A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 480 (1986-1996)

480 S 2.0i 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Asszonykám kedvence

Szöveges ítélet

A történet úgy kezdődött, ahogy az a 480-as tulajok legtöbbjénél ;-), kell egy második autó az asszonynak (értsd, vennem kell egy 480-ast!). A típus iránt érdeklődőknek megsúgom, hogy kishazánkban egyre nehezebb, ha nem lehetetlen használható 480-ast találni, még a lepukkant darabokért is sokat kell utazni. Kitartó keresgélés, autózás-turkálás után már már kezdtem feladni, látva a lehajtott, elhanyagolt, reménytelen állapotú vasakat, mikor a sors elém penderítette a 4nyolcvanasunkat. Mivel már van egy 4hatvanasom, jól ismerem a típust, az átnézés és próba (egy 480-as tulajjal/baráttal és asszonykámmal) után jött az alku; vétel lett belőle. Majd egy évig pihent egy garázsban az autó, első beindításnál bénáztunk, egy lemerült akku miatt leköpettük a gyertyákat, tisztítás, vissza és azóta csak megy és megy...

A kasztni és a korát jóval megelőző kényelmi szolgáltatásai, a VOLVO-tól szokatlan innovatív megoldások tömege (a VOLVO első fronthajtású autója) tette/teszi egyedivé még most, napjainkban is ezt a múlt századbeli gépet. Ez persze a gyártás első 3-4 évében rengeteg hiba forrásává is vált. Ebben a többi tulaj megjegyzéseivel egyetértek, azzal a kiegészítéssel, hogy az 1990-től készült autók már kiforrottabbak és megbízhatóbbak. Első körben a lakatoshoz került a gép, ahol a jobb külső hátsórész teljes cseréje történt (a JH kerékjárati ív vmikor szakszerűtlen javításon esett át, kirügyezett a rozsda itt ott rajta). Mivel nálunk nem kapni hozzá kerékjárati javítóíveket(!), mint a 440-460-asnál, csak a teljes hátsórésszel lehet szakszerűen cserélni. Szerencsére ezt megkaptam az eladótól, egy utánfutónyi egyéb pótalkatrész kíséretében. Következett az üreg- és alvázvédelem, majd a fényezés. Ekkor vérszemet kaptam, ha már lúd, legyen kövér alapon a javított rész mellett telifényt kapott a motorház- és utastértető, a teljes hátfal és a hátsó lökös (314-es színkód: vase green metallic). Professzionális fényezőműhely, márkás zománc, lakk, fényezőkamra volt, nagyon elégedett vagyok a szakik munkájával, jól döntöttem, élvezet nézni a fények-árnyékok játékát a csillogó kasztnin.

A futómű átvizsgáláskor kiderült, hogy meglepően egyben van, a gumiszimeringek épek, sőt, ami meglepetés volt, az első stabpálcák is tökéletesek! A féknyergek teljes felújítása, újrafestése, gumifékcsövek cseréje elkerülhetetlen volt (a közlekedésbiztonság nem játék!), az alváz ép, rozsdamentes, csak preventív alvázvédelmet kapott a kitettebb részeken. POLUX könnyűfém felnikkel vettem (szakértők ezt olvasva már mormolják is, hogy ez nem évjárathelyes!), mivel 1995-ben állították forgalomba a gépet, a rá illő könnyűfémfelni a CETUS, így hát ezt kapott a gép (a felújított féknyergek is jobban érvényesülnek!). Első féktárcsák és betétek újak, alig használt állapotban van. A hátsó futóművet ajánlott az alapos átnézés után alaposan rendbetenni, a sós latyak jobban éri és emiatt a korrózió is jobban megmutatja magát. A stabpálcákat (hivatalos nevén reakciórúd) cserélni kellett, apróságról van szó, de ha kikopik, nagyon zavaró a fémes klattyogás, amit átad az utastérnek. A hátsó futóműnél még cserélnem kellett a lengéscsillapítókat, no nem azért, mert végük volt, a felső porvédő fém olyan szinten korrodált mindkét oldalon, hogy kilyukadt (alapos, évi egy alvázmosás segített volna), ilyet még nem is láttam! A hátsó tárcsákat általában elhanyagolják, alig kopnak, inkább a rozsda eszi őket, az elkopott betétekkel együtt (2-3 mm ferodo) cseréltem. A féknyergek kézifékmechanikája be volt rohadva (típusbetegség), így inkább a teljes féknyereg cserét választottam. Újszerű, festett nyergek kerültek fel.

Kipufogórendszerére az előző tulaj már nem akart költeni, összetákolt, foltozott, elhasználódott volt, a hátsó nagydob még gyári volt, nem fújt ki, viszont már papírvékonyságúvá korrodálódott. A leömlő utáni két új rész került be, most meggyőző duruzsoló hangja van a gépnek.

Mivel egyterű az autó, a csomag-utastér duó sok sok elszabadult műanyagrésze irgalmatlan zörgést, percegést tud produkálni. A gyógyír a teljes szétszedés és a törött, sérült patentok cseréje. Ez jó 3 napos meló volt, de megérte; teljesen szétkaptam és ahol törött patentot, prücköt, bizbazt és surlódott felületeket találtam, azt cseréltem, szigeteltem. Most már kezd össszeállni, de messze nincs olyan csend az utastérben, mint a 460-asban, de ez így jó, az autó jellege miatt! Az ajtópanelek rendbetétele külön egy fél napos meló volt; most már atombiztosan áll, teljes patentcserével rögzíteni tudtam.

Az audiorendszer részei: a két eredeti VOLVO 13-as hangszóró két csipogóval, egy nem márkahű, de korhű CD táros Pioneer fejegységgel. Légkondija gyári és nincs szivárgás(!), tökéletesen működik. Kell is nyáron, sok az íves befele hajló üvegfelület, hátsóoldalablakok nem elefántfülesek, tehát létszükséglet egyre forróbb nyaraink alatt.

A gépem lelke a kétliteres (B20F) szívómotor, tehát nincs turbógond, alapjárati nyűg, viszont ebben is Valeo generátor/önindító van; ezek menetrendszerűen 200 ezer km után elfáradnak, ezt nem vártam meg, mindkettőt felújíttattam. Bontásuk, szerelésük a klímakompresszor, a kormányszervó szivattyúja, valamint a leömlőcsövek miatt nem egyszerű, szerelőállást igénylő munka.

Hibák:
A kormánymű eresztette az olajat, a kapott alkatrészhegyben volt tartalékom, cseréltem, azóta száraz; fontos, utána viszont teljes futóműbeállítást kell eszközölni! A műszerfalpanel kilométerszámlálója párszáz km után beadta az unalmast. Ezt egy Haudek nevű kiscéggel orvosoltattam; kiderült szétszedés után, hogy egy kis műanyag fogaskerék három foga letört, ők ezt rézből újragyártották, azóta rendben teszi a dolgát. Az ABS szenzorok valamelyike rosszalkodik, fel-felgyullad az ABS visszajelző. A központi egység rendben van; egy alapos tisztítás a kerékagyakra sajtolt fogasgyűrűknél sokat tud segíteni, a téli jellegzetes kattogó hang fékezéskor jelzi, hogy az ABS működik.
Hátsó lökös fémmagja erősen kitett a korróziónak, a műanyaglökös megfogja a vizes-sós sarat és ezt ha nem távolítják el tavasszal, bizony évek alatt teljesen szétmállasztja a fémlökös alsó részét. Ezt nekem is cserélnem kell, pillanatnyilag stabilizáltam a helyzetet (polcon van egy teljesen ép tartalékdarab, amit homokfúvás, festésnek vetettem alá).
Kesztyűtartó ajtajának fülei műanyagok, könnyen törnek, egyiket cserélnem kellett.
A kilátást szokni kell, a bukólámpák ha fent vannak sokat segítenek. Asszonykám már megszokta és nagyon élvezi, "békaszemeknek" becézi. A nagyméretű ajtók több figyelmet igényelnek, parkoláskor ráhagyással kell beállni, különben nyűgös lesz a ki- és beszállás az alacsony üléspozíció miatt. A jobbos ablakemelő motort a mechanikával cserélnem kellett.
A műanyag hátsólámpatestek szélei a hosszú évek alatt kikeményednek és ezért a széleiből darabok le-letöredeznek, a legtöbb bemattul (nálam a töredezés jelentkezett, ezért cseréltem a két hátsó lámpatestet is két felújított épre). Cserélni kell a lámpák alatti tömítéseket; a Volvo szakszervízek fekete ragacsos szurkos tömítőgumijával körberakva kell felrakni a lámpákat. Ennek hiányában könnyen beázik a hátsó traktus padlószőnyege a vastag, hangszigetelő funkciót ellátó habosított szivaccsal. Másik beázási pont a kábelátvezetés a harmadik ablakhoz, itt a vezetéktörés is gyakori!
Elektromos rendszerét alaposan át kell fésülni, ajánlatos a biztosítéktáblánál kezdeni (3 kiment biztosíték várt engem is), kontaktsprayvel kell kezelni a csatlakozókat; sok felesleges elektronikus hibától kíméljük így meg magunkat.
Az alsó motorvédő műanyag szétszakadozik, legtöbbször hiányzik, olajcseréknél elfelejtik visszarakni a műhelyekben (még rendelhető!), érdemes pótolni!
Aki a hátsó csomagteret takaró kis ponyvát az extraként beszerezhető rolóval szeretné lecserélni, az készüljön fel arra, hogy drága lesz és egy jó küzdelem lesz a behelyezése, mert mindig fel kell "húzni" berakás előtt, ez elsőre nem is olyan egyszerű művelet, asszonykámmal jó egy órán keresztül molyoltunk, míg összejött.

