A nagy pénztemető
Szöveges ítélet
2012 nyarán vettem meg a sötétkék csatahajót. Mindennapi használatra vettem dupla áron, de a hirdetés szerint csak bele kellett ülni és menni. Kedves volt az eladó, próbakör, minden jónak is tűnt. Csak azt felejtette el mondani, hogy az autó évekig állt. Ennek következtében az összes gumitömítés, szilent, bak, stb szétmállott. Klíma és friss műszaki volt, hála Istennek az automata váltó és a motor is hibátlan volt a 410.000 futott kilométer ellenére. Ahogy használni kezdtem az összes kopó és fogyóalkatrész is egyszerre mondta be az unalmast. A gyújtásrendszer hol adott szikrát, hol nem. Gyertyák, trafó, rotor, elosztófedél cserés lett. Utána a Pierburg 2b5 karburátor ültetett fel a szopórollerre. Az, hogy egy 20 éves kocsi porlasztójában tönkremegy néhány dolog, az rendben van. De hogy az egész világon nem kapni hozzá alkarészt (sem a Volvonál sem a Pierburgnél Németországban, sem az ebay-en), az nincs rendben. Pláne úgy, hogy a Volvo büszkén hirdeti, hogy minden valaha gyártott modellhez kapni minden alkatrészt. Végül teljes átalakító szettet vettem bele az ebayről egy vagyonért, de jó lett. A futómű 100 km/h fölött kóválygós lett, minden kis úthibán kopogott, az alkatrészek újfent egy vagyonba kerültek. Egyszer 20 km/h-val nekicsúsztam télen a padkának a jobb első kerékkel, és a kerék hátrébb ment 20 centit és beért a sárvédőbe. A bontott alkatrész is egy vagyon volt, plusz a félnapos szervizelés a latyakban térdelve egy lakótelep parkolójában. De hogy mondjak valami jót is, a kocsi nagyon csendes, a 2300 köbcentis motor inkább megbízható öszvér, mint sportos társ. A négy tárcsafék nagyot tud harapni. Ami negatívum az a beltéri műanyagok minősége. Bármilyen kis mozdulatra törnek. Aki ilyen autót vesz, annak a pillanatragasztó örök barátja. A fogyasztásról ne legyenek hiú reményeink, városban simán megeszi a 13 litert, de télen felmegy ez 17 literre is. Országút télen 12 liter, nyáron le lehet vinni 10 liter alá. Akinek gondot jelent a benzin megvétele vagy a horror alkatrész árak, az ne vegyen ilyen autót. Én féláron vettem mindent az egyik nagy alkatrész áruháznál és még így sem volt olcsó. Ha valaki mégis ilyen autót szeretne venni, csak hosszú, több száz kilométeres utakon van értelme, városi használatra ésszerűtlen a nagy étvágya és a méretei miatt (pl parkolás). Szerelési kedv és 3 kilós fizetés erősen ajánlott!
Kényelmes autó, és újkorában valószínűleg elvitt volna a világ végére kétszer. De mostanra inkább pénztemető. Szinte minden hónapban előjön egy 30-40-50ezer forintos tétel (akár alkatrész, akár alkatrész+szerszám) amit meg kell venni a kocsihoz. Eddig kb kétszázezret költöttem rá, remélem lassan megáll a hibalista. Bár azt mondják öreg autó pénzen gurul. Egy biztos: Volvot többet nem veszek!
Hibalista
- gyújtótrafó (7.000 Ft), gyújtókábel szett (10.000Ft), elosztófedél és rotor (20.000Ft), gyertya szett (4.000 Ft), komplett vezérlés (9.000 Ft), AC pumpa (3000 Ft), ablaktörlők (4.000 Ft), komplett karburátor és szerelékek (90.000 Ft), első futóműben gömbfejek (14.000Ft), szilentek, lengéscsillapító (40.000 Ft), toronycsapágyak (6.000 Ft) és gumibakok (7.000Ft), csomagtartó gázrugók (8.000 Ft). Ezen kívül olajak, szűrők, izzók, biztosítékok (kb 30.000 Ft).
Ide hordtam szervizbe
Én magam szervizeltem.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 410000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Lada 2105-3 | Következő autója? | Mazda mx-5, esetleg egy jó Xedos9 |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |