A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 340, 360 (1976-1991)

340, 360 360 GLT 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Made In The Netherlands

Szöveges ítélet

Az autó egy éve van nálam és elég megbízható, nyomonkövethető előélettel rendelkezik. Az előző tulajdonos is rendszeresen szervizelte, ami kiderül nemcsak az autó állapotából, hanem a hivatalos cserematricákból is.
Megelőzően egy 1,4-es 340est használtam, amelynek teljesítményével nem voltam megelégedve. Főként az autó fogyasztása nem tetszett, a menetteljesítményekhez viszonyítva.

Előzmények-Vásárlás
--------------------
A típus kényelme, felszereltsége és nem utolsó sorban elérhető ára arra sarkallt, hogy lehetőleg egy minél jobb állapotú háromszázast találjak magamnak. Szerencsésen sikerült ezt a példányt kifogni, amivel nagyon elégedett vagyok. Az utolsó GLT széria egyike volt ez, németországi piacra készült. Kilométert keveset futott,a motor és a karosszéria állapota elsőre meggyőzött erről. Sehol sincs rozsda, a motorban feketeiszap, olajráégés stb nem volt látható. Olaja tiszta. Ugyan poros volt a motortér, no de ez is azt mutatja, hogy nem szivárgott sehol.

Kárpitozás, ülések épek, nincsenek kiülve, szépséghibák nincsenek, kapaszkodók, műanyagok egyben, műszerfal nem repedezett, ami a garázsban tartás tényét erőstette meg bennem.

A próbaúton egyetlen fura zörej volt hallható, mint később kiderült, a katalizátor hővédő burkolata kezdett leválni. Kapott újat, filléres javítás volt. A motor az 1,4 -es hez képest légies könnyedséggel mozgatja az 1,1 tonnás kasztnit. Hangja egészséges, nagyon harap és vigyázni kell, mert nagyon könnyen kiadja a farát. A kormány viszont nehéz az 1,4-hez viszonyítva, nagyon nehéz. De nem baj. A fékekről nem érdemes szót ejteni, volvo.
Rendben,elviszem! Létrejött hát az adásvétel és azóta is nagyon jó vételnek tartom ezt az autót.

Tapasztalatok
--------------

Nagyjából tíz-tizenkétezer kilométer után semmilyen probléma sem jelentkezett, a szervizelést természetesen betartottam.

A húzós, erős motor, ami talán autópályán egy picit ugyan hangos, erőlködés nélkül tudja tartani a tempót a mai "csoda" autókkal. A sebességváltó könnyen kapcsolható,a váltóút elsőre hosszúnak tűnik annak, aki még nem vezette: az áttételház ugyanis a hátsó hídnál kapott elhelyezést, az egyenletesebb súlyelosztás miatt. Ez utóbbi ún. De-Dion rendszerű hátsóhíd, egylemezes laprugóval. A kihajtást a két hátsó féltengely biztosítja, melyek berugózás esetén is olyan szögben állnak, hogy a kerekek merőleges álljanak az útfelülethez képest. Optimális.

Súlypont rendben, télen, akarattal, nagyon könnyen meg lehet csúsztatni, de ugyanilyen könnyen kordában is lehet tartani.
Érdemes gyakorlni azonban a hátsókerék hajtás miatt egy forgalomtól elzárt pályán, kartondobozok között szlalomozva.

Az autó korában nagyon modernnek számító BOSCH L-Jetronic befecskendező rendszer és a BOSCH MOTRONIC motorvezérlő elektronika ma is megbízhatóan üzemel.Télen elsőre indul, jól szabályoz. Környezetvédelmi felülvizsgálatkor nagyon elcsodálkoztak a kibocsátási értékeken.
A használat során én pedig a fogyastáson: 8-8,4 literes átlagfogyasztást sikerült mérni vegyes üzemben, ami pár decivel több, mint a 340 1,4-esé ugyanilyen autópályás-vegyes használattal.

Hosszabb úton kényelmes utazóautó. Elől deréktámmaszos, bélelt fejtámlás, igényes kidolgozású plüss ülésekkel, hátul lehajtható könyéktámasz, mely mögött ott lapul egy meglepetés: egy kis "macskajtón" keresztül összenyithatjuk a csomagtérrel az utasteret:itt szállíthatjuk, táskában rögzítve síléceinket. Természetesen elől-hátul biztonsági övek vannak, öv-állapot visszajelzéssel a műszerfalon. Ez alap. Már ekkor. De csak nekünk.

Kellemes színű, zöld műszerhátlap és középkonzol megvilágítás, narancs mutatókkal, gyújtáskulcs megvilágítás, kulcsba épített keresőlámpa, kesztyűtartó világítás, térképolvasó lámpa amelynél lehet is térképet olvasni, kiváló fényszóró.....ez az amit a szemnek éjszaka kínál az autó.

Puha tapintású műanyagok, minőségi belső anyagok, amik kiállták az idő próbáját. Ajtón kárpitbetét, térképtartó, de nem zseb, hanem polc, a mérete miatt, ami csakugyan használható is. Akár italtartónak. Krómozott, rövid váltószár bőrszoknyával, stílusos króm-fekete kombinációjú ajtókilincsek, színrefújt lökhárítók, hátsó spoiler. Mind-mind a GLT széria ismérvei, ami nem feláras, szériafelszerelés!...

Méghogy csak az olasz autóknak van "szellemük"! Nevetséges...

Télen nagyon jó a fűtése, nyáron a tetőablak feledteti a kánikulát és teszi világossá az autó belsejét, ami például borúsabb időben is kedvezően befolyásolja a vezető közérzetét. A közhiedelemmel ellentétben nem szivárog esős időben és szintén GLT-s gyári alapfelszerelés.
Vezetésnél minden kézreesik, nem kell semmit keresgélni. lletve egy dolgot:a hátsó ködfény kapcsolóját pont letakarja a kormány. És az ember nem találja el elsőre, hogy most a ködzárófényt kapcsolta, vagy a hátsóablak fűtést.....de legalábbis így lenne, ha a műszerfalon ezeket sem jelezné külön lámpa....

Az autóhoz gyárilag könnyűfém felni jár, melyekre érdemes 185 ös gumikat szerelni, ezzel megfeleő az úttartás ( A korai GLT-re ilyeneket tettek, de későb, 1987-től áttértek 175-ösre) (A képeken az atuó a téli lemezfelnivel látható.)

Az extrákat nem is sorolom, elég annyi, hogy vásárolható volt hozzá gyári rádiósmagnó, 4 beépített hangszóróval, klíma, szervókormány, elektromos első ablakemelők, automata első ülésfűtés, központi zár, econométer, külső léghőmérő, On Board Computer, és így tovább......

És amit szériában szereltek a GLT-kbe:

Tetőablak, színre fújt lökhárítók, ködfényszóró és ködzárófény, könnyűfém felni, hátsó légterelő, rádiós magnó két hangszóróval,
fényszóró mosó és törlő, kartervédő lemez.

Ami viszont nem tetszett
------------------------

A motor többet tud, mint a futómű. Nem próbáltam, de le tudná forgatni a kilométerórát, ha kellene. Van benne bőven tartalék és például nagy sebességnél hirtelen fékezésnél már nem
biztos,hogy jóindulattal kezelne egy hirtelen kormánymozdulatot. Oda kell figyelni a gumik állapotára (méret és nyomásértékek)!

Picit erős motorzaj, amely hosszabb, 3-400km autózás után fárasztó lehet, bár kortársaihoz képest toronymagasan vezet.

Ha nagyon gyűri az ember (német autópályatempó), megkéri az árát üzemanyag tekintetében. Na de valamit valamiért....

A motoháztető előre billen, és lezáráskor így elől kell a lemezre erőt kifejteni. Ez hanyagabb szerelőknél a lemez behorpasztásához, hullámosodásához vezethet. Esztétika, de sokat számít.

Zárszó
-------

Ma, ha az ember jó helyen, jó időben jár, egy új autó árának töredékééert tud magának olyan gépkocsit összerakni, amelyet alaposan megnéznek az érdeklődők.
És nem biztos, hogy az új jobb is.



Ehhez a keresgéléshez és építéshez persze idő kell, türelem, és nem utolsó sorban megszállottság. Azt tudom tanácsolni azoknak, akik ilyen volvo-motorral szerelt háromszázas tulajdonosai, hogy vigyázzanak rá, mert jól karbantartva 5-600 ezer kilométert is lefut.


Műszaki adatok röviden
----------------------

Motor

B200E, 1986 cm3, 116 LE, 175Nm, Bosch LE-Jetronic befecskendező, katalizátor.

Futómű, felfüggesztés

McPherson elől, De-Dion hátul. Elől tárcsa hátul dobfék.
185x65R14 abroncsok. Hátul VOLVO LEVELLING SYSTEM, állítható hasmagasság.

Karosszéria és belső

5 ajtós, 5 személyes.
Egyben dönthető hátsó üléstámla, síléctartó, deréktámasz elől. Gyári vonóhorog, ködfényszóró, fényszóró mosó, tetőablak, kartervédő.

Fogyasztás átlagosan (autópálya 130km/h, város 50km/h, lakott területen kívül megfeleően) :

8,4 liter/100km


Hibalista

- Levitte egy kamion a vezetőoldali visszapillantó tükröt, de csak tükörbetétet kellett cserélni.
-
- Olaj, Vezérműszíj, Benzinszűrő, Légszűrő természetesen a használatból eredően cserélve lettek.
- Futómű utánállítás
-
-

Ide hordtam szervizbe

VOLVO IVANICS

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1989
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 44500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 244,343 Következő autója? Nem veszek mást egy jódarabig.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 340, 360 1976

További ítéletek (22 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)