Az autó vezetési élménye maradandó, élvezetes. A sokat emlegetett kanyarstabilitása nem legenda, azt át kell élni! A Lotus a futóműgeometriával csodát tett. Még nem sikerült kitörésre kényszerítenem a gépet, pedig körforgalmakban tettem pár gyorsítókört ;-) az én vezetési szokásomhoz a fékek kitűnően adagolhatók; polcon van egy hűtött tárcsás első szett, de egyelőre nem érzem, hogy kellene.

További ínyencségeket talál az érdeklődő a volvo4xx.hu lapon, ezt egy hozzám hasonló típusbolonddal és jó egytucatnyi törzsgárdával működtetek. Fórumunkon megtalálható az ország aktív 440-460-480-as tulajainak jelentős része, sok sok tapasztalattal, élménnyel, több mint 300 regisztrált taggal.

2015: a 480-as amúgy töretlenül teszi a dolgát, megvétele óta semmi komolyabb motorikus gond, fogyó-kopó alkatrészek cseréje mellett két hiba jelentkezett, a kormányművet újfent cserélni kellett az egyre erősebb szivárgás miatt, illetve a műszerfal óraegységénél a vízhőfok és üa. mennyiségét jelző kettős műszeregység nyákján a forrasztás repedt, így ezek jelenleg nem működnek, tartalék óraegység már megvan, de nem sok kedvem a cserére, a műszerfal bontása, patentok, műanyagok elég kényesek...

2016 május-június: eljött az ideje egy soron következő újabb kasztnirestaurálásnak, megtörtént a bal hátsó kerékjárati ív cseréje és festése, illetve a jobb ajtó cseréje, újrafényezéssel, üregvédelemmel stb. (a két szakaszhatároló is cserélve lett, újak kerültek fel, hihetetlen a változás!).

2016 július: újautó korában, még 1995-ben két védelmi rendszert is beszereltetett a boldog tulaj, a gyári mellé (?!). Az eredmény az lett, hogy bekerült kismillió relé, biztosíték, kábelköteg a vezérlőmodulokkal, érzékelők kétoldalt és ezek készenlétben bizony, ha miliampereket is, de folyamatosan zabálták az akku tartalékait, ha két három hét szünet volt, bizony már nem volt annyi kakaó az akkuban, hogy átforgassa a főtengelyt az önindító. Az eredmény, hogy cserélni kellett egy alig hároméves akkut. A döntés már három éve megszületett, a régi beépített rendszernek mennie kell. Most eljött a pillanat, a villanyásznak jó két és félórás munkát adott a rendszer, de kikerült minden, maradt a gyári eredeti központi zár és riasztó. A gép kapott egy új akkut, most ez is pipa.

2016 szeptember/október: A hátsó kipufogódob a vásárláskor került fel, külsőre épnek tűnt, de azóta a belső cső dupla vezetése részben megsemmisült, a hangtompító tömítőanyag eltűnt, kiégett. Egy szakműhely felújította (új az ebay-en rendelhető), ezután megejtettem egy olaj- és szűrőcserét.

Hibalista

- Khmmm, ha nem romlott, csak cseréltem, akkor mi van? ;-) - Szóval mivel használt autóként vettem, első szervízkor cseréltem: - Vezérmű- és összes hosszbordás szíj a feszítőgörgőkkel, - Szűrők, olaj és gyertyák - Bal első kerékcsapágy - Vízszivattyú - Vezérlés felőli összes szimering, a váltó felőli nagyszimering - Baloldali belső szimeringes gumiharang a féltengelyen - Kormánymű (eredeti néhány csepp/nap olajat pötyögtetett) - Teljes kuplungszerkezet (még a gyárival futott!) - Biztonsági öv vezető kar (flip) mindkét oldalon - Mindkét hátsó stabilizátorpálca, két hátsó lengéscsillapító - Teljes kipufogórendszer a leömlőtől hátrafele - Hátsó fékbetétek, féktárcsák és féknyergek az első-hátsó gumifékcsövekkel - Balos repedt ajtózseb cseréje (ritka kincs az ép darab!) - Jobboldali ajtó - 2 db szakaszhatároló az ajtókhoz

Ide hordtam szervizbe

Volvo-Belme szervíz Db.(időközben befuccsolt, most Bosch-ként működik)

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Privát szerelő, márkaspecialista. Nincs handabanda, szerel, problémát megold. Szimpatikus, erősen ritka fajta! Végül megemlítem jómagamat is harmadikként ;-). Másokat is arra bátorítok, hogy ne féljen hozzányúlni a vashoz, ezek még jól szerelhetők!

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 162280
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35388
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Volvo 460 2.0i Következő autója? Volvo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 480 1986 (1992 - 1996)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)