Svéd MTZ autókarosszériával
Szöveges ítélet
Munkahelyváltoztatás miatt második autó kellett, olcsón. A 295 ezret futott Volvo motorja még mindig rendes kompressziót mutatott, belseje nagyon megkímélt volt, külsején elfogadhatóan javított kisebb koccanások észrevehetőek voltak. Szakértő szerelő megjósolta a fölsorolt javítások jórészét, de az árba ezek belefértek. A www.brickboard.com és hasonló források mechanikailag megbízható, egyszerűsége révén házilag jól javítható, apró hibákkal megvert autót jósoltak.
Információimat a tapasztalatom teljesen igazolta. Semmi meglepetés nem ért, pontosan azt kaptam az autótól amit vártam. A motor ősapja traktormotorként kezdte, és ez is hihetetlen kort ér meg ha az ember vigyáz rá. Az alapvető mechanika minden eleme hasonlóan masszív, egyszerű, jó anyagből való, jól megépített és emiatt nagyon tartós.
Műanyag alkatrészek azonban már töredeznek, és minden minden európai gyártó a Volvo sem használ megbízható és hosszú élettartamú elektronikát vagy akár elektromos alkatrészeket.
Az autó az ötsebességes kézi váltóval nem olyan lomha, mint a három plusz overdrive automatával, a traktormotor meglepően pörgethető és kétezer fordulattól már húz is. Vezetési élményt nem nyújt, lévén gyakorlatilag egy konvencionális kisteherautó személyautó kasztnival. Örgonómiailag vannak benne esetlen dolgok: a rádiót sípcsont magasságba tették és a sebváltótól nehéz kezelni, a kézifék kioldása szigorúan férfimunka, az üléseknek nincs oldaltartása, a klíma szánalmas.
Ahol az autó virít az a praktikuma. Négy embernek hosszú úton is kényelmes, a raktérben fölcsapható gyereküléssel hétszemélyes (na jó, 5+2), raktere eleve jó és a hátsó ülést ledöntve teljesen síkban lévő hatalmas. Egy tucat háromméteres farönköt szépen elvitt, bár az orra az égbe szökött.
Eladáshoz fölpolíroztam, ahol eredeti festék volt sikerrel (lsd a képeket). A motor még mindig szépen ment és nem folyatott vagy fogyasztott olajat. Aki megvette, szintén pontosan tudta mit várhat, és mivel ez eléggé közismert még tizenkilenc évesen, 335000 km-rel is pénzt kaptam érte.
Hibalista
- Kuplung, radiátor (de mindkét eredeti majd 300 ezret ment!), klímakompresszor, elektromos zárműködtető, gyújtáselektronika, kilométerszámláló, sok töredező műanyagalkatrész, szétmálló ülésszerkezet, rozsdafoltok (pedig itt nincs sózott út!).
-
- Viszont minden teljesen megjósolhatóan, szinte kilométerre akkor ment gallyra ahogy az okosok a www.brickboard.com-on megírják, akár félre lehetne tenni a pénzt az esedékes javításra.
Ide hordtam szervizbe
Combined Automotive Services, Brisbane, Ausztrália
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 295000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Legacy 2,2 kombi | Következő autója? | Toyota Kluger (japán, USA, ausztrál típus) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |