogy mondjak valami jót is, a kocsi nagyon csendes, a 2300 köbcentis motor inkább megbízható öszvér, mint sportos társ. A négy tárcsafék nagyot tud harapni. Ami negatívum az a beltéri műanyagok minősége. Bármilyen kis mozdulatra törnek. Aki ilyen autót vesz, annak a pillanatragasztó örök barátja. A fogyasztásról ne legyenek hiú reményeink, városban simán megeszi a 13 litert, de télen felmegy ez 17 literre is. Országút télen 12 liter, nyáron le lehet vinni 10 liter alá. Akinek gondot jelent a benzin megvétele vagy a horror alkatrész árak, az ne vegyen ilyen autót. Én féláron vettem mindent az egyik nagy alkatrész áruháznál és még így sem volt olcsó. Ha valaki mégis ilyen autót szeretne venni, csak hosszú, több száz kilométeres utakon van értelme, városi használatra ésszerűtlen a nagy étvágya és a méretei miatt (pl parkolás). Szerelési kedv és 3 kilós fizetés erősen ajánlott!

Kényelmes autó, és újkorában valószínűleg elvitt volna a világ végére kétszer. De mostanra inkább pénztemető. Szinte minden hónapban előjön egy 30-40-50ezer forintos tétel (akár alkatrész, akár alkatrész+szerszám) amit meg kell venni a kocsihoz. Eddig kb kétszázezret költöttem rá, remélem lassan megáll a hibalista. Bár azt mondják öreg autó pénzen gurul. Egy biztos: Volvot többet nem veszek!

Hibalista

- gyújtótrafó (7.000 Ft), gyújtókábel szett (10.000Ft), elosztófedél és rotor (20.000Ft), gyertya szett (4.000 Ft), komplett vezérlés (9.000 Ft), AC pumpa (3000 Ft), ablaktörlők (4.000 Ft), komplett karburátor és szerelékek (90.000 Ft), első futóműben gömbfejek (14.000Ft), szilentek, lengéscsillapító (40.000 Ft), toronycsapágyak (6.000 Ft) és gumibakok (7.000Ft), csomagtartó gázrugók (8.000 Ft). Ezen kívül olajak, szűrők, izzók, biztosítékok (kb 30.000 Ft).

Ide hordtam szervizbe

Én magam szervizeltem.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1992
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 410000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Lada 2105-3 Következő autója? Mazda mx-5, esetleg egy jó Xedos9
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 740, 760 1983

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